Cin85, jij hebt ook een heftige zwangerschap.. Nog tips om de komende weken bedrust vol te houden? Wel super gevoel denk ik, de 34 weken! Een hele mijlpaal ! Ik heb het gesprek ondertussen gehad, en waar het op neer komt is dat het afwachten blijft. Als ik voor de 25 weken beval, doen ze eigenlijk niet zo veel, behalve de longen stimuleren. Ook tijdens de bevalling zouden ze dan niet ingrijpen met een eventuele keizersnede, tenzij het voor mij moet. En ze gaan niks opwekken in ieder geval. Krijg de rest van deze week nog geen vervolg onderzoeken, maar moet gewoon afwachten. Als ik over een week nog niet ben bevallen, gaan ze elke dag een CTG maken, mocht daar dan uit blijken dat de kleine het niet naar z'n zin heeft, gaan ze hem halen. Maar daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor, volgens mij heeft de kleine man het nog prima naar z'n zin, het is gewoon mijn lichaam wat tegenwerkt . Weeenremming krijg ik in ieder geval tot de 26 weken elke dag. En merk ook wel dat ze wat doen, heb veel minder heftige harde buiken. Ik voel m'n baarmoeder nog wel een paar keer per uur samenspannen, maar veel minder heftig dan een week geleden. Ben dus wel bang wat er gebeurt als ze mij van de remming afhalen.. Overigens is het wel zo dat ze alleen vechten voor z'n leven, als ze daar het nut van in zien. Ze hebben ons ook de keuze te geven helemaal niets te doen, mocht hij voor de 25 weken komen. Maar we hebben gezegd dat ze wel iets mogen doen, zolang zijn levensverwachting hoog blijft. Zodra het duidelijk is dat hij er meer kwaad dan goed aan over houdt, mogen ze stoppen met behandelen. Erg moeilijk beslissing, maar het voelt wel goed om het uitgesproken te hebben. Maar ik lig dus in ieder geval nog minimaal twee weken in het ziekenhuis. Mocht dan nog alles goed gaan, mag ik misschien wat meer gaan rondlopen en eventueel zelfs naar huis! Dus daar hou ik me nu maar aan vast . Het is en blijft allemaal heel heftig, maar we proberen er ons bij neer te leggen. We kúnnen niet meer doen dan dit, dus we nemen het maar zoals het komt.
Wat een verschillen in beleid zeg! Ik kreeg tijdens de opname wel gewoon elke dag een ctg om te kijken hoe het ging. Ook zou er evt een ks gedaan worden als de kleine in nood kwam. Wel werd ons ook verteld dat het aan de kleine zelf ligt of ze eventueel gaan behandelen na de geboorte. Ze kunnen behandelen vanaf 24 weken, maar met 26 weken heeft het kindje al een stuk meer overlevingskans. Wij hebben toen besloten dat we wilde afwachten hoe het kindje de geboorte zou overleven en pas dan beslissen of we wel of niet wilde behandelen. Het is inderdaad een erg zware beslissing, voor mijn gevoel beslis je echt over leven of dood. Daarnaast is bij mijn ziekenhuis het beleid dat ze remmen tot 34 weken, dat scheelt nogal! Het blijft inderdaad een onwijs heftige situatie waarbij je alleen maar het allerbeste kan hopen. Behalve rusten kan je niets doen, hoe frustrerend het ook is. Wat ik deed met bedrust was veel lezen, tv kijken, en een beetje internetten. Had de tablet van mn schoonvader geleend daar stonden ook wat spelletjes op, oa zo'n woordzoekerpuzzel. Maar de dagen bleven traag gaan. Kon wel wat bezoek hebben, maar ook niet te veel want dan kreeg ik ook weer klachten. Gelukkig kon ik wel goed bellen, mn telefoonrekening van die paar dagen ziekenhuis wil je dan ook niet weten. Ook sliep ik elke middag, dan gingen de dagen weer wat sneller. Heel veel sterkte in elk geval en ik hoop dat je net als ik, door je zelf rot te vervelen, de kleine nog lekker lang binnen kan houden!
Jeetje wat heftig zeg!!! Ik duim dat je ukje lekker blijft zitten voorlopig, zo klein nog! Oh en als je je verveelt heb ik iig wat leuke kledingsites voor je! Of heb je alles al? hummbee.com kleertjes.com duckybeau.nl enenenen bol.com en hema.nl zijn ook errug leuk om op te shoppen..
Dat is inderdaad een heel ander beleid Cin85.. Ik ga er maar van uit dat ze hier weten wat ze moeten doen . Het is ook niet zeker dat ik na 26 weken geen remming meer krijg. Dat gaan ze dan pas bekijken. De mijlpaal die ze mij nu hebben gegeven is ook 26 weken, omdat de overlevingskans dan veel groter is. (Maar ik streef naar 32 , dan komen kindjes vaak niet meer op de NICU terecht zei de NICU arts. Uiteraard streef ik eigenlikj naar >37, maar weet niet hoe reeel dat is.) Zou alleen meer onderzoek willen eigenlijk, maar dat doen ze niet. Ik ben bang dat ik meer ontsluiting heb gekregen of een korte baarmoederhals, maar ze controleren niets.. Alleen bloeddruk, hartslag, temperatuur en de hartslag van de baby elke ochtend. Ben ook zo benieuwd naar en bang voor de oorzaak.. Ik heb vanaf het begin tot een week geleden 40+ uur per week gewerkt en ook klachten daardoor gehad. Ben bang dat dat er voor gezorgd heeft dat m'n lichaam de zwangerschap niet meer zo goed aankon ofzo. Ik heb geen infectie oid, ze kunnen verder eigenlijk geen reden geven.. Vraag me nu ook al af hoe een eventuele volgende zwangerschap zal verlopen . Maar eerst deze eens afwachten. @Kwabbernoot, haha kleren genoeg al hier ! Heb een shop verbod gekregen van vriendlief . Zou me eigenlijk over 3 weken op de kamer enzo gaan storten, maar dat gaat nu niet meer door. En ik kan hier moeilijk een naaimachine neerzetten.
Jaaa maar vriendlief ligt niet in het ziekenhuis! Kom nou, beetje shoppen mag best(grotere maten? Das toch juist heeeeeeeeeeel handig! En ieniminiematen!)! Oh en misschien anders even wat lapjes vilt, mooi dik garen, paar naalden, lint, schaar, belletjes, kraaltjes laten "bezorgen" dan kan je iig een beetje freubelen(ik wil zelf een mobile maken, had ik ook een topic voor geopend waar ik t spul kon kopen, de lege mobile, moet je ff doorzoeken onder mn naam, misschien een leuk idee?) . Leuke hangertjes, een mobile, oh je kan zoveel met vilt! Vind het heerlijk als ik even niks om handen heb.. Oh en kan je ook via pipoos.nl bestellen geloof ik, is wel duurder dan bij de crea art(die hebben we hier in apeldoorn, jullie hebben ook vast wel een freubelwinkel?).