Ik zit hier heel erg te dummen over wat ik nu moet doen, zal het even kort uitleggen.. Heb 2 kinderen, meisje van bijna 1 en een jongen van bijna 3 Ik werk op dit moment 2 dagen in de week, ze gaan 1 dag per week naar de kinderopvang, en 1 dag naar oma! Tevens gaat mijn zoon van 3, 2 dagdelen per week naar de peuterspeelzaal... Dit vind ik eigenlijk teveel, want het betekent dat we door de week maar 1 hele dag samen hebben (en de weekeinden natuurlijk) Nu is het zo dat ik best meer uren kan gaan werken, en dan verdien ik ook wat meer, maarja, niemand kan mij vertellen wat ik precies kwijt zal zijn volgend jaar aan kinderopvang (ben zo bang om hetzelfde over te houden als nu), dus daar zit ik heel erg over te twijfelen... Als ik wel 3 dagen zal gaan werken is het de bedoeling dat hij 2 dagen in de week naar de kinderopvang gaat en 1 dag naar oma... Ik wil dan de peuterspeelzaal zeker gaan schrappen, Ik vind het nu eigenlijk al veel te druk voor hem, en als hij straks wel 2 dagen gaat helemaal... Heb alleen deze week nog maar om de peuterspeelzaal op te zeggen (volgende week vakantie), maar ik kan de knoop niet doorhakken, heb heel erg het gevoel dat ik mijn kind te kort doe als ik hem van de peuterspeelzaal afhaal Hij vind het er leuk, tis goed voor zijn ontwikkeling enz... Kan iemand mij please over de streep trekken Goede redenen om hem eraf te halen of goede redenen om het te laten zoals het nu is, ik weet het gewoon echt niet meer
Een goed kdv doet eigenlijk hetzelfde als de psz. Heeft je zoontje het ook naar zijn zin op het kdv?? En is het echt te druk voor je zoontje? Of vind je het te druk voor jezelf en het gezin, omdat je natuurlijk minder tijd met zijn allen hebt? En wat vindt je dan belangriijker? Met zijn allen zijn, of dat je kindje lekker speelt op de psz? Ik zou mezelf dat eerst afvragen. Als het te veel is voor je zoontje zelf is het makkelijk: psz laten vallen. Anders kun je het ook eventueel zo laten als het is. En als je idd 3 dagen gaat werken, zou ik ook kiezen voor 2dagen kdv, 1 dag oma en geen psz meer, want dat zal wel echt te veel worden voor hem. Succes met je keuze!