een televisie?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lennylenn, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij zijn kort geleden verhuisd naar een andere gemeente en zijn helaas genoodzaakt ook een andere kdv voor onze kindjes te zoeken omdat de afstand naar de huidige kdv te groot is.
    ik een beetje googelen en kwam een tegen die heel dicht bij ons in de buurt is. op de website stonden er ook fotos dus ging ik even kijken. Tot mijn verbazing zag ik een televisie in de speelruimte staan:(

is dat normaal? want ik heb dat nog nooit eerder bij een kdv gezien. ik vind het een beetje raar eingelijk.

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Op ons kdv staat ook een tv, die staat aan voordat de peuters naar bed gaan en omstebeurt worden verschoond/naar het toilet gaan. Dan kan de rest even rustig zitten en tv kijken. Meestal een DVD over het thema dat nu speelt, nu bijvoorbeeld herfst.

Scheelt misschien wel dat ons kdv kleinschalig is, 6 a 7 kindjes op de groep en huiselijke sfeer. Bij grotere kdv's heb ik het ook nog nooit gezien :)

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooow oke ...het idd een kleinschalige kdv. mischien dat het bij de kleinschalige vaker voorkomt dan bij de grote. tot nu toe geen ervaringen gehad met een kleinschalige kdv.

bedankt voor je reactie :D

4. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ons kdv heeft ook een tv, maar die wordt alleen gebruikt bij bepaalde thema's. Ze zitten niet dagelijks voor de tv of zo.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hier staat ook een tv in de hal, waar de 4 groepen samen komen. Sam heeft in de 3,5 jaar dat hij er kwam, 1x tv gekeken.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier niet.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ons kdv heeft in totaal 5 groepen, dus niet echt kleinschalig te noemen. Er is een tv, die soms in de hal staat, soms op een groep, maar meestal wordt hij niet gebruikt, volgens mij niet dagelijks.

8. adi

adi Niet meer actief

Bij ons heb ik op de BSO-zaal een TV gezien, verder niet.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Bij ons op het KDV staat op 1 van de 2 groepen wel een TV. Denk dat ze gemiddeld eens in de 2 weken aan het einde van de dag even tv kijken naar een tekenfilmpje. Zie er verder niet veel hinderlijks is zolang het niet dagelijks is.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Op mijn zoontjes oude KDV ook. Maar die gebruikten ze nauwelijks. Alleen soms als ze een thema hadden, en een leuk filmpje hadden die daarbij paste. Maar ik denk dat het ding max om de 3 maanden aanstaat.

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Bij Finn staat ook een tv, en regelmatig zit hij even tv te kijken aan het einde van de dag, als er al veel kinderen opgehaald zijn..
    Vind het niet zo'n probleem als het aan het einde van de dag is en Finn moe is...

12. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Bij ons kdv (kleinschalig) wordt door de peuters die niet gaan slapen, wel vaker tv gekeken. Deze peuters gaan dan niet slapen, maar rust op de speelmatten en kijken een beetje tv. Heb ik geen moeite mee, doe ik s middags zelf ook om kind wat rust te gunnen.

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    267
    83
    Noord-Brabant
    Bij ons hebben ze een tv bij de bso staan en af en toe gaan de kleintjes daarnaartoe om te kijken.

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Nee bij ons op het kdv geen tv. Wel op de BSO groep denk ik.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Bij ons kdv wel, op het vorige kdv ook.
    Hij staat in de gezamenlijke hal (kdv heeft 3 groepen) en wordt eens in de zoveel tijd eens gebruikt om bijv. de Teletubbies op te kijken.

16. misa

misa Niet meer actief

Hier een kdv met 4 groepen. 2 tv's hangen op de hal, voornamelijk om fotopresentaties op te laten zien.
    Verder moeten we met 2 groepen met 1 tv doen. Die worden zelden gebruikt. Ik kies er zelf bijna nooit voor. Er zijn genoeg kinderen die al hele dagen thuis tv kijken.
    Maar ik zou gewoon eens vragen naar hoe ze met de tv omgaan.

17. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons ok een tv, op de peutergroep. Deze wordt inderdaad af en toe gebruikt om de kindjes even rust te gunnen. Of op een dag dat het hele dag regent en de kindjes zich binnen geen raad meer weten. Maar zeker niet iedere dag en volgens mij niet eens wekelijks. Zou het niet erg vinden als Yara af en toe eens tv kijkt op het kdv hoor, ik doe het soms thuis ook.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier zitten ze op een kdv met 6 groepen, maar volgens mij hebben ze nergens een tv. Nooit gezien in ieder geval en ik heb Milan er ook nog nooit over gehoord.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier hebben ze ook een tv.. ik weet eigenlijk niet eens meer waar ik hem toen gezien heb. Maar hij staat in een schuifkastje en wordt hoogstzelden gebruikt. Ik heb het tenminste ook nog nooit gehoord en zéker van m'n oudste zou ik het horen als ze tv gekeken hebben :)

20. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Bij ons hebben we ook een tv. Deze staat in de snoezelruimte. Er word idd met slecht weer en peuters die erg druk zijn even gekeken met bv de helft vd groep.
    Soms kijken de dreumesjes ook een filmpje, muis ofzo.. Dit is 1x in de week ofzo in de winter (roulerende dgn en kinderen). Bij mooi weer zijn we altijd buiten.

Deel Deze Pagina