Waar bewaren jullie foto's, filmpjes en andere bestanden?

Discussion in 'De lounge' started by Joyciejj, Oct 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,486
    223
    63
    Ik heb sowieso tm 1 jaar en trouwen in fotoalbums zitten! Verder zet ik alles op usb en sd kaartjes! Maar is dit wel zo slim? Ze gaan ook een keer kapot misschien.. Is een externe harde schijf iets? Online in bijv onedrive vind ik erg duur!

2. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Ik heb een externe harde schijf en bepaalde zaken zoals foto's ook op DVD. Ben bang dat mijn harde schijf ooit stuk gaat en ik dan alsnog alles kwijt ben.

Overigens, paar jaar geleden hebben ze bij ons ingebroken en de harde schijf ook gestolen....ALLES weg :( Zodoende ook nog de Dvd's zodat de foto's van de kleine ook altijd nog ergens anders staan opgeslagen.

Maar welke optie je ook kiest, er zitten altijd bepaalde risico's aan vast.

3. momof1

momof1 Lid

Jan 3, 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik heb een dropbox. je begint met een kleine box, maar als je bv dropbox op je telefoon of tablet installeert krijg je al meer inhoud, ik zit nu op 21 gb en betaal niets

4. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Ik lees even mee.

5. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik bewaar dubbel.
    In eerste instantie staan al mijn foto's, fimpjes en bestanden op mijn pc. Van mijn pc wordt iedere dag een back-up gemaakt naar een externe harde schijf.
    Daarnaast sla ik de foto's en filmpjes op een extra externe harde schijf op en uiteindelijk op een dvd.

Dus veel extra's.

6. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    Ik maak ieder jaar een jaarfotoalbum met de mooiste momenten, en van bijzondere vakanties een appart album verder hebben we een externe harde schijf met alle foto's. ook onze laptop is ooit gecrashed, en toen hadden we dus veel foto's niet meer.

7. YoungMama

YoungMama Bekend lid

Jul 20, 2012
    583
    0
    0
    3 dubbel.. laptop van vriend, op onze server en de server van zijn werk.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Mijn laptop en een externe harde schijf.

En foto's blijven hier ook héél lang op mijn fototoestel staan. Eigenlijk tot de kaart vol is.

Van ons huwelijk en onze huwelijksreis heeft mijn moeder ook een boek gemaakt.
    Maar dat doe ik echt niet voor elke reis.

(Als er ooit foto's verloren gaan van een reis, dan moeten we die maar terug maken :D.)

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Computer, laptop, harde schijf, dropbox en maak elk jaar een fotoalbum. Ben nogal panisch dat ik de foto's ooit kwijt raak, vandaar zoveel backups!

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij bewaren de documenten en foto's in Dropbox. Wel hebben inmiddels een behoorlijk grootte opslagruimte.
    Trouwfoto's hebben we ook op DVD/CD
    En babyfoto's van de kids nog op externe schijf.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Laptop en externe hardeschijf

12. emma84

emma84 Bekend lid

Dec 3, 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Dvd/cd zou ik niet doen want die kun je maar max 10 a 15 jaar bewaren.

13. koala28

koala28 Niet meer actief

Ach ja, externe harde schrijven kunnen ook ineens kapot zijn. Dropbox kan ook ineens weg zijn.
    Ik heb fysieke gedrukte foto's van vroeger (1979) die helemaal vergeeld en vervaagd zijn.

Er is van alles wat te zeggen.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Op de pc en vervolgens zet vriend alles over naar de externe hardeschijf.
    Ik doe graag dubbelop, mocht de hardeschijf kapot gaan staat alles ook nog op een usb en omgekeerd

15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Hier alles op een synologie die redundant is uitgevoerd

16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Externe harde schijf
    Usb stick
    En als grootste back up de nas, daar kan ik vanuit elke computer of telefoon of tablet op inloggen waar ik ook ben en daar kan een hele hoop op.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    dan maak je na een jaar of 9 een paar kopieen en dan is dat probleem weer voor de komende 10 jaar opgelost:)

18. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Op 4 verschillende externe HDD's op een paar verschillende locaties ( ivm brand) op alle computers, op iPad, Time machine achterin mijn mac ( maakt elke dag een reservekopie) dvd's én online opslag a 1TB.

Just in case ;) :p

Ik zie hier op ZP zoo vaak voorbij komen '' help, mijn laptop is gecrasht en nu ben ik alle foto's etc kwijt'', dat scenario probeer ik voor te zijn.. better save then sorry..

Ik maak overigens minimaal elke 2 weken een back-up op alle harde schijven zodat alle info up to date is.

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Dit is werkelijk Chinees voor mij :$

Ik zet elke maand alles op de computer, en op een externe harde schijf.
    Alle foto's worden ook op DVD bij mij ouders bewaard.

Wij hebben 1,5 jaar geleden een inbraak gehad, en toen was mijn laptop ook meegenomen.
    Beer was toen net 6 maanden oud, en iedereen vroeg waar ik Beer zijn foto's had bewaard.
    :D:D Ik blij, ik had ze 3 dagen daarvoor nog overgezet naar de harde schijf.
    Dus totaal 3 dagen aan foto's kwijt ipv het eerste half jaar aan foto's...

20. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Google drive, dropbox, op cd en op een externe harde schijf.

Share This Page