Ervaringen orgametril?

Discussion in 'Zwanger worden' started by just4love, Sep 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. just4love

just4love Actief lid

Sep 13, 2006
    123
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Sinds een aantal dagen ben ik lid van het forum. Na het surfen op internet i.v.m. een aantal vragen ben ik hier terecht gekomen.
    Helaas nog geen antwoord gevonden of ervaringsverhalen. Wellicht dat jullie me kunnen helpen.
    Ik zal proberen mijn verhaal niet te lang te maken.

Sinds 1992 heb ik last van buikklachten Na 3 laparoscopieen door de jaren heen ben ik uiteindelijk in 2002 gediagnostiseerd op endometriose.
    Laatste behandeling gehad met orgametril. Dit laatste heb ik 4 jaar gebruikt en ik ben er nu 2 maanden mee gestopt.
    Omdat ik graag zwanger wil worden.
    Na 5 dagen had ik al een soort van spijt. Pijn in mijn buik!! Maar ja, als je een kindje wilt moet je ermee stoppen.
    Nu vraag ik me af of je met orgametril ook moet "ontpillen" of dat je direct vruchtbaar bent na het stoppen. Ik weet wel dat mijn endometriose ook niet helpt met zwanger worden, maar buiten dat?
    De gyn kon er ook geen uitspraak over doen, maar wat is jullie ervaring?

Ik hoop dat jullie me wat kunnen vertellen.

Liefs Heleen

2. Niet meer actief

Beste Heleen,

ik heb werkelijk geen idee maar wil je wel veel succes wensen !!!

-X-

3. angel1

angel1 Actief lid

Jul 26, 2006
    158
    0
    0
    Hoi Heleen,

Ik heb ook endometriose en orgametril gebruikt. Bij mij hielp het niet en ik wou zwanger raken, dus gestopt. Heb daarna gewoon mijn menstruatie weer regelmatig gekregen. En... ik ben zwanger geraakt. Mijn dochter is nu inmiddels 1 jaar. Dus je kunt gelukkig echt wel zwanger raken met endo. Ik zal voor je duimen.

Liefs,
    Angel

4. angel1

angel1 Actief lid

Jul 26, 2006
    158
    0
    0
    hmm, beetje een rare eerste zin. Op de e van en had eigenlijk een streepje gemoeten, maar je snapt m denk ik wel. haha

5. just4love

just4love Actief lid

Sep 13, 2006
    123
    0
    0
    Angel,

Ik snap hem hoor!!
    Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe lang het geduurd heeft bij je voor je zwanger raakte?

Groetjes Heleen

6. angel1

angel1 Actief lid

Jul 26, 2006
    158
    0
    0
    Tuurlijk. Dat heeft in totaal 5 jaar geduurd. De eerste 1,5 jaar wist ik niet dat ik endo had. Toen had ik om de haverklap blaasontsteking. En steeds meer buikpijn. Na een echo bleek er een cyste te zitten. Heb toen orgametril gehad een aantal maanden, dat sloeg niet aan. Dus hebben ze de cyste operatief verwijderd. Daarna heeft het dus nog een tijd geduurd voor ik zwanger was. Maar goed, dat zegt voor jou ook niets hoor. Voor hetzelfde ben jij veel eerder zwanger. Mijn man had destijds veel stress door zijn werk, en wij denken dat het daar ook aan heeft gelegen.

Share This Page