Wanneer testten jullie bij onregelmatige cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Druif, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

de eerste normale cyclus na mijn pilstop duurde maar 20 dagen. Deze maand zit ik inmiddels al op dag 28. Geen idee wat voor mij een normale cyclus is, ookal heb ik mijn banner op 28 dagen gezet.

Heeft een van jullie eenzelfde ervaring? En welk moment heb je dan gekozen voor een test? Wanneer zou je jezelf overtijd willen noemen?

Groetjes en dank!

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Heb geen antwoord voor je want ik zit met hetzelfde probleem.....denk dat we maar moeten afwachten of op de gok moeten testen.
    Kijken of iemand wat weet...

3. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    ik test wanneer ik gewoon het gevoel heb dat het te lang duurt. Het is het gevoel denk ik....

Wanneer ik getest heb word ik opeens wel ongesteld (hoe bedoel je!!)

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    tja dat is moeilijk als je nog geen regelmaat in je cyclus hebt

zou je er zo geen antwoord op kunnen geven :(

5. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik heb toen ik gestopt was met de pil, en mijn menstruatie kwam niet lekker op gang....
    me blauw betaald aan testen...
    op een gegeven moment heb ik afgesproken met mezelf niet vaker te testen, dan 1 keer in de 3 weken....
    uiteindelijk waren ook die testen overbodig helaas....
    liefs elfje

6. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Met dat probleem zit ik inderdaad ook! Ik heb vorige maand provera geslikt, ben ongi geworden en nu zit ik ook alweer op dag 33..... :-k
    Ik denk inderdaad dat het een gevoelskwestie moet zijn. Voordat m'n spiraaltje eruit werd gehaald was ik heel regelmatig met m'n 28 dagen. Maar sinds mei 2006 is het echt een zooitje bij me. En durf inderdaad ook niet zo goed te testen....
    Dus druif; ik heb ook niet echt een bevredigend antwoord voor je....
    Succes!
    Liefs :flower:

7. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Erg he? Jammer meiden, dat we allemaal met dezelfde onzekerheid kampen.

Zelf durf ik niet te testen omdat ik bang ben onszelf teleur te stellen. Zul je zien; doe je een test en word je ongesteld. Dan misschien maar beter even wachten.

Trouwens, volgens mij had ik vroeger altijd wel een regelmatige cyclus. Dus voor ik aan de pil begon. Al is dat bijna 15 jaar geleden en zegt dat misschien niet zo veel.

Zuuuuuuuucht ... Kijken hoe lang ik me in kan houden.

Sterkte allemaal met het bedwingen!

8. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Jij ook veel succes! Laat je wel wat weten als je meer weet?

Veel liefs

9. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0

Hey dames

Ik ben in juli gestopt met de pil, op de vooravond van mijn 26ste verjaardag. Vanmorgen heb ik mijn :evil: gekregen... na een cyclus van 55 dagen! We kunnen nu dus eigenlijk beginnen met de 1ste échte ronde! Denk dat ik het al meteen met temperatuur-kaartje ga doen, want als mijn cyclus deze keer weer zo onregelmatig is?!

Veel liefs jelly

10. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    @Jelly

Ik heb al veel gelezen over temperaturen en ik loop er nog niet warm voor. Denk dat je eerst een aantal cyclussen op de gok moet klussen. Je bent nu nog aan het ont-pillen Ik lees ook net dit op deze site:
    Temperatuur-misverstanden

Volgens de gynaecoloog bestaan er ook veel misverstanden over het temperaturen. Veel vrouwen denken dat ze het beste gemeenschap kunnen hebben op het moment dat deze het hoogst is, omdat dan de eisprong zou plaatsvinden. Maar op de hoogste temperatuur zit je een of twee dagen na de eisprong. Dan ben je waarschijnlijk te laat. Zijn collega Didi Braat bevestigt dit. Zij is geen warm voorstander van temperaturen. "Je kunt met temperaturen, weliswaar achteraf, inderdaad je eisprong zien. In die zin is het prima om het een maand of vier vol te houden. Je krijgt dan de bevestiging van je eisprong en leert zo je eigen lichaam kennen. Na een tijdje kun je dan ook stoppen. Voor sommige vrouwen wordt het echte een obsessie. Die zijn alleen nog meer met dat temperaturen bezig en de lol van het zwanger worden is er zo helemaal vanaf. Het is veel makkelijker om te proberen om twee tot drie keer per week te vrijen."

Je moet natuurlijk wat voor jou het beste is. Veel succes en hoop voor je dat je snel zwanger wordt!

Liefs :sunny:

11. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Haj meiden,

ik kon me niet langer inhouden; heb vanochtend getest. En ja hoor, negatief dus.

Ik had er natuurlijk rekening gehouden, dus de teleurstelling is niet heel groot. Veel erger vind ik het dat mijn lichaam me zo voor de gek houdt en niet helemaal normaal functioneert. Ik voel me er bijna een beetje schuldig over. Maakt dat jullie ook zo verdrietig?

Manlief kan zich er weinig bij voorstellen. Jammer, want daarmee mis ik een begripvol iemand in de buurt.

Snik. Even diep ademhalen en dan maar hopen dar de duivels snel komen. Kunnen we tenminste naar de volgende ronde.

Liefs en succes allemaal!

12. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Toen ik stopte met de pil heb ik de eerste keer na een week of 6 getest, daarna na een maand of 3 (moest toen voor een uitstrijkje). de 2e ronde ook pas na 6 weken en daarna niet meer en deze ronde pas na 2 maanden omdat ik toen afspraak bij de HA ging maken.... ik test dus heeel weinig, dingen kosten (ook via de webwinkel) geld en wanneer na 6 weken geen zwangerschap dan ws geen eisprong, dus maar niet meer getest zolang mijn lichaam geen enkele signalen afgeeft die op zwangerschap zouden kunnen wijzen...

enne druif... dat je ff verdrietig bent kan ik me goed indenken.... hoop voor je dat de duivels snel komen

Chrizzzy

13. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    ik doe het inderdaad ook op gevoel,en per cyclus wacht ik langer, anders gaan er zovee testen doorheen. Vorige cyclus had ik een positieve ovu-test op dag 18 maar werd pas op dag 42 ongesteld (dus langer dan 20 tussen ovu en ongi). Dus op dag 20 en 21 een positieve test, dus probeer niet te testen voor dag 38 (uitgaande van 16 dagen tussen ovu en nod) maar het liefst pas op dag 42 testen of later, maar weet niet of ik dat volhoud. Vind het maar lastig.
    (oh ja half jan gestopt en half april begonnen met klussen dus ronde 4)

14. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Druif,

Ik heb gisteren ook negatief getest bij 3 dagen overtijd.
    Dat terwijl ik me echt zwanger voelde.
    Gewoon anders. Ik voel me nog steeds ***. Het is echt balen!
    Nu maar wachten op de duivels...
    En dan op naar ronde 3...

15. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik ken het gevoel helemaal.
    vanmorgen een test gedaan en weer negatief. denk dat ik met er nu bij neer moet gaan leggen dat mijn lichaam gewoon een spelletje met me aan het spelen is. nu is het maar wachten dat de duivels komen. ben al een paar dagen monikspeper aan het slikken om de cyclus op gang te helpen. hopen dat het werkt en dat we snel aan de slag kunnen voor de 2e ronde.

16. Oleole

Oleole Niet meer actief

Ik heb eigenlijk wel ovulatietesten gebruikt juist door mijn wisselde cyclus. Wilde weten of ik wel eisprong had gehad. Ik koop ze via internet in amerika dan heb je er 50 voor 20 euro omgerekend. Die zwangerschaptesten zelfde verhaal kocht ze in heb begin ook om dat ik steeds dacht.....nu een jaar verder doe ik dat niet meer. Maar test nog wel ovualtie

Groet nicole

17. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Het idee achter temperaturen is om inzicht te krijgen in je cyclus.
    Als je een verhoging in je grafiek hebt, ben je inderdaad te laat, en is je eisprong al geweest.
    Maar dan weet je je cycus een beetje voor de volgende keer en weet je wanneer je moet klussen.
    Op een temp kaartje zie je dus duidelijk je eisprong. En kan je 18 fagen daarna testen.
    Het is nogal zonde van je geld om op je gevoel te testen.
    Kan je die euro's beter meteen door de C spoelen ;)

Verder is het een voordeel dat temperaturen goedkoper zijn dan ovu testen en makkelijker.
    :idea:
    Via www.fertilityfriend.com
    kun je zon grafiek bij houden..

groet

18. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Velobabe en Pluys,

we zitten in hetzelfde schuitje. Ik voel me er nog steeds rot over, net als jullie.

En ik heb sterk het gevoel om als ik na een week na de eerste test nog geen duivels zie, ik nog een test wil doen. Naief he?

Weet je wat ik zo vreemd vind? Dat mijn eerste normale cyclus heel kort was. Dan zou de tweede dus juist extreem lang zijn. Ik dacht altijd dat het vaak het een of het andere is.

Gaan jullie nog een keer testen of geven jullie het op?

@Velobabe, we gaan precies gelijk op, zie ik.

19. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    @Velobabe, Druif

we zitten zo te horen in hetzelfde schuitje. Ik voel me nog steeds rot.

Heb trouwens het gevoel dat ik het een weekje na de eerste test niet kan laten er nog een te doen, als de duivels nog steeds niet zijn gearriveerd. En jullie?

Ik voel me trouwens helemaal niet zoals het hoort. Dat is ook het gekke. Niet echt perse zwangerschapsverschijnselen, maar toch opvallend: opeens extreem droge huis, vaak last van duizeligheid, gevoelige tepels ... Komt me niet bekend voor van de gebruikelijke duivels. Maar ja, misschien let ik er nu ook wel meer op.

*Zucht*

20. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Oeps, ik bedoelde natuurlijk @Velobabe en Pluys.
    En het leek er aanvankelijk op dat mijn eerste bericht niet was geplaatst. Vandaar nog een zelfde bericht met dezelfde strekking. Sorry

Deel Deze Pagina