hier een meisje die echt geen ontbijt wil eten maar dan ook niks. heb denk ik alles al geprobeerd brood (alleen korstjes 2 happen) brinta, 7 granen ontbijt, kinder meusli, beschuit, geroosterd brood (ook hooguit 2 happen) dus nu eet ze fruit als ontbijt en als lunch. als we even gaan wandelen of zo dan neem ik een liga mee dat eet ze dan wel (alleen als we weg gaan want thuis eet ze die ok niet gaat ze er mee spelen) avond eten gaat super goed (kan ook niet anders natuurlijk) ze groeit goed, drinkt goed dus het is niet dat ze te weinig binnen krijgt of zo maar ja ontbijt is toch het begin van de dag. iemand enig idee wat ik haar kan proberen te geven? is dit een fase ? want eerder at ze echt wel 2 sneetjes op smorgens
Heeft ze geen last van haar amandelen ? Dat ze opgezet zijn , dan is brood eten vaak heel pijnlijk .. Hier ook een slechte eter , het gaat hier nu weer iets beter , eet nu altijd boterhammetje met pindakaas , maak er wel weer stukjes van en vaak moet er ook wel een spelletje van gemaakt worden , maar goed zolang het dan maar erin gaat ..
@marjon: hier is figuurtjes in het brood helemaal hip. ene dag snijden we een rondje, dan een maantje.. of soms gewoon random stukjes... ene helft in rechthoekjes en de andere helft in driehoekjes bijvoorbeeld..
das ook een goeie ,hier werkt het beste : Marit dat ga jij niet opeten he , laat ik het niet zien he ..en dan eet ze ze meestal wel op ....zolang het maar boterham is , de rest is wat problematischer ..
Hier een hele goede eter, maar de laatste tijd hoeft ze 's ochtends ook vaak maar 1 boterham (evt zelfs zonder korst) en een paar slokken melk. De melk stimuleer ik dan wel een beetje, maar verder niet. Ze krijgt van mij ook niets extra's tussendoor, behalve als ze echt gaat zeuren om koek ofzo. Dan krijgt ze een boterham bij dr fruit. Soms wil ze brinta, ook goed. Krijgt ze ook dr melk binnen. Maar ja, echt niets eten.. Tja, je kunt t er moeilijk in proppen. Drinkt ze wel? Dan zou je misschien zo'n ontbijtdrank kunnen proberen?
Oh, lees nu dat ze wel fruit eet. Op zich prima, fruit als ontbijt. Maar ook als lunch is wel erg weinig..
Je zegt dat ze eerder 2 broodjes op at en nu alleen wat fruit. Heeft ze net een groeispurt gehad? Dat herken ik nml wel bij mijn dochter. De ene keer eet ze veel en de andere keer bijna niets. Ik zou even goed een (klein) tafelmoment houden en het aanbieden. Als ze niet wil, nou dan niet. Als ze honger krijgt eet ze echt wel wat. Ze groeit goed dus ik zou me er niet druk om maken hoor!Stiekum moet ik wel een beetje lachen om je pogingen met 7 verschillende ontbijtjes. Heel erg lief van je maar ik denk dat ze dan gewoon geen honger heeft maar dat ze het wel lust.
Ontbijt je zelf ook op dat moment? Zien eten doet eten, is mijn ervaring. Als je zelf niks eet, of de hele tijd rondloopt terwijl je je ontbijt naar binnen werkt, dan is dat voor haar ook bepaald geen aansporing om wel even rustig wat te eten. Hier ook wel de ervaring dat ze soms een tijdje minder eten, maar helemaal niks voor het ontbijt dat ken ik niet.
ik denk dat het idd een groeispurt is want ze at eerder wel altijd heel goed maar nu is het echt drama. we ontbijten en lunchen samen dus dat ik het ook niet maar er gaat gewoon niks in, ja aardbeien, druiven, banaan of kiwi dat wel maar iets van brood echt niet.. verder drinkt ze wel heel goed dus zal vast een periode of zo zijn.