In slaap huilen... maar hoelang..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joy1980, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joy1980

joy1980 Actief lid

9 nov 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn hart breekt elke keer als ik mijn kereltje hoor huilen.... Ik geef borstvoeding en probeer een beetje regelmaat te krijgen, al is het niet makkelijk om het te rekken.... Als ik het niet doe wil hij wel elk uur. Met de slaapjes vind ik het moeilijk om hem in slaap te laten huilen, ik zie dat hij moe is, (bleek worden, gapen en bijna in slaap vallen) dus leg ik hem in bed.... Maar het huilen vind ik zo moeilijk aan te horen.
    Hoelang laten jullie je baby huilen?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Niet.
    Ik heb Aiden nooit in slaap laten huilen.

Toen Aiden nog zo jong was als jouw baby lag hij nog in de kinderwagen in de woonkamer en 's nachts in zijn wieg naast ons bed. Aiden viel ook vaak lekker bij ons op schoot in slaap en dan dan legden we hem al slapend in zijn kinderwagen of wieg.

Aiden kreeg trouwens borstvoeding op verzoek en niet volgens de klok. Soms zat ik dus inderdaad bijna elk uur met hem aan de borst, maar langzaamaan kwam er vanzelf meer tijd tussen.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Niet. Ze is de hele dag bij mij in de buurt. Helaas valt ze niet op schoot in slaap, anders zou ik haar gewoon slapend wegleggen of bij me laten liggen.
    Nu moet ik haar in slaap wandelen in de draagzak. Ze wil hier meestal niet vaker dan om de 3 uur drinken dus als ze een keer in de kinderwagen ligt en een kik geeft, sta ik er gelijk bij en kijk ik of ze haar speentje wil, soms moet ze spugen of ze heeft honger.
    Voeding krijgt ze gewoon op verzoek en als ze elk uur wil, krijgt ze elk uur.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook niet laten huilen en toen lag hij nog in de kinderwagen in de woonkamer.:
    Waarom zou je j kleine zich alleen huilend in slaap laten vallen?

En eennritme.. Dat komt vanzelf wel..
    Dus lekker voeden op verzoek zou ik zeggen

5. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Niet ik liet mijn kleintje nooit huilen.

groetjes kim

ps soms huilde hij wel maar dan was hij in iedergeval bij mij.

6. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het wel gedaan 10 minuutjes even troosten, 10 minuutjes even troosten etc. Als hij echt overstuur was ging ik sneller. Liam heeft en had dit ook gewoon echt nodig.

Edit: ik hield voor mezelf 2 uur tussen de voedingen aan (gerekend vanaf het begin van de vorige voeding). Dit gaf mij meer rust. Voor de rest voedt en voedde ik Liam op verzoek. Na ongeveer 1,5 maand zat er wat ritme in.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De oudste ging rond 3 maanden in haar eigen bedje slapen en die jengelde soms even 10 minuten maar zodra dat echt huilen werd, ging ik er heen. Als ze moe was, hielp ik haar in slaap en als ze echt wakker was, haalde ik haar er uit. Ritme kwam hier vanzelf en heeft ze zelf gedaan zonder dat sturen nodig was.
    De jongste huilt ook wel maar die huilt dan bij ons en niet alleen.

Wil je kindje niet gewoon bij je zijn? Veel kindjes worden wakker als je ze weglegt en sommige kindjes vallen alleen in slaap door zich in slaap te drinken.
    Voedingen rekken lijkt me niet de bedoeling. Ik zou eerder kijken waarom je kindje elk uur wil drinken en of je dat op kunt lossen.
    MIjn ervaring is dat kindjes rond 3/4 maanden vrij gemakkelijk in eigen bedje en ook wakker in slaap kunnen vallen.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik doe het ook niet. En de keren dat ze wel huilt en ik denk dat het zo over is, dan ga er steeds weer naar toe om te laten weten dat ik er ben. Maar als dat na 10 a 20 min niet lukt, dan mag ze er weer uit. Ligt er dan heelerg aan of het hard huilen is of wat jengelen, want bij hard huilen hou ik dat nog geen 10 min vol.
    Ik denk dat de meeste moeders dat niet kunnen, omdat de natuur dat zo heeft bepaald. ;)

Ik ken het gevoel van totaal geen ritme hebben. Je weet op een gegeven moment niet meer ofhet nou honger, moe of aandacht is wat ze willen. Ik heb de site inbakeren.nl - Alles over inbakeren, rust, regelmaat, onrustige baby, slapen & huilen. eens goed doorgenomen. Wij gaan nu dus een ritme aanhouden van slapen, voeden, wakker(box). Ook al komt ze na 1 of 2 uurtjes. Dsn krijgt ze een iets kleinere fles. Daarna weer ff knuffelen, schone luier, box en bed. Gisteren had ze 2x snel achter elkaar een kort flesje. Daarna sliep ze een keer lang! Vandaag is dit haar ritme tot nu toe: 6:15- 8:45- 10:30- 12:30. En dan hoop ik dat ze nu een lagere slaap gaat doen....! E dat ze het na een aantal dagen een beetje beter gaat oppakken.

Succes meid!

9. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    hier in het begin ook niet, maar inmiddels wel eventjes. Laten jengelen dan, als hij echt hard gaat huilen ga ik er meteen naar toe. Daar wordt hij alleen maar wakkerder van en slaapt hij zeker niet meer. Bovendien is het akelig zielig, zo klein en dan overstuur alleen in zn bedje.. nee dat doen we niet! Maar als hij alleen een beetje moppert en jengelt, laat ik hem een minuutje of tien zn gang gaan. Meestal duurt het zolang niet eens, en slaapt hij binnen 5 minuten.

Het is hier overigens wel afhankelijk van onze timing.. Te vroeg of te laat naar bed brengen wordt geheid drama. Is hij nog te wakker of juist te moe, nou berg je maar. Hij brult het hele huis bij elkaar en moet dan echt in slaap worden geholpen. Als de timing goed is, jengelt hij amper, kletst hij twee minuutjes en valt dan heerlijk in slaap. We zijn nog aan het leren met die timing:D

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Totdat onze oudste een jaar was heb ik haar nooit laten huilen (en daarna afhankelijk van het soort huiltje). Dan maar de hele avond op schoot.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik laat haar niet alleen huilen. Nu nog niet. Even laten jengelen gaat hier over in keihard krijsen en no way dat ik dat doe. Ik heb ook niet het gevoel dat het uittesten is oid, ze heeft me echt nodig dan/bang om alleen te zijn enz. Als ze al huilend haar armpjes naar me uitsteekt...dan pak ik haar zeker op!

Misschien ga ik er binnenkort anders over denken, maar het zijn tot dusver fases die overgaan, dus dan geef ik er gewoon aan toe.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ligt aan de leeftijd van het kindje. 2 maanden tot 8 niet laten huilen. Nu wel maar dat is afhankelijk van het moment en situatie. Hier raakt ze sinds een dag of 5 overstuur als ze in bed wordt gelegd. Ervaring leert nu dat we haar in haar bed moeten troosten anders wordt het keten en lachen en begint het weer opnieuw. En ze is echt dood en doodmoe. Gaat steeds staan en valt dan echt bijna om van vermoeidheid. De telefoon ging en ik bleef beven bellen en ze was zo in slaap. Ik blijf wel in de buurt en heb gisteren ontdekt dat als ze mij hoort ze rustig wordt. Maar bij overstuur, snikken en zowat stikken dan troost ik haar dus wel maar als ze in bed is. Ze kan zich wel steeds sneller over geven.

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Joy, als je kind zo vaak wil eten en veel huilt, kan het ook zijn dat er reflux of honger is. Dus als je denkt dat het huilen en eten bij jou anders verloopt dan bij anderen, kun je dat evt voorleggen bij het cb of je huisarts.

14. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Je mag je kind zo vaak aan de borst leggen als je maar wilt, daarmee kan ook een hoop mamahonger worden gestild. Ieder uur is helemaal niet raar. En vooral veel bij je houden (in een draagdoek?) en niet laten huilen. Dat het voor jou vervelend voelt betekent dat je het niet moet doen, je lichaam reageert niet voor niks zo.

15. babyproject

Nou, ik vind elk uur met 2 maanden wel raar. Zeker met het huilen erbij. Ik zou alsnog altijd toegeven aan de behoeften van mijn baby, dus als voeden het enige is waardoor ze stil wordt, dan doe ik dat.

Ik sluit me aan bij Kanshebber. Wellicht een idee om naar het CB of de huisarts te gaan. Elk uur drinken is vaak meer dan alleen honger. Reflux klinkt erg aannemelijk.

16. babyproject

Al eens geprobeerd om hem op de buik te laten slapen trouwens?

17. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Niet laten huilen hoor, dat is hartstikke slecht voor zijn hersentjes, teveel stresshormonen...

Heb je al eens een speentje geprobeerd?

18. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ieder uur aanleggen is niet meer verstandig als een kind ouder is dan een maand (tenzij incidenteel bij clusteren of troosten). Ik dacht ook dat het geen kwaad kon, maar een kind met reflux kan zichzelf op die manier helemaal volgieten en er zich heel beroerd door voelen. Het blijft maar drinken om het vervelende gevoel in de slokdarm kwijt te raken. Als je kind bij de volgende voeding nog oude voeding teruggeeft, zit ie eigenlijk nog vol.

Mijn dochter is een ander kind sinds ik het voedingspatroon samen met een lactatiekundige heb aangepast, ik heb nu na drie maanden eindelijk weer een gelukkige baby en heb ook nog eens afentoe zelf mijn handen vrij. Ze huilt bijna nooit meer en die keer dat het gebeurt kunnen wij daarom nu weer heel goed opvangen.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb de kinderen nooit onnodig of alleen laten huilen. Huilen om pijn, verdriet of wat dan ook mag natuurlijk, lekker veilig met papa en mama in de buurt. Maar niet alleen. Dus ook niet alleen in bed om in slaap te vallen. Dochter viel zo jong altijd na of tijdens een voeding in slaap en mn zoontje van 3 weken valt in de draagdoek in slaap, of in zn bedje terwijl ik hem over zn rug en armpjes aai.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nooit. En ik zou dat ook niet zomaar doen.
    Mijn dochter wilde ook ieder uur drinken, maar dat kwam ook omdat ik veel melk had en ze volgens het cb gewoon niet tot de vettere 'achtermelk' kwam, die zorgt voor verzadiging. Ze dronk dus heel snel de voormelk, viel dan eventjes in slaap om zich een half uur later weer met honger te melden. Ik ben op advies van het cb gaan clustervoeden, om de 3 uur wisselen van kant, maar binnen de drie uur alleen uit een borst laten drinken zodat ze die goed leegdronk. Dat heeft echt geholpen, er kwam langzaamaan steeds meer ruimte tussen de voedingen.

Op die jonge leeftijd is laten huilen helemaal niet goed. Houd je mannetje lekker bij je en laat hem drinken wanneer hij wil.

Deel Deze Pagina