ervaringen osteopaat(positief en negatieve!)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Na lang wikken, wegen en uitstellen heb ik gister een afspraak gemaakt met een osteopaat voor Tijn, en kan volgende week woensdag terecht.

    Tijn is een vrij onrustig mannetje, huilt veel en is erg snel overprikkeld.
    Tijn is geen huilbaby, en de ene keer huilt hij bijna dagen niet en de andere keer uren per dag.
    Tijn heeft ook reflux.

    Nu hoor ik zoveel suc6 verhalen over osteopatie, dat ik het ook maar eens ga proberen! Maar ik vind het njog steeds moeilijk te geloven dat ze met maseren huilen verminderen. W

    Wat zijn jullie ervaringen?

    kus miek.
     
  2. Littlebird

    6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Onze ervaring was heel kort. We zijn er ook geweest omdat Abel heel erg overstrekte en soms vanuit het niets ging krijsen. Dus hebben we een afspraak gemaakt, Abel is toen helemaal nagekeken, maar de osteopaat kon niets afwijkends vinden. En het is vanzelf wel een beetje overgegaan.
     
  3. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier erg goede ervaring met osteopathie!
    Erik heeft/had heel veel last van krampjes! Hij kon er gewoon niet van slapen.
    Sinds ie naar de osteopaat gaat, gaat het stukken beter met hem.
    We hadden laatst dat we het moesten afzeggen vanwege ziek zijn en Erik kreeg toen weer hele erge krampen. Was vreselijk om te zien.
    En toen weer naar de osteopaat en mijn knulletje is weer blij :D

    oke, het is niet totaal over. Maar iig is het niet meer zo erg dat we nachten wakker zijn met een krijzende baby die heel veel pijn heeft.

    Moet wel zeggen dat de eerste keer ik niet echt verbetering zag hoor.
    Pas na 2 keer toen zag ik echt heel goed verbetering!

    En ik krijg het voor 90 % vergoed van de ziekenfonds. Dus dat scheelt. Want vind het wel heel duur hoor!


    Succes met Tijn en hoop dat ie er wat aan heeft!
     
  4. christina

    christina Niet meer actief

    Hier ook goede ervaringen osteopaat. We gingen er naar toe omdat Lenthe veel last had van overstrekken en krampjes tijdens de fles. (zie topic huilen tijdens de fles wie heeft er tips). Je zult het geloven of niet maar na 48 uur na de 1ste behandeling hadden we een heel ander kind. Ze dronk direct goed en huilt en overstrekt niet meer. Ze is zo blij. Ben in het totaal 4 keer geweest en alle spanningen zijn uit haar lijfje. Ze is een blije baby. Bij een 2 de kindje ga ik bijvoorbaat al en dan zsm na de geboorte. Ik ben verzekerd bij Zilverenkruis de 4 sterren polis en die vergoed alle consulten max. 50 euro per keer tot een max op jaarbasis van 500 euro. 1 consult betaal ik 40 euro (half uurtje)
    Mijn advies gewoon gaan, ik stond er ook sceptisch tegenover maar baad het niet schaad het niet.
     
  5. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    ook wij hebben goede ervaringen. Mathijs bleef 'snachts steeds maar wakker worden en het uitbakeren lukte ook maar niet. direct na de eerste behandeling sliep hij door. dat zakte dan wel weer wat terug, maar nu heeft hij vier behandelingen gehad en meestal komt hij 's nachts een keertje omdat hij in zn slaap huilt. een speentje geven is dan genoeg. ook het uitbakeren lijkt eindelijk te lukken. hij slaapt nu met een arm los en met de tweede arm zijn we aan het opbouwen. Zeker aan te raden dus!
    Groetjes Clarike
     
  6. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben benieuwd! Ik wil er niet te veel van hopen, dus ga er blanco in! Maar natuurlijk hoop ik dat het goed aanslaat!

    kus miek
     
  7. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi dames,

    Ik wil ook met Fleur naar een Osteopaat want ze heeft reflux en ook last van krampjes en overstrekken. We hebben nu sinds vandaag medicijnen Zantac en Motilium, fijn als het helpt maar ik vind het niet een lange termijn oplossing dus wil ook graag een osteopaat bezoeken met haar.

    MIJN VRAAG: heb je een doorverwijzing van de HA nodig of kan je gewoon een afspraak maken?

    Liefs, Marijn
     
  8. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik hoor alleen goede verhalen over osteopaten. Ik heb er zelf en met Mitchell goede ervaringen mee. Je hoeft overigens geen verwijzing te hebben, gewoon bellen en een afspraak maken.
     
  9. christina

    christina Niet meer actief

    Marijn,
    Reflux, krampjes en overstrekken zijn volgens mijn osteopaat goed te behandelen. Dus zeker gaan zou ik zeggen en misschien heeft je kleintje dan wel geen medicijnen meer nodig.
    je hebt geen verwijzing nodig, je kunt gewoon een afspraak maken. Vraag wel even of de osteopaat ervaring heeft met kinderen/baby's. Verder zou je je verzekering kunnen bellen of het verzekerd is, das dan toch weer mooi meegenomen toch? Suc-6.
     
  10. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hier ook goede ervaringen met een osteopaat! Fenja huilde veel, had veel last van erg harde ontlasting en hier al vanalles voor geprobeerd. Na de eerste behandeling had ze savonds al zachte ontlasting en het huilen werd ook minder. Ik ga met een eventuele tweede ook naar een osteopaat, gewoon om alles even te laten nakijken.
     
  11. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb ook hele goede ervaringen met een osteopaat. Fabian had een voorkeurshouding en huilde ongeveer 16 uur per dag.
    Na het eerste bezoek huilde hij al een stuk minder. Na een paar bezoeken was het weg.
     
  12. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Het is niet alleen masseren wat ze doen! Bij Esmee heeft de osteopaat met zo'n apparaat als het ware de nekwervel weer op de juiste plaats 'geschoten'. Het is eigenlijk ook een soort bottenkraker, hij kan alles losmaken als er bijv iets vastzit..
     
  13. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik ga vol vertrouwen heen! Ben benieuwd!

    kus miek
     
  14. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    ik geloof dat ik vandaag ook eens een afspraak zal maken. Leander heeft reflux en overstrekt zich ook wel eens, vooral als hij huilt.
     
  15. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Nou ik ben geweest hoor!
    Tijn zijn bovenste nekwerveltje is gespannen en zijn maagzenuw wordt door zijn schedel afgeklemt. Hierdoor heef hij veel spanningen in zijn nekje en maag/darm(hier komt ws ook het reflux vandaan)
    Ze heeft hem heerlijk gemaseerd en Tijn vond het allemaal prima!
    Ook zat zijn linker heupje vast, dit heeft ze gelijk ook maar even losgemaakt.
    Ik kon me wel goed vinden in wat ze zei, en ik ben blij dat er iets aan te doen is!

    Vandaag kan hij wat uit zijn hum zijn zei ze, tot nu toe niks van gemerkt! En over 2 weekjes kunnen we weer terug komen!

    Ik ben benieuwd wat de uitwerking van vandaag is!

    kus miek
     

Deel Deze Pagina