ineens niet meer doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ccwomen, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ons mannetje slaapt al vanaf dat hij 4,5 week oud is de nacht door.
    Sliep eigenlijk heel erg goed en kwam echt nooit s'nachts wakker.
    Sliep van 20.00/21.00 tot 7.00 / 8.30 hier tussen in dus!
    Nou dat is natuulijk wel heel goed slapen, maar sinds de klok verzet is 2 weken geleden kwam ie vorige week de hele week rond half 5/5 uur s'nachts, en dan speentje erin en dan ging die wel weer even en dan kwam ie rond half 6 weer en dan rond half 7 en toen 7 uur onegeveer de fles.
    En dit gaat al 2 weekjes ongeveer zo, nu komt ie wel iets later rond half 6 en dan speentje erin en dan soms daarna nog 1 keertje en dan weer rond 7 uur en slaapt dan tot half 8 8 uur ongeveer....
    Vraag me dus af wat dit kan zijn?
    komt dit echt doordat de klok weer verzet is of zullen het misshcien tandjes zijn die op komst zijn ofzo?
    Hij kwijt wel heeel erg, moet soms wel 3 keer per dag een schoon shirt an doen.
    Hebben jullie een idee wat het kan zijn?
    Of is het gewoon een fase? Hoop t stiekum wel! haha
    Ben al verpest met het doorslapen s'nachts :)

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Misschien een fase gaat hopelijk vanzelf weer over! Hebben wij hier ook wel gehad

3. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Ik herken het wel. Mijn zoontje sliep met 6 weken een hele week door, maar daarna hielt het weer op. Hij wordt dan op 05.00 wakker, speentje erin en dan tot 06.30 uur. Vannacht werd hij opeens om 02.00 wakker, 03.00 en om 06.00. Ik hoop ook dat het een fase is, maar vind het ook lastig waar dit aan kan liggen. Ze hebben veel te verwerken van de dag dus misschien dat hij teveel prikkels krijgt.

Succes!

4. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    dat kwijlen komt van tandjes hoor! check zijn mondje eens en kijk eens of er nog niks wits klaarzit.
    ik denk dat het tandjes zijn, daar slapen ze ook heel slecht van.
    het doet gewoon pijn voor die kleintjes.
    heeft hij ook diarree? dan kan je er de klok op gelijk zetten.

suc6

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik denk dat het ook een beetje het nadeel is van een speen.
    je kindje heeft de speen weer nodig om in slaap te vallen en dus als hij wakker wordt, slaapt hij niet vanzelf weer verder. JIj moet je bed uit en dat is heel vervelend..kan me goed voorstellen.

mijn zoontje slaapt sinds een paar dagendoor,maar ik hoor hem vaak vanaf 03:00 u elk uur wel gedurende 5 minuten. maar doordat hij geen speenkindje is, hoef ik me bed niet uit en laat ik me niet zien. hij valt vanzelf weer in slaap, daar heeft hij de speen niet voor nodig.

mijn zussen hebben beide een dochter van nu 7 maanden en die gaan ook al een paar maanden een paar x per nacht hun bed uit voor de speen (vanaf uur of 5 a 6).
    die kleintjes slapen toch vaak tegen de ochtend een stuk lichter en worden nu eenmaal tussendoor wakker.

ik denk wel eens dat het een gewoonte is. Je kindje weet dat jij gaat komen en d espeen gaat geven.

misschien kan je de speen gaan afleren?
    t wordt misschien een paar nachten even onrustig, maar misschien kan je daarna in je bed blijven en slaapt je kleintje vanzelf weer verder....

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

is het niet de voorloper van de 19 weken sprong? je baby kan die vanaf een week of 14 aan voelen komen.

7. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Bij ons is het ook nog niet geweldig. Voordat de klok verzet werd sliep hij met een week of 10 een nacht van half 12 tot 7. Toen met de klok verzetten tot 6 uur, maar het is nu inmiddels al 5 uur dat hij wakker word en een nadeel hiervan is dat hij geen speen wil (is ook een voordeel)
    Onze oudste wilde de speen en die heb vanaf 4 maanden tot een jaar moeten geven 's nachts. er zaten nachten bij dat ik echt 20 tot 30 keer eruit moest. Ik ben daarom wel blij dat mijn jongste geen speen wil, maar dat dan is het wel lastig want ik kan hem alleen maar troosten met de fles. Dus dat is dan eigenlijk weer een nachtvoeding. Ik wil hem ook niet te lang laten huilen want mijn oudste ligt in de kamer ernaast en als hij wakker wordt is het feest compleet. :p
    Zul je zien dat het CB eind van de maand gaat zeggen dat er nog een fles af moet en dat hij van 7 tot 7 moet gaan slapen.
    Tja ieder kind is anders en ik blijf maar hopen dat hij vanzelf weer wat beter gaat slapen 8)

Liefs

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nog niks te zien in zn mondje!
    Zijn tandvlees lijkt wel wat wit, maar ik weet t niet zeker is voor mij de 1e keer dus ja.....haha
    Hij had afgelopen zaterdag 2 poepluiers, zondag en maandag een beetje diaree
    Normaal poept hij heel weinig en nu gewoon 3 dagen achter elkaar dus moest er wel gelijk aan denken...aan tanden!
    Maar goed nu heeft hij vanaf maandag niet meer gepoept...
    Hij kwam vannacht om 2.00 toen om 4.00 toen om half 6 en toen om kwart over 6 een fles gegeven, ging daarna wel weer slapen tot kwart voor 9 ongeveer.

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    ohh oke, nou ja wie weet is dat het ???
    Hij is zaterdag 16 weken en met 16 weken is er ook een sprongetje toch???
    Heb t boek wel maar heb ff geen zin om naar boven te rennen en te kijken haha

Deel Deze Pagina