Baby 5 maanden blijft spugen, nichtje rota virus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rono, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Afgelopen weekend waren wij naar centerparcs geweest met ons gezin en dat van mn zwager.

Op de nacht van zaterdag op zondag begon mn nichtje te spugen en kreeg later ook diaree. Gevolg is dat ze maandag opgenomen is in het zkh met het rotavirus.

Gistermiddag begon Lucas wat moeilijker te doen met de fles en afgelopen nacht om 1 uur hoorde wij hem gekke geluiden maken dus gelijk kijken, leek hij te stikken in zijn eigen spuug van de fles die hij om 6 uur op had.

Deze nacht heeft hij nog 3 keer gespuugd.

Vanochtend om 7 uur wakker gemaakt en fles aangeboden, tijdens het verschonen begon ie weer te spugen ( alleen maar gal de laatste 2 keer ). Van de fles waar ie normaal 210 drinkt had ie nu maar 50cc gedronken.

Nu hoorde ik em om 8 uur weer spugen en ligt meneer in een plas met spuug dus dat is er ook weer uit ( gelukkig kon hij er wel om lachen ) en net hoorde ik hem kokhalzen en ben met em naar de keuken gerend en heeft ie in de gootsteen gespuugd.

Je hoort zn buikje nogal van slag zijn.

Ik ben bang dat hij dit virus nu ook heeft opgelopen.. iemand tips wat ik preventief kan doen?

Ook zit hij natuurlijk helemaal onder het melk, maar ik durf em nu niet te badderen is ook niet verstandig lijkt mij? Dus doe het nu maar ff met een washandje.. moet toch wat.

2. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wat zielig.. :(

Ik zou even de huisarts bellen en de situatie uitleggen..

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Wij hebben hier net een paar dagen overgeven/diarree achter de rug :(. Zielig he?! Bel in ieder geval even de huisarts want uitdrogen kan snel gaan en dan weet je waar je op moet letten. Vraag gewoon om advies en dan vertellen zij wel wat verstandig is. Haal wat ORS in huis en probeer dit regelmatig te geven, al zijn het kleine beetjes (bv op een lepeltje). Hou zijn temperatuur in de gaten want als hij koorts krijgt, heeft hij meer vocht nodig. Kijk verder naar zijn luiers of hij nog genoeg plast en hoe hij is (huilerig/suf of gewoon lekker vrolijk). Je kan eventueel de flessen wat verdunnen zodat het niet zo zwaar op de maag valt en wat minder aanbieden. Of wat lauwe thee geven. Als je zelf misselijk bent heb je ook niet zo'n behoefte aan eten maar meer aan kleine beetjes drinken. Verder heb ik hier onze dochter op haar zij gelegd voor het slapen, deels zodat ze het spuug kwijt kan maar deels ook omdat ik het zelf ook prettiger vind liggen als ik last van mn buik heb. Beterschap met de kleine!

4. silvermist

silvermist Niet meer actief

ach gos, beterschap voor de kleine man! tips van mijn voorganger ;)

Deel Deze Pagina