Avondritueel beginnen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 78Sandra, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij welke leeftijd van je baby begin je met een avondritueeltje?

Ons zoontje is nu iets meer dan 7 weken en ik vroeg me af of dat een goede leeftijd is om met iets te beginnen.

Bijvoorbeeld s'avonds zijn slaapzakje aantrekken, zodat hij weet dat de avond/nacht gaat beginnen.....maar nu vroeg ik me af, of je de slaapzak dan al aantrekt bij de 4e fles zo tussen 18.00-19.00 uur, of pas bij de 5e fles tussen 22.00-23.00 uur.

Nu doe ik het sinds een paar dagen bij de 5e fles, maar is dat niet te laat? Hij slaapt pas sinds een paar dagen in een slaapzakje vandaar.

Ik moet hem meestal wakker maken voor de 5e fles, dan gaan we verschonen, slaapzak aan, flesje en na het boeren zijn eigen bedje in.

De rest van zijn slaapjes, dus ook die tussen fles 4 en 5 doet hij nu nog in de kinderwagen in de woonkamer, zonder slaapzak. Wellicht dat het slaapje tussen fles 4 en 5 ook in zijn slaapzakje in zijn eigen bedje moet???

Hoe doen/deden jullie dat?

2. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed meestal rond uur of zeven.. Ook al bleef ze nog een uurtje bij ons beneden ofzo.. Maar op een gegeven moment zelf als ze de slaapzak aankrijgt weet ze dat het bedtijd is.

3. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het slaapritueel al toen onze dochter 2 weken oud was, omdat ze een omgekeerd dag/nachtritme had. Onze dochter slaapt in een puckababy omdat ze nogal met haar armen wappert. Ook bij de middagslaapjes gaat de puckababy aan en ligt ze in haar eigen bed. Ze slaapt nml niet goed in de box. Ons slaapritueel is als volgt: badje (om de dag), luier, flesje, even knuffelen (niet spelen), puckababy aan, even wiegen en dan naar bed. Ook overdag hou ik dit aan en dat gaat goed... onze dochter heeft rust en regelmaat nodig anders slaapt ze de hele dag niet en gaat ze jengelen ;) Bij het slaapritueel s avonds doe ik wel de tv en alle lichten uit zodat ze weet dat het tijd is voor doorslapen :)

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij begonnen al vanaf het begin. Maar officieel kun je stellen dat het pas vanaf de 6 weken echt zin heeft (ervoor is wel al eraan wennen), omdat je kindje dan pas een dag- en nachtritme kan maken. Kindjes gaan dan namelijk pas de hormonen ervoor aanmaken.

5. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik deed het altijd om 7 uur, straks moeten ze toch doorslapen van 7 Tot 7 dus zou het dan doen. Met 7 weken is prima, beter te vroeg dan te laat!

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Nu met 3de ukje 1,5/2 weken bezig ofzo. Ze ging die week telkens rond half 10 aan de nacht beginnen dus ben toen tussen 9 en half 10 gaan verschonen, pyamaatje en slaapzak aan, nog voeding waarbij ze in slaap valt en dan de wieg in.

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben gisteravond begonnen met slaapzakje aantrekken en verschonen net voor het flesje van 19.00 uur....na de fles zijn eigen ledikantje in ipv in de kinderwagenbak 😄. Ging prima, hij heeft boven verwachting goed geslapen daarin. Wakker gemaakt voor flesje van 23.15 uur, daarna weer bedje in en om 04.30 uur konden we weer aan de bak voor het volgende flesje....

Deel Deze Pagina