ervaringen over het spiraaltje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door michelle2007, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    hallo allemaal...

ik heb een vraag voor alle meiden die een spiraaltje hebben gehad..
    ik heb in okt mijn spiraaltje laten verwijderen en een paar dagen later mijn menstruatie gehad..
    en we hebben ook onveilige seks gehad...
    nu ben ik 5 dagen overtijd en tot op heden nog steeds geen positieve zwangerschapstest....
    mijn cyclus was voor het spiraaltje heel regelmatig altijd precies 26 dagen..

maar nu dus totaal niet..

wie heeft er ervaring mee dat de menstruatie langer weg bleef of een onregelmatige cyclus terug kreeg?

en vanaf wanneer zouden jullie de huisarts inschakelen..
    want wordt gek dat ik nog steeds geen menstruatie heb of een positieve test....

sorry voor het lange verhaal maar ik zit er echt mee in mijn maag...

groetjes....

2. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    heeft niemand ervaring met een spiraaltje?

3. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik heb mijn Mirena-spiraaltje in juni laten verwijdere. Twee dagen na het verwijderen werd ik ongesteld (slechts een paar dagen) daarna duurde het 36 dagen voordat ik weer ongi werd, terwijl ik een cyclus heb waarop je de klok gelijk kan zetten (28 dagen exact). Na die ene maand had ik mijn normale cyclus terug. De eerste twee maanden had ik allerlei zwangerschapskwaaltjes zoals kleine steekjes/krampjes in de baarmoeder, misselijk, draaierig, etc. Maar laat je niet misleiden. Het heeft te maken met het aanpassen van je lijf (baarmoeder) dat het hormoonspiraaltje weg is.

Overigens is het wel mogelijk om meteen na het verwijderen van het spiraaltje zwanger te worden.

4. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    oke dan je wel voor je reactie....
    nog een vraagje dan he...
    ik ben nog steeeds niet ongesteld heb ik dan ook kans om nu zwanger te worden?want ik heb nog geen menstruatie gehad en lijkt mijn dat er dan ook geen eitje is vrijgekomen toch?
    of zie ik dat verkeerd?

groetjes angela

5. goudappeltje

20 okt 2008
    43
    0
    0
    Gemiddeld gezien wordt je 14 dagen na je eisprong ongesteld (indien onbevrucht natuurlijk)

Dus het kan best zo zijn dat je eitje nog niet geweest is, dat weet je pas bij gebruik van ovulatietesten of wanneer je ongesteld wordt.

Succes!

6. patriess

patriess Lid

17 nov 2008
    7
    0
    0
    secretaresse
    zwolle
    okee nu mijn verhaal ik was 15 toen ik zwanger werd van mn zoontje tygo na de bealling toen was ik 16 heb ik een spiraaltje laten zetten 2 jaar niks geen last gehad maar 3 maande trug had ik zon erge buikpijn zakte bijna in elkaar zo erg:O een week later had ik een hele erg bloeding en er kwam echt een prop naar buiten! volgende dag kwam het spiraaltje eruit:S ik de volgende dag naar de dokter toe bleek dat ik zwanger was maar had altijd negatieve testresultaten was al een poos misselijk enzo.. door t spiraaltje heb ik een miskraam gehad en ben nu dus ook hee onregelmatig ongesteld ben nu ook een week overtijd! we zijn wel bezig met een 2e maar of ik nu zwanger ben is nog afwachten!

7. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik heb 2 weken geleden mijn spiraaltje laten verwijderen. Dezelfde dag nog begon ik te vloeien.
    IK heb 2 jaar een spiraal gehad en mijn cycles voorheen was altijd om de 28 dagen.
    Ik heb omdat ik wilde weten wat het precies inhield ovu testen gekocht en deze gebruikt toen ik vermoedde (uitgaand van mijn oude cyclus) een vruchtbare periode in te gaan. De test is al 3 dagen postitief en dat betekend een eisprong 2 weken nadat ik het spiraaltje heb laten verwijdern.

Afgelopen 2 weken heb ik heel vage en kleine steekjes/krampjes gehad, ik moest er echt op letten om het te voelen. Hoe mijn cyclus verder gaat kan ik dus niks over zeggen..

Groetjes ele

8. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    heey elegance

als jij op 7 okt je spiraaltje eruit heb laten halen is dat geen 2 weken geleden hoor maar goed!
    ik hoop dat je over 2 weken een positieve test krijgt!

groetjes

9. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Dank je wel!

Ja idd, ik was een beetje moe vanmorgen denk ik, ik bedoelde ook dat het nog geeneens 2 weken zijn :S
    In een ander topic heb ik het daar idd ook al over gehad dat ik een snelle posi ovu test had, werd er zelfs onzeker van.. Begreep niet dat het zo snel kon gaan na het verwijderen van mijn spiraaltje.. Zojuist nog eens een test gedaan en die geeft nog steeds positief aan..

10. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    oh dat is wel raar dan misschien door de hormonen van het spiraaltje nog kan nog in je bloed zitten he maar lijkt me stug dus ik hoor t wel als je positief of negatief getest heb!
    wanneer mag je testen?
    hou je me op de hoogte?

11. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    en patries heb je al getest?

12. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Doe ik, ik mag pas testen over 15 dagen :)

Ik hoop voor jou dat je niet meer lang hoeft te wachten en dat je een posi test krijgt of iig ongesteld wordt en weet waar je aan toe bent, zodat er een nieuwe ronde is.. We gaan iig voor dat eerste :)

Hou mij ook op de hoogte ben benieuwd hoe het gaat aflopen! :)

13. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    ik ben vandaag ongesteld geworden kijk maar naar de banner!
    maar hopen over 15 dagen goed nieuws...
    ik hoor t van je!

14. patriess

patriess Lid

17 nov 2008
    7
    0
    0
    secretaresse
    zwolle
    jaa ik heb al getest de test was negatief maar ben nog steeds niet ongesteld ga over een paar dagen weer een test doen ook omdat ik nu last heb van maagzuur kramp zere ogen en obstipatie enzo en savonds vaak misselijk dus is nog afwachten :)

15. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    sorry dat ik het zeg maar verheug je er maar niet te veel op dat je zwanger bent na het spiraaltje kun je aardig overtijd zijn heb het al van zoveel mensen gehoord!
    maar wat er nog niet is kan komen succes er mee

Deel Deze Pagina