ervaringen over ivf/icsi? wie kan me helpen!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ik1988, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Naomi2011 hoe was je eerste echo vandaag? Hoop dat er mooie follikels groeien! Moet je volgende week spuiten met Pregnyl? Zo ja heb je dese al in huis? Er is een groot tekort bij apotheken namelijk.

2. Naomi2011

Naomi2011 Actief lid

28 dec 2011
    103
    0
    0
    Hoi Jessi79,

Ik heb nu al 2 echo's gehad. Vandaag als het goed is de laatste en vrijdag de punctie. Zie er wel tegenop, maar ben dan ook blij dat ik eindelijk van het prikken af ben. Dus super spannend! Maar ik denk ook gewoon aan jou positieve verhaal en dan komen we er wel doorheen.

Er is inderdaad een tekort aan pregnyll. Ze moesten het nog van een andere apotheek halen en dan nog staat er een andere naam op, maar het is wel pregnyl zei de vrouw van de apotheek me. Nou ik hoop het dan maar.

Jij nog lekker aan het genieten van je kleine? Ook lekker blijven doen! Gaat alles goed met der? Groeit ze goed?

Liefs,
    Naomi

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben een icsi behandeling met tese gehad in Duitsland, dit omdat mijn vriend helemaal geen zaadcellen had.
    Gelukkig met de operatie toch wat gevonden en meteen de eerste terugplaatsing zwanger inmiddels al 21 weken.

Wij vonden het traject erg heftig beide, en steun van familie is dan zeer welkom. Wij doen het geen tweede keer meer in ieder geval.
    Maar goed dat is een persoonlijke ervaring dat kan voor iedereen weer heel anders zijn.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Naomi fijn dat het tot nu toe goed gaat! Vrijdag al de punctie, spannend hoor. Ik hoop dat ze mooie grote follikels kunnen oogsten. Ik zag zelf heel erg op tegen de punctie, maar het is me 100% meegevalen. Ik kreeg een prik met verdoving in mijn bil en daar werd ik heel slaperig van. Ik heb bijna niks gemerkt van de puctie. Op een gegeven moment vroeg ik wanneer ze nou eindelijk gingen beginnen, en toen bleken ze al bijna klaar! Tip: neem iets te lezen of muziek mee, je moet na de punctie best lang (op bed) wachten tot je man terug is uit Zwolle. En komend weekend niks inplannen, gewoon op de bank hangen en heeel veel water drinken. Je lichaam moet echt herstellen.

Hier gaat het heel goed, mijn dochter groeit als kool en slaapt lekker door 's nachts. Morgen is ze 8,5 week en krijgt ze haar eerste prikjes.

5. Naomi2011

Naomi2011 Actief lid

28 dec 2011
    103
    0
    0
    Heerlijk fijn dat je zo'n makkelijk kind hebt, eten slapen en groeien haha.

Thnx voor het advies, heerlijk thuis blijven. Ze gaan ongeveer 12 folikkels aanprikken waarvan er wel een paar heel groot zijn. Dus ik hoop dat er goede eitjes tussen zitten.

Wanneer hoorde jij hoeveel embryo's er zijn ontstaan? En wanneer werd de embryo teruggeplaatst? En na 14 dagen mag je testen toch?

Ik vind het allemaal zo spannend. Is het trouwens niet mogelijk om met je man mee te gaan naar Zwolle? Of ben je dan nog zo suf en duf?

We gaan het meemaken morgen..

Liefs,
    Naomi

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Naomi 12 is een heel mooi aantal! Hopenlijk zitten er genoeg mooie eicellen bij. Bij mij zijn er 8 follikels geoogst, 5 waren er rijp en 4 zijn er bevrucht. Er is 1 emmy terug geplaatst en 1 cryo zit in de vriezer. Ik had op woensdag de punctie en op zondag de terugplaatsing, op dag 4 dus. Volgens mij is dat vrij laat, doen ze et normaal op dag 3. Ik kreeg de dag na de punctie telefoon uitbZwolle met nieiws over de bevruchting. Dat leggen ze morgen wel uit. Ik mocht na 14 dagen testen en heb uiteindelijk na 13 dagen getest, positief dus. Krijg jij na de tp pregnyl of utrogestan?

Je kunt na de punctie echt niet mee naar Zwolle, daar ben je te suf voor en waarschijnlijk heb je pijn. Ik had een vervelend menstuatie achtig gevoel na de punctie, en autorijden (5 min) vond ik ook niet fijn. Thuis meteen op de bank gaan liggen met een kruik.

Wat mij overigens tegenviel was de terugplaatsing, en dan met name het zh in zwolle. We zaten met minstens 10 stellen in een overvolle piepkleine wachtkamer. Alle stoelen waren bezet en het was echt lopende band werk, op zondag nog wel. Verwacht dus geen privacy... Ook bij het inleveren van de koelbox met eicellen was het druk zei mijn vriend, er waren nog 6 andere mannen.die aan het werk moesten in een klein kamertje.

Succes morgen en laat even weten hoe het gegaan is!

7. rubyborst

rubyborst Nieuw lid

19 sep 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, wij zijn twee leerlingen uit 5 havo en zijn bezig met een profielwerkstuk over IVF. Hiervoor hebben wij een enquête gemaakt en wij zouden het leuk vinden als we hier een aantal reacties op kregen om dit te verwerken in ons verslag. De antwoorden kunt u sturen naar rubyborst@jpthijsse.nl, deze zullen anoniem blijven!

- Wat is uw leeftijd?
    - Wanneer heeft u besloten om een afspraak te maken bij een IVF kliniek?
    - Wat is de reden geweest dat u niet op een natuurlijke manier zwanger kon worden?
    - Heeft u hiervoor al andere opties geprobeerd of was een IVF-behandeling u eerste keuze?
    - Hoef heeft u de gang van zaken ervaren? Ging het zoals u verwacht had?
    - Is de behandeling mee of tegen gevallen?
    - Heeft u het lichamelijk/geestelijk zwaar gehad?
    - Welke fase van de behandeling heeft u het zwaarst gevonden en waarom?
    - Is het in een keer gelukt om zwanger te worden?
    - Heeft u tijdens deze periode een goede begeleiding gehad gedurende het hele proces?
    - Is er veel persoonlijke aandacht aan u besteedt?
    - Heeft u de omgeving vertelt over deze behandeling of heeft u het voor uzelf gehouden? Zo ja, hoe is de omgeving met u omgegaan, hoe reageerden zij? Wat voor invloed heeft dit weer op u gehad?
    - Hoe is u man met deze situatie omgegaan? Heeft hij u veel geholpen?
    - Heeft deze periode invloed gehad op u relatie?
    - Wat voor invloed heeft deze periode op uzelf gehad? Welke gevoelens had u vooral?
    - Hoeveel IVF pogingen heeft u gedaan?
    - Hoe heeft u uiteindelijk deze behandeling ervaren?
    - Zou u andere mensen deze behandeling ook aanraden?
    - Hebben er na deze behandeling nog complicaties opgetreden?

Deel Deze Pagina