Ik snap er niks meer van. Ik zou volgens de belastingdienst vanaf juni × bedrag krijgen per maand. Maar ik krijg de helft minder, iets meer als de helft minder zelfs. Als ik de kans heb probeer ik wel te bellen maar de wachtrij maalt het er niet beter op. We zitten op het moment niet zo breed en dat bedrag kan dan mooi naar de kinderen. Heeft iemand dit ook gehad, zal vast wel gezien we het over de belastingdienst hebben.
Je zal vast de toeslagen bedoelen? Heb je voorgaande jaren teveel ontvangen dan zullen ze dat, als je geen betalingsregeling hebt afgesproken, maandelijks gaan verrekenen. Maar je zegt vanaf juni. Heb je 20 mei, 20 juni, 20 juli en 20 aug nog wel de volledige toeslagen gekregen? Dan is het te verklaren waarom er nu meer wordt ingehouden.
ik zou eens op toeslagen.nl kijken wat voor een verzamelinkomen er vermeld staat. ik heb al een paar keer gehad dat ze het veranderd en hoger gezet hadden. doen ze vaker. niet handig..
Dat is toch juist als je wel een regeling hebt afgesproken? Ik heb altijd het hele bedrag gewoon in 1 keer terug betaald... dat was de optie...of een regeling....
Klopt super irritant is dat... even kijken op mijn.toeslagen.nl wat er veranderd is en anders gewoon even bellen
Nee, als je niet in 1 keer betaald met de acceptgiro. Dan berekenen ze het automatisch met je toeslagen
Ja de toeslagen. Nee op toeslagen.nl staat gewoon x bedrag dat moet worden uitbetaald maar vanaf 20 juni kreeg ik x bedrag en nu nog eens 13 euro daar weer vanaf.
Wanneer je zelf het voorgestelde minimumbedrag in 23/24 terugbetaald dan wordt er inderdaad niets geregeld. Wanneer TS mogelijk niet heeft gereageerd op een betalingsregeling, dan mag de BD het inderdaad gaan verrekenen. Al weet ik uiteraard niet wat er speelt bij TS....
Heb je je inkomen gewijzigd, of je situatie? Als je dat hebt gedaan, berekenen ze de toeslag opnieuw. Maar dit geldt voor het hele jaar. Het kan dus zijn dat je nu op minder recht hebt, maar ook al in juni. Dan heb je toen teveel gehad. Dan verrekenen ze het met de nog resterende maanden. Bijv. Je krijgt 200 euro aan kinderopvangtoeslag. Je wijzigt het halverwege het jaar je inkomen, omdat je bijv meer gaat verdienen. Je hebt aan de hand van je nieuwe inkomen nog maar recht op 180 Pm. Echter heb je al 6 maanden 200 euro gehad en dus 20 euro Pm teveel gehad. De 6 maanden daarna krijg je dan 160 euro Pm uitgekeerd. (Ipv 180). Hoop dat het duidelijk is.
Je kunt inderdaad in één keer betalen, betalingsregeling treffen of niets doen dan gaan de automatisch in 24 maanden een x bedrag van je maandelijkse toeslagen verrekenen met de vordering.