Ervaringen over katten

Discussie in 'De lounge' gestart door zuurtje, 18 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Voeren zoals Royal Canin etc is allemaal onzin. Een kat is een vleeseter.

Gewoon rollen puur vlees halen van een halve kilo en die naar gelang behoefte en gewicht elke dag voeren.

Wil je toch brokken geven, geef dan brokken zonder granen en tarwe (dus ook zonder rijst) het spijsverteringskanaal van een kat en hond is niet gemaakt om granen te verteren.

Verder kan je na 3 maanden vers vlees voeren af en toe een rauwe kippenbout voeren.

Al het vlees mag rauw, behalve varkensvlees, dat mogen ze niet hebben.

Hier krijgen ze hart, lever en nieren en regelmatig een hele kippenbout van de slager. Rauw welteverstaan, gekookt mag niet omdat de botten dan gaan splinteren.

Een kat die uitsluitend vers rauw vlees eet krijg een maagsap ph waarde die enorm zuur is waardoor ze met gemak rauwe kip kunnen en mogen eten.

2. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hoi zuurtje, ik zag dat je ook in Limburg woont. Ik weet niet of Born (nl) voor jullie te doen is, maar ik heb super goede ervaringen met het asiel. Het is een heel groot nieuw en mooi asiel met grote hokken en hele lieve mensen. Onze poes mitsy was overleden en ik heb hun gemaild, en na leuk mail contact heen en weer, waarin ik ons gezin heb voorgesteld enz, gaven hun advies over katten die bij ons zouden kunnen passen. Het zal natuurlijk niet altijd zo zijn, maar bij ons is het een 'match made in heaven'. Onze piet past perfect in ons drukke gezin, met herder, kat, peuter en dalijk baby. En Pietje was pas een kitten, maar ze hadden zijn gedrag al goed bestudeerd. Ook zit bij de prijs in, voer voor de eerste maand, chippen, castreren/ steriliseren, en altijd advies.
    Misschien zit hier een leuke poes/ kat/ kitten voor jullie? Ik zal zo de link even zoeken.

3. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
  4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als je al wist dat ze bang is voor katten, waarom overweeg je dan een kat te nemen ?

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dit wist ik niet, ze vertelde het pas toen ik er achter vroeg wat ze van kittens vinden om er zelf in huis te hebben.
    ik had niet het idee dat ze bang was toen ik de verhalen van haar tante hoorde over hoe ze met de kat omging en toen ik ze zag met 2 kittens bij een collega van mijn man

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    met dochter afgesproken dat we naar de kittens gaan kijken om te zien hoe het haar bevalt.
    op 3 oktober hebben we een afspraak staan met de opvang waar de 2 verblijven

Deel Deze Pagina