Dat leek mij ook het vreselijkste van het kolven dat je daar dan mee moet slepen. Moet zorgen dat het koel blijft enzo. Ik heb het zo opgelost dat ik op de dagen dat hij naar het kinderdagverblijf is 1 van de twee voedingen daar zelf ga geven en de andere geven ze hem uit de fles. En op de dag dat hij naar oma gaat ga ik op het kinderdagverblijf kolven en zet ik het daar in het vriesvak. En 's avonds kolf ik sinds hij doorslaapt vaak voor ik naar bed ga, dat moet wel want anders is mijn hele bed nat en zo bouw ik wat voorraad op.
Kun jullie uit ervaring vertellen dat het met dat gesleep erg meevalt hoor. Eventjes wennen, dat wel.
Tja, aan de ene kant wel en aan de andere kant ben ik best blij dat ik niet meer hoef te slepen. Ik vind dat wel een behoorlijk gedoe, ook omdat ik steeds weer ergens anders zit.
Ik merkte dat mijn productie erg afnam toen ik probeerde om ook overdag een voedingsmoment helemaal niet meer te doen (dus ook niet kolven). Ik had dan zowel 's nachts als overdag meer dan 6 uur zonder voedings (of kolf)moment en dat had meteen weerslag op mijn productie. Toen ben ik dus toch maar weer overgegaan op 2 x kolven overdag. En dat werkt lekker.
Ik had zo'n klein rond koeltasje waar een colablikje in past en daar paste ook een fles met kolfmelk in. Handkolfje was ook klein, bijelkaar zo groot als 2 brooddozen opelkaar (al zou ik nu waarschijnlijk meer mijn best doen om zonder kolf te leren kolven, scheelt ook weer in spullen die meemoeten), dus gesleep, tja ik vond het wel meevallen.
Dat scheelt idd, ik had een hele rugtas mee, met een electrische kolf. Die werkte overigens wel geweldig.
Ik kolf 3 x op een dag ( ca 7.00, 15.00 en 23.00 uur) en mijn dochter krijgt 5 voedingen op een dag. Afwisselend BV en KV. Door reflux en het verdikken met Nutriton heb ik besloten om alles af te kolven zodat ze nog zo lang mogelijk BV kan krijgen. Zag niet zitten om papjes nutriton voor en na het voeden naar binnen te krijgen. En we voeden haar rechtopzittend. Heb ook geprobeerd om dan mijn tepel dan in haar mondje te krijgen, maar daar hield ik een soort hernia aan over. EN zij zat er scheef voor, voor beide partijen niet ideaal dus. En omdat het kolven goed gaat, heb ik daar de keuze voor gemaakt. Ze heeft wel 10 weken aan de borst gedronken. Waarschijnlijk ga ik de middagkolfsessie op de dagen dat ik werk afbouwen/cq ermee stoppen.
Tja, ik denk dat het inderdaad persoonlijk is, wat je teveel gesleep vindt en wat niet. Voor mij zijn de belangrijkste redenen om niet te gaan kolven, is dat ik op meerdere plaatsen werk en dat ik al met een laptop rond loop te sjouwen. Had ik een 'gewone' kantoorbaan, dan zou het waarschijnlijk anders zijn. Afhankelijk van mijn agenda volgende week, ga ik wel of niet stoppen met de middagvoeding. En dan maar hopen dat ik genoeg melk overhoudt om 's avonds en 's morgens te blijven voeden. Zo niet, dan vind ik dat erg jammer maar sta ik toch achter mijn besluit. Ze heeft dan in elk geval de eerste maanden bv gehad, en da's toch de belangrijkste periode.
Heb je wel eens rechtopzittend buik-aan-buik aangelegd (dus met de beentjes om je bekken? Of is ze daar nog te klein voor?
Wat ook kan bij een kleintje is voeden terwijl de baby bovenop de borst ligt.Is een beetje zoeken naar de houding, maar werkte bij bij prima tegen overgeven en krampjes.
ja, heb ik geprobeerd, maar we moeten haar dan eerst een papje van nutriton geven, dan voeden en dan na de voeding weer. Vond het een kliederboel worden en na de voeding krijgen we er al met moeite Gaviscon in een spuitje in. Als ze klaar is is ze ook echt klaar en houdt ze d'r lippen stijf op elkaar. Dus vandaar de keuze voor afkolven, hoe fijn het ook is als je kind aan de bors kan drinken. Maar heb nu rationeel een keuze gemaakt. Heb de 1e 1,5 maand al zoveel gepiel tijdens de voedingen gehad dat ik nu niet weer zin had in gepiel.... Als ze zo heerlijk tegen me aanzit, geniet ik er ook van.
Ik ben ook aan het afbouwen, maar wil nog wel gedeeltelijk bv blijven geven. Nu is mijn probleem dat Cailan geen fles accepteert! als hij dat een enkele keer wel doet dan drinkt hij maaar 40 cc. Ik moet af en toe de hele dag weg voor mijn werk (andere dagen kan ik tussendoor naar huis) en dan kan ik heb dus niet voeden! Hij pikt ook geen BV uit de fles dus daar ligt het niet aan, ook al verschillende soorten voeding geprobeerd maar dat maakt allemaal niks uit. Nu kan ik dus telkens niet de hele dag wegblijven en mis ik dus de helft van de cursussen/ vergaderingen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? en hoe hebben jullie het opgelost? Ik heb al de B-free, Avent (meerdere spenen), een gewone standaard fles en een S-fles geprobeerd
Ik zou hem in ieder geval die 40cc uit het flesje laten drinken, heeft ie toch iets. Daarna proberen hem uit een bekertje te laten drinken? Misschien dat ie dat wel doet. Net zoals cupfeeding gaat zegmaar. Kost misschien wel wat meer tijd, maar hij krijgt wel lekker zijn melk binnen. En misschien dat je er een papje van kan maken? Gekolfde melk met biobim (schijnt goed te binden) of kunstvoeding met biobim of bambix (zo heet dat toch?). Misschien dat hij het dan wel 'eet'. Maar dat valt natuurlijkk wel onder bijvoeding, en ik weet niet of je daar al wel mee wil beginnen, de kleine is natuurlijk pas 4 maandjes. (sorry, verder geen ideeen van mijn kant)
Mijn kind drinkt vaak ook niet meer dan 40 ml per keer. Gewoon wat vaker de fles aanbieden en thuis haalt hij wel weer in.
hoi hoi bedankt voor de tips! Het probleem is echter dat hij de laatste tijd ook geen 40 cc neemt! hij speelt met de speen of gaat direct huilen. Terwijl hij dus vroeger af en toe nog wel 40 cc dronk. We zijn begonnen met bijvoeden om deze reden, we zaten echt met onze handen in het haar! dus nu krijgt hij op zo'n dag een half potje fruit of groenten (we wilden dus eigenlijk wachten tot 6mnd) Hij geeft namelijk wél hongersignalen. Gelukkig vind hij fruithapjes helemaal geweldig/ en ook BV verdikken met nutrix en dan voeren is een feest, maar niet altijd even makkelijk. (om nou 3 voedingen op die manier naar binnen te schuiven...) Van de week een avent speen geprobeerd, dat ging 1 keer goed (wel 75cc! hoera) maar daarna was dat ook over....
Kun je niet naar hem toe om te voeden ipv te kolven? Dat mag ook hè. Maar moet wel mogelijk zijn natuurlijk.
Dat is dus het probleem, normaal kan dat wel, maar er zijn dagen waaop dat niet mogelijk is zoals bij een vergadering of cursus.
Kan je dan niet op die dagen dat jij niet naar hem toe kan, hem voeding laten geven door er pap van te maken en het hem op te voeren met een lepeltje? Of komt dat echt 3 of 4 dagen per week voor?