Sinds twee dagen ben ik begonnen met indikken met johannesbroodpitmeel. Onze dochter spuugde redelijk wat, was onrustig tijdens en na de fles en had gewoon last. Advies van cb en kinderarts was indikken van de voeding. We zijn begonnen met 1 schepje om te kijken hoe dit gaat. Alle flessen die ze tot nu toe kreeg heeft ze volledig binnen gehouden en ze is weer rustig tijdens het drinken. Lijkt dus effect te hebben! Alleen nu vraag ik me af welke speen ik het beste kan nemen. We gebruiken dr. Brown flessen met normaal een level 1 speen. Hier deed ze dan ongeveer 20 a 30 minuten over. Ze liet vaak wat staan van haar fles. Nu heb ik er een level 2 speen op staan maar deze gaat denk ik weer te snel. Binnen 12 min incl boeren tussendoor heeft ze haar fles leeg. Ik denk dat dit te snel is? Level 1 speen heb ik ook geprobeerd maar het kost haar dan veel moeite om er voldoende uit te krijgen en duurt erg lang. Zijn er nog andere opties die ik kan proberen?
Ik gebruik de difraxfles met de 3e standenspeen. Mijn dochtertje drinkt haar flesje ook vrij snel leeg. Denk dat het met johannesbroodpitmeel toch wel wat sneller gaat omdat het wat dikker is.
Misschien iets minder johannesbroodpitmeel toevoegen met speen 1. Hoe groot zijn haar flesjes? Hier gaat er 1 schepje johannesbroodpitmeel op een fles van 180+6 met de dr Brown speen 1. Komt er prima uit.
Er gaat 1 schepje johannesbroodpitmeel op een fles van 150+5. Toch iets minder toevoegen dan en met speen level 1 proberen?