Dl is vier maanden oud. Van het cb mochten we beginnen met groente en fruit. We gaan beginnen met groente. Nu lees ik ook over papflesjes , is het verstandig om ook met pap te beginnen?
Hoeft niet, het is net wat jij wilt. Net als dat ieder kindje het advies krijgt om met 4 maanden te beginnen, maar dit vooral jouw keuze is. Het is dus niet dat het cb een advies geeft specifiek voor jouw kindje, maar een algemeen advies wat ze bij elk kindje van 4 maanden geven. Mijn advies is dan ook lees je in en maak dan je eigen keuze. Vanaf 4 maanden mag, pas met 6 maanden 'moet' het (en ook dan zijn oefenhapjes voldoende). Tot minimaal 9 maanden blijft melk de hoofdvoeding.
Okay thanks! Had het stappenplan van nutricia gelezen en daarin beginnen ze ook met pap, dus vandaar de vraag. Dan beginnen we alleen met groente een paar hapjes
Nutricia zal je vertellen dat je hun pap, hun potjes fruit en hun potjes groente hoort te geven. Hoe meer jij van die producten koopt hoe meer omzet en dus winst zij maken. Dat is de enige reden waarom zij zeggen dat pap een goede stap is in de bijvoeding
Je moet niks, inderdaad wat je zelf wilt en waar je zelf achter staat. Ik zou alleen niet met beiden tegelijk beginnen. Hier kreeg zoontje behoorlijk krampen en raakte verstopt van rijstebloem. Als hij op dat moment ook net met groente was begonnen, hadden we niet geweten waar de reactie vandaan kwam. Hier dus ook vrijwel geen pap gegeven, met 6 maanden nog wel weer geprobeerd, maar toen hoefde hij 't niet meer.
Ik zie het nut niet in van pap. Het lijkt me ook absoluut niet noodzakelijk. Ook is het echt geen noodzakelijk iets om met 4 maanden als bijvoeding te gaan geven, je kunt ook langer wachten.
Nee de pap laat ik idd nog even links liggen Groente gaan we wel proberen, wil ze niet, dan wachten we nog eventjes