Vandaag de 3e iui gehad. ik ben wel benieuwd wat jullie na een iui wel/niet doen, innemen ect. Ik slik nu alleen zwangerworden vitamines en tarwekiemolie en vit d tabletjes als ik die niet vergeet. Wat kan ik nog meer wel of niet doen om te bevorderen?
Mijn gynaecoloog heeft mij afgeraden tarwekiemolie te nemen omdat op een laatste Europees congres rond fertiliteit consensus was dat dit eigenlijk helemaal niets helpt en zelfs slecht zou doen. De eerste ronde in 18 maanden dat ik geen Tarwekiemolie nam tussen eisprong en NOD, was ik zwanger... Ik heb geen enkel vitamine supplement genomen. Wel foliumzuur uiteraard en Utrogestan op voorschrift van gyn. Granaatappel eten of het sap ervan drinken zou helpen voor de doorbloeding en dus innesteling, maar weet niet of hier wetenschappelijk bewijs voor is. Het is in elk geval fruit en dus gezond voedsel, dus kan zeker geen kwaad. Wat wel doen: - Wat je anders doet, je dagdagelijkse leven leiden - Gezond en gevarieerd eten (is beter dan vitamines nemen) - Foliumzuur nemen - Utrogestan nemen (als je gyn dit voorschrijft) - Vertrouwen hebben in je lichaam Voor de rest is het de natuur zijn gang laten gaan en je gezond verstand gebruiken: je nu niet zat drinken, nu niet gaan boksen,.... Ik duim voor jou! Veel succes
Ik slikte alleen foliumzuur een mama tabletten, verder het normale leven weer oppakken na de iui. Ik had zelf erge last na de bui behandelingen en pakte dan een lekkere warme kruik en was een middagje tv kijken. Verder daarna gewoon alles gedaan, want het wachten duurde altijd erg lang!!
De gyn raadde het mij aan om thuis nog een orgasme te hebben de raad maar opgevolgd en t met ml gezellig gemaakt. De 3e iui was het toen ook raak Wel voelde het niet zo prettig in mijn buik. Wat krampen.. Verder heb ik niet zoveel speciaals gedaan. Foliumzuur, vitamine D en visolie geslikt.
niet doen -STRESS -tarwekiem zou ik echt weg laten doen +klaarkomen + positief denken, vertrouw je lichaam. je baarmoeder is het huisje van de baby. en in huis wil je geen stress en negativiteit. maar positiviteit en rust. waar zou jij in willen wonen? + rust, reinheid en regelmaat + mama vitaminen davitamon bijvoorbeeld +al met al goed voor jezelf zorgen.
Dan laat ik de tarwekiem weg. Ik heb een nieuw potje van folium + vit d gehaald. Dan hou ik het daarbij Ja dat zei ze ook tegen mij. Maar ik kan dat alleen met vrijen. En vriendlief was na de zaadlozing meteen door naar het werk. Dus dat gaat niet. daarbij kan hij het ook niet opbrengen vaak om 2x pd te doen. Dus dat kan helaas bij ons niet..
Tarwekiemolie gebruikte ik juist voor de doorbloeding zogezegd sinds ronde 7 / 8 ofzo en nu weer in icsi traject. Maar daar ga ik dan dus mee stoppen! Is de reden ook bekend waarom het slecht is? Mijn gyn zei dat je juist verder je normale bezigheden moet doen (des te minder stress), alleen niet extreem intensief sporten, gewoon matig intensief is genoeg. En de boel lekker warm houden