Hallo, Wij zijn sinds een maand gestopt met de pil. Ik ben 3 sept voor het laatst ongesteld geweest en ben sinds vorige week al iedere dag met ovulatietesten aan de gang. Nu is mijn vraag of ik voor mijn eerste ongesteld zonder de pil wel al kan testen? We zijn natuurlijk razend enthousiast, maar weten niet goed wanneer het nu het best is om te `klussen`... Hopelijk heeft iemand er meer kaas van gegeten dan wij.. Alvast bedankt Groetjes
Als jeeen positieve ovulatietest hebt zal je ei tussen 24 en 48 uur plaatsvinden, zo heb ik het tenminste begrepen veel succes liefs trotse moeder
Ik lees hier op de forums om de eerste ongi na het stoppen met de pil af te wachten alvorens te beginnen met klussen. Enig idee of dit anders dan kwaad kan, wij willen eigenlijk nu al om de dag klussen.. Groetjes
je kunt zoiezo toch beginnen denk ik dan.. maar ze bedoelen denk ik om te kijken hoelang je cyclus duurd , dan weet je ook ongeveer wanneer de meest vruchtbare dagen zijn . ik zou gewoon lekker klussen hoor x
Je kan altijd beginnen met testen, maar sommige vrouwen hebben pas na 3 maanden weer een echte menstruatie omdat ze ontpillen en dan test je dus 3 maanden lang met ovu testen. Andere vrouwen menstrueren na de ontrekkingsbloeding gelijk weer normaal. Dit verschilt echt per vrouw. Ken een meisje van het forum dat er 220 dagen over heeft gedaan voordat ze na de pil weer menstrueerde. Ik zou vanaf CD10 ovu testen gebruiken net zolang tot je, je ei hebt gevonden . Persoonlijk zou ik daarmee starten pas na je eerste echte menstruatie, dat is een ontrekkingsbloeding niet, dat is een reactie op het stoppen met de pil. Heel veel succes en ik hoop dat je snel je eitje vindt. Zodra je hem hebt gevonden duurt het 24 tot 48 uur voordat ie springt, dus dat wordt gelijk klussen