Ervaringen ovulatietesten.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaatje85, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi.
    Dit is de laatste maand dat we het nog zelf mogen proberen, heb nu dankzij een LEO operatie een eigen cyclus. Als het deze maand niet lukt moet ik terug naar de gyn voor IUI, of hij wil gelijk over naar IVF, maar dat moeten we nog bespreken.

Maar goed, heb voor deze maand ovulatietesten gekocht, en begin hier morgen mee.
    Vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met ovulatietesten en wie van jullie is ermee zwanger geworden.

Alvast bedankt !

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Heb ze wel veel gebruikt, maar helaas geen zwangerschap, maar wat niet is kan komen! Flink klussen in ieder geval als die test positief is!

3. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb ze ook 6 maanden gebruikt. De ovulatiesprong klopte in ieder geval (heb ze namelijk ook gebruikt toen het ziekenhuis mijn ovulatiesprong zocht via echo's)! Ik ben er echter ook niet zwanger mee geworden, maar dat komt door het zaadtekort bij mijn mannetje..

succes

x Jootje

4. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Ik gebruik ze ook, maar helaas nog geen resultaat...

Het is wel handig, zeker bij een onregelmatige cyclus, om te zien wanneer je ei er aan komt.

Testen meten de hoeveelheid hormoon in je urine. Dit loopt langzaam op, en vervolgens weer af. Ongeveer 24 tot 48 na deze 'piek' heb je je eisprong. Waarschijnlijk weet je dit al maar toch: de test is positief (dus de piek in het hormoon) als de teststreep gelijk of donkerder is als de controle streep. Belangrijk dus om regelmatig te testen zodat je de piek niet mist.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wist ik idd al maar bedankt voor de uitleg :)
    Begin vanavond ( al een dag eerder dan in de gebruiksaanwijzing staat), heb er toch 30 liggen :rolleyes:

Ga het 'savonds na het eten en voor de koffie doen, je mag geloof ik niet te veel gedronken hebben voor de test, dus probeer één vaste tijd aan te houden.

Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina