Hey dames, wat zijn jullie ervaringen met oxazepam? Ik heb ze lange tijd geleden van de ha gekregen, maar wilde ze niet gebruiken. Ik bleek een burn out te hebben. Voornamelijk door langdurig stress om ons dochtertje en weinig tot geen slaap krijgen, toen al 1,5 jaar. Daarnaast had ik werkonzekerheden en ontslag en schoonouder gedoe. Al met al te veel dus. Ik heb hulp gezocht en het gaat al een heel stuk beter vergeleken met vorig jaar. Maar nog steeds ben ik heel snel gestrest en krijg ik de klachten weer meererug: spieren continu aanspannen, stress buikpijn, hartkloppingen, hyperventilatie, brok in de keel. Kortom, ik vind het heel moeilijk onder controle te houden. Nu liggen die oxazepammetjes (10 mg) nog in de kast en al even denk ik er toch over eens eentje in te nemen. Mijn man is gewoon thuis, morgen geen verplichtingen, dus misschien is vanavond wel een goed idee. Maar stiekem vind ik het eng. Ik ben al zo ver gekomen zonder medicatie, moet ik het nu alsnog wel doen? Wat zijn jullie ervaringen en hoe reageerde je erop? Via pb mag ook als je dat fijner vind.
Van oxezepam ga je je ultra rustig voelen Mijn ogen worden dan zwaar en ik reageer trager... je kan er ook van in slaap vallen Ik gebruik het alleen als het echt niet anders kan om te ontspannen
Bedankt voor je reactie! Rustig voelen lijkt me geweldig........! Weet niet meer goed hoe dat voelt..!
Ik zelf niet, maar mijn moeder gebruikt het af en toe als ze veel stress heeft. Ze kan dan de slaap niet vatten, en daardoor slaapt ze als een roosje. Lekker doen hoor, als je het goed kan gebruiken!
ik gebruik het af en toe als ik niet kan slapen. Maar eigenlijk voel ik dus helemaal niets... Ik word niet duf ofzo, dus gebruik ze nu ook niet meer. Bij mij helpt het niet.
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik de lat weer eens te hoog leg: ik wil niet falen... Al zou ik ieder ander adviseren om het gewoon eens te gaan gebruiken. En.. Ik ben ook bang om de controle te verliezen. Ik weet niet hoe ik erop reageer.
Je kan rustig een tabletje nemen hoor, helemaal als je man ook thuis is. Oxazepam ontspant, je kan er moe en slaperig van worden en beetje duf. Als je het te eng vind neem je idd een halve om te kijken wat dat voor je doet. Doet dat weinig voor je kan je voor het slapen gaan altijd nog de andere helft nemen. Je moet het niet zien als falen of het zelf niet kunnen. Soms heeft iemand gewoon even teveel op zn bordje en als je dan al moe/uitgeput bent is je draagkracht gewoon veel lager. Het is een hulpmiddel zodat je, na even te kunnen ontspannen juist weer wat meer energie hebt wat de draagkracht weer verhoogd
Dankjewel voor je bemoedigende woorden. Het stomme is dat ik het voor een ander nooit als falen zou zien, maar voor mijzelf is dat anders. Tja daar ligt al een stukje van het probleem..! Ik denk dat ik er zo maar eentje ga nemen en dan zie ik wel waar ik strand...!
Ik zweer bij oxazepam. Alleen ze bij me hebben helpt me al... Vaak heb ik ze dan niet eens nodig. Gebruik ze als ik moet vliegen, als ik iets anders heel spannends moet doen (een presentatie geven ofzo) of zo'n 3 a 4 keer per jaar als ik een paar nachten op rij dramatisch slecht geslapen heb. Het zijn gevaarlijke pillen omdat ze verslavend kunnen zijn, maar als je er goed mee omgaat dan is er niks aan de hand! Ik gebruik er gemiddeld zo'n eentje per maand. Ik zou je adviseren om een halfje te nemen! Dan kun je eerst eens zien of je iets voelt en wat je voelt. Succes!
ik heb ze ook ooit gebruikt werd er super relaxt van en sliep als een os maar pas op het is zeer verslavend!
Ik herken het helemaal hoor! Ik weigerde altijd mn medicatie te slikken tijdens mn "geschiedenis" om zo maar even te noemen maar oh oh wat heb ik het mezelf onnodig zwaar gemaakt terwijl ik er niets niet minder om was geweest.
Het is heel verschillend hoe iemand erop reageert. Sommigen merken niks, de ander wordt super suf! Ik zelf wordt er rustig van maar niet suf. Je kunt idd proberen met een half. Wellicht verstandig. Ben je erg wel bewust van dat langdurig gebruik een verslavend effect heeft en dat oxazepam niet de oplossing van je probleem is!
Ja ik herken dat. Voor anderen kan ik mild zijn, maar voor mezelf maak ik het soms zo moeilijk. Ik heb er zojuist eentje ingenomen. De spanning neemt toe.... Nu maar wachten, vind het erg eng.
Ja ik las het, dus ik ben er erg bewust van. Dat het niet de oplossing is weet ik. Ik zie het meer als een hulpmiddel. Afgelopen 1,5 jaar al flink wat therapie gehad, maar blijkbaar is het niet genoeg. Dus misschien dat dit me ook niet iets kan helpen....? Ik weet het niet, maar het gespannen zijn begint me weer aardig op te breken. Ik heb nu net een hele ingenomen en ik heb al bijna spijt.... Waarom heb ik niet toch een halve gedaan?
Komt goed meis! Wees niet zo streng voor jezelf! Wat de anderen zeggen over verslavende werking dat klopt, maar als ik jou zo lees en je ze niet elke dag slikt maar puur als je het echt even nodig hebt kan het geen kwaat. Voor nu, rustig aan, probeer niet te streng voor jezelf te zijn en ik hoop dat je er wat aan hebt en je je straks iig even kan ontspannen
Ik had voor de punctie voor de ICSI ook 10 mg. oxazepam gekregen om rustig te worden. Ik had er 1tje geslikt en het hielp niks. Het kalmeerde totaal niet en ik bleef erg gespannen. Mijn ervaringen zijn niet zo denderend dus haha.