Cadeau terminaal zieke.

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyC, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Volgende week is mijn terminaal zieke opa jarig.
    En ik zit al 2 weken wat ik die lieve man nou zou kunnen geven.
    Iets met foto's krijgt hij redelijk vaak en hun huis hangt inmiddels redelijk vol.
    Hij houd niet van drank.

Kan iemand mij helpen?

2. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    een brief...over mooie herinneringen. Of een DVD met foto's erop (in een filmpje gemonteerd), zodat hij ze makkelijk allemaal kan bekijken als een 'levensverhaal'.

Sterkte

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    een mandje met lekkere dingen die hij wel graag heeft.

een mooie plant of bos bloemen

cd met muziek waar hij van houd

4. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een cd met mooie muziek.

Een familie fotoshoot (dus niet een foto geven maar juist een shoot wat nog een leuke ervaring kan zijn)

sterkte

5. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een leuk idee zo een shoot. Met zn allen bij de fotograaf. Kan hij als een leuke ervaring zien. En voor jullie een mooie herinnering vastgelegd van die dag. Achteraf met zn allen gebak eten ergens?

6. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft laatst zo'n shoot gedaan als fotograaf, vandaar dat ik er aan dacht.

Die mevrouw is toen net voordat de foto's bewerkt en klaar waren overleden (was binnen een paar dagen). De familie was enorm blij met de mooie foto's en ze vertelden dat die mevrouw een hele fijne familiedag had gehad.

Ligt er natuurlijk wel aan wat opa nog allemaal kan.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoe fit is hij nog?
    We zijn met mijn oma het laatste jaar naar een ochideeenboerderij geweest. Bloemetje gekocht (ipv op verjaardag gegeven) en daar een kop koffie met taart gedaan.. Het was wel op het randje wat ze kon, maar ze heeft wel echt genoten..

Misschien zoiets? Samen nog een herinnering maken ipv zijn kamer vullen ;)

8. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Bedankt voor al jullie ideeën. Helaas gaat een dagje weg of een uitje hem niet worden. Hij kan bijna niets meer. Hij heeft longkanker en ligt aan de beademing. Wel thuis gelukkig :).
    Vind het zo moeilijk.

Het idee van de brief is hartstikke mooi, alleen klinkt dat in mijn oren meer als een soort van afscheidsbrief.

Lastig dit!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn vader kreeg een aantal weken voor zijn overlijden van zijn werk een draagbare dvd speler met een aantal mooie films, zodat hij die op bed kon kijken. Hij heeft er uiteindelijk maar weinig gebruik van kunnen maken, maar misschien is zoiets nog een idee? Ook wat afleiding.

10. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Misschien een 'vertel eens opa' boek. Deze kan je samen invullen.

Een film die hij van vroeger kent en mooi vind.

Uitgebreid etenje aan huis met jou als topchef.

11. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar toen mijn moeder terminaal ziek was, heb ik haar het boekje 'Raad eens hoeveel ik van je hou' gegeven. Zij was daar heel blij mee.

12. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb een keer een 'dromenvanger' gegeven, die kon je aan het bed vastmaken, en heeft een mooie betekenis.

13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Mijn moeder heeft vorig jaar van ons een luxe ontbijt gekregen en van mij een kaart erbij waarin ik haar persoonlijk heb bedankt voor alles wat ze voor me heeft gedaan en wat ze voor me betekende...
    Mams vond dit heel erg mooi.

(mijn idee bij de kaart was dat ik haar zelf nog alles wou vertellen ipv alles tegen de kist en haar levenloze lichaam)

14. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Dit vind ik echt een heel leuk idee. Dankjewel!

Deel Deze Pagina