ben zo enorm geschroken, wat moet ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sima Mamalu, 27 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Hallo

Sorry dat ik binnen val, maar ik ben enorm geschroken.

Mij dochter heb een site op Net.log, dat is zo iets als Hyves.

Paar dagen geleiden merkt zij dat iemand op haar inlog, terweil zij niet thuis is (school, in de tijd dat zij in de bus naar huis rijd, of gewoon met me naar de winkel is.)

Vanochten deed zij voor eerste keer sinds woensdaag - die dag was ik met haar op netlog om haar vrienden te bekijken, maar dat was heel erg kort), haar Net.log aan om haar foto`s te verwijderen....

Het blijkt dat haar profiel is verandert: staat haar volledige naam,volledige adress, en hobby: voor problemen zorgen.

Zij kon nog achterhalen waneer het is gebeurt: diensdag 23.sept.08, om 16.17. Toen was zij in de bus naar huis.

Mensen, wat moet ik doen? dat kan toch niet zomar? iemand heb haar gehekt, en haar in gevaar had gebracht.

Stel dat een van de pedofielen heb daar gekijken, of andere gekke.
    Haar gegevens hebben 4 dagen op openbaar gesten, en iedereen kon die zien.

Ik ben heel erg bang.

Kan ik iets tegen aan doen? Kan ik iemand inschakelen? Dat kan toch niet ontstraaf baar laten?

Van mij dochter weet ik zeker dat zij heb dat niet gedaan, we wonen niet zo lang hier. Bovendien gebruik zij haar echte naam nooit - die vind zij ouderwets en niet mooi. Haar vrienden weten ook haar aderes niet, zij komen alleen via mailtjes en prive berichten in kontakt.

Ik ben echt bang, liefs zou ik het door geven aan de polietie, maar zij zouden me misschien uitlachen.

Please, wat moet ik doen volgens jullie?

Misschien zie ik spooken, maar ik ben bang om haar, het lopen genoeg gekken rond.

Groetjes! Sima

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou die account gewoon helemaal verwijderen. En je computer goed beveiligen en opschonen.

Hoe oud is je dochter?

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou in elk geval een mail sturen naar de beheerder van de site... Misschien dat die iets kan doen, en zo niet dan weten ze in elk geval dat er een hacker actief is.

Je weet zeker dat je dochter haar password en inlognaam niet aan iemand anders heeft gegeven? (De vraag is niet verkeerd bedoelt, hoor) Soms doen hackers alsof ze van een bepaalde site zijn om zo aan die gegevens te komen.

Maar als idd heel haar hebben en houden op die site staat, lijkt het me haast een bekende die dit gedaan heeft...

Ik heb geen idee eigenlijk of de politie hier iets mee kan, ik denk het eigenlijk niet omdat er eigenlijk nog niks gebeurt is...

Heel veel sterkte meid, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent!

4. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo

Zij is 14.5. Zij moet elke ochtend - in het donker nog - naar de bus halte zo 600 meter, het is niet echt goed verlicht, en loop bijna niemand daar.

Ben heel erg bang, ieredeen kan haar herkenen want daar stonden ook foto`s op.

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    inderdaad account verwijderen helemaal..
    aangifte doen weet neit of het nut heeft..

maar begrijp wel dat je geschroken bent maar zl alles eraf gooien inderdaad

6. 2009mama

2009mama Niet meer actief

accout gewoon helemaal verwijderen,
    en als ze toch een site wil... hou het op hyves,
    die kun je afschermen,

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Op netlog kun je ook afschermen hoor.

In haar plaats zou ik ook het account verwijderen en een eventueel een nieuwe aanmaken.
    Ze kan die alleen beschikbaar stellen voor vrienden of dergelijke.

8. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    zo ver ik weet heb zij dat al gedaan 2 weken geleden - afgescherm alleen voor vrienden.

Dat moest dus een bekende zijn. iemand die haar heel erg goed ken.

Mensen ik word er gek van. Zij is nu naar de staat met haar vriendenetje afsesproken - van haar vorige school - en ik ga dood van zenuwen.

is zij nog veilig ?

Hoe moet ik haar nu beschermen?

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    vaak is het zo grapper maker die denkt even leuk te zijn. En het moet dan een bekende zijn geweest die haar wachtwoord weet misschien had ze een vor de hand liggen wachtwoord of aan iemand gezegd.

Ik denk dat ze gewoon nog veilig is hoor. Gewoon melden bij die site en account verwijderen en gewoon geen nieuwe aanmaken.

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik sluit me aan bij alle bovenstaande adviezen.Mijn dochter van 10 zit op hyves,maar wat ook HEEL belangrijk is:REGELMATIG je wachtwoord veranderen!

11. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Brr wel eng dit... ik zou ook het account verwijderen en in het begin vaak telefonisch contact houden als ze ergens naartoe gaat of vertrekt van een beplaade plaats.

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Dat zat ik toch ook te bedenken, dat het iemand moet zijn die haar goed kent.... ook om al die gegevens te weten. Heeft ze niet bij iemand anders thuis ingelogd? Dan kan het zijn dat haar inloggegevens op die pc zijn blijven staan.

13. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

aan het antwoord gegeven op hobby: voor problemen zorgen
    dat hierin uit op te maken is dat het om een klasgenootje gaat, vriendje/vriendinnetje waar ze woorden mee heeft gehad.. misschien heeft ze een keer op de computer op haar school erop gezeten dat het daar in het systeem is blijven staan omdat ze zich niet heeft uitgelogd? of iemand heeft meegekeken naar haar wachtwoord..

het hoeft niet meteen om hacken te gaan.. kan ook gewoon een rotstreek zijn van een bekende..!

14. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Niet op school. Zeker niet.(zij is pas week op school - door verhuizing)
    Zij heb alleen hier thuis ingeloogt: eerst op 21.09 en dan pas woensdag om 19.30 ik was erbij.

DAT is gebeurt op diensdag toen zij in de bus zat naar huis.

Ik vind dat te gek, want het was alleen via "haar "laptop, of "mij pc".

Moet ik iemand uit mij huis op de loep nemen?

Hen niet zo veel verstand van pc, dus hoe moet ik het aanpaken? op mij pc inlogen? Help me , please!

15. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ooow wat erg!
    Ik denk dat de politie niet echt veel voor je kan betekenen! Er is namelijk (in hun ogen :rolleyes:) geen aanleiding tot directe bedreiging!
    Ik zou ook de account verwijderen, en vooral zo vaak mogelijk met je dochter naar de bushalte lopen als het donker is........

16. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    haar account verwijderen gewoon!
    ik heb daar ook een profiel gehad en geloof me daar zitten hele vieze mensen :confused:
    ook gewoon hele goro foto's hebben ze erop staan , die site is niet voor iemand van 14,5
    over dat hecken weet ik niet

17. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Ik denk idd niet dat je daarmee bij de politie aan hoeft te komen, het feit dat er gegevens op een site zijn toegevoegd maar verder geen funzige of bedreigende teksten zal voor hun geen reden zijn voor verdere aanpak.
    zij zullen je denk ik ook adviseren geen publieke sites meer aan te maken.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En kom niet al te geschrokken over bij je dochter, anders raakt zij alleen nog maar meer in de stress omdat haar moeder zo geschrokken is. ;)

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    alsof iedereen nu ineens naar je huis gaat om je dochter te stalken...

Maak je niet druk, gebeurd heus niets...

20. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Zo ver ik weet is netlog een dating site...!
    Gewoon haar account verwijderen en laat haar maar een leuke hyves site maken.

Deel Deze Pagina