Omdat je dit ook op veel verschillende manieren kunt maken ben ik benieuwd hoe jullie het maken. Hier mijn versies - met rijst, gehakt, maïs, erwtjes en kaas erover - met pesto, mozzarella, zongedroogde tomaten en basilicum
Gehakt met rijst dille ui knoflook zout zwarte peper beetje tomaten puree peterselie mengen goed kneden. Paprika s uithollen ik doe altijd een kruis je aan de onderkant maken zodat het inhoud gaar word. Alles strak tegenelkaar leggen in een pan. Aardappels in kleine stukjes erbij of ergens tussen in zodat het goed blijft staan.. Maak een lepel tomaten puree aan met water hier weer zout bij..in de pan doen totdat ze half onder staan en half uur laten stoven op laag vuur
Deze vegetarische, Griekse van Jamie. Overheerlijk : Recept: Eenvoudige gevulde groentes » deuxjoli.nl
rijst koken, gehakt rullen met ui, rijst erbij doen en kruiden met peper, zout en munt. paprika's uithollen en vullen, deksel er op. Ik doe altijd water in de waterkoker, even in een kom doen met een boullionblokje en een klein blikje tomatenpuree en als dat allemaal vloeibaar is giet ik het bij mijn paprika's, half uurtje koken.
Gevulde paprika (gehakt en geitenkaas) | LowCarb Recepten Deze maar is alweer lang geleden. En maak knoflooksaus zelf van kwark.
Ja hoor: Ik snipper en fruit een uitje, gehakt erbij, rul bakken met wat italiaanse kruiden. Dan vuur uitzetten, paar lepels pesto er doorheen roeren. In een gehalveerde, uitgeholde paprika scheppen. Plakjes mozzarella erop en wat pijnboompitjes en dan een half uurtje op 200 graden. En wat verse basilicum erop bij het serveren.
Aardappelpuree met rode pesto, kaas, lente-uitjes en zongedroogde tomaatjes, dat is de vegetarische versie, zelf vind ik het extra lekker met wat uitgebakken spekjes .
Meestal met rijst, geruld gehakt, ui en feta. Ook lekker met gewone kaas erbovenop smelten (dan zonder feta). Vroeger maakte ik het vaak met gedroogde pepers meekomen met de rijst, dan verder met ui en gehakt en dan aan tafel met wat yoghurt erbij. Maar de kinderen eten geen pittige dingen. Misschien weer eens voor mezelf maken. Mijn man doet trouwens de paprika's eerst los in de oven om te garen om daarna de vulling toe te voegen en de kaas te laten smelten. Ik doe de vulling meteen in de paprika en laat die in een ovenschaal met een laagje waren verder garen.
Ik maak het precies hetzelfde, alleen met de helft aangebraden gehakt en de helft rauw gehakt in de vulling. Ik gebruik zo klein mogelijke gele paprikas ,houd niet van die mega paprikas met haast een pond vulling. We eten er altijd stamppot bij (over vaste combinaties gesproken)
Ik moet wel erbij zeggen. .ik maak hem met die kleine turkse groene paprika s Maar vn ts haar recept lijkt me ook lekker!
In dit recept niet, het blijft wel stevig maar gestoofd/gesmoord. Met recepten in de oven krijg je gebakken paprika, ook heerlijk. In de oven vuil ik puntpaprikas met gesneden aardappelblokjes, lenteui en feta. Of met klein gesneden, kort gegrild groente (courgette, champignons, broccoli, aubergine) en vervolgens in de oven.
Ik kook de rijst in bouillon, gesnipperd uitje, gehakt, fetakaas, soms stukjes tomaat en/of paprika of cashewnoten erdoor, gesraspte kaas erover, lekker .