Een paar maanden geleden werd ik opgeroepen voor het tweede baarmoederhalskanker bevolkingsonderzoek. De uitslag was PAP2 en dat is niets om je echt zorgen over te maken maar normaal gezien moet je na 6 maanden het onderzoek herhalen om te kijken of de cellen in je baarmoeder nog steeds onrustig zijn. Mijn huisarts dacht dat de cellen bij mij onrustig waren door alle 'gesleutel' aan mijn baarmoeder (oa scratching, hysteroscopie) van dit jaar. Ik vroeg me nu ineens af of het zou kunnen dat als de cellen in je baarmoeder onrustig zijn, het ook een innestelling vermoeilijkt? Als in: dan is het niet zo'n prettige omgeving voor een embryootje om te zitten? Weet iemand daar meer van?
Ik kan het me niet voorstellen. Ik heb net een lis gehad en soortgelijke vragen gesteld aan mijn gyn en die verzekerde dat er weinig andere zaken zijn die een uitstrijkje beïnvloeden. Ook beperkt het zich echt tot de baarmoedermond. Het gaat niet verder. Ik had toen ik zwanger was van de jongste PAP3a. Is gewoon ingenesteld. Geen problemen gehad
Hallo. Hier ook nooit geen moeilijk heden gehad met dit soort dingen. Deed de uitstrijkjes alleen niet als er een mogelijkheid was op zwangerschap. Verder hebben ze er nooit moeilijk over gedaan tijdens mijn icsi behandelingen. Carmen
Hier idem dito Eerste terugplaatsing gelijk raak ondanks pap2 uitslag 3 wkn vooraf aan heel het traject, ivf. Toen al wel iui gehad en veel hormonen. De conclusie toen was ook agv alle hormonen en inseminatie. Tijdens de zwangerschap kreeg ik bloedingen en is er toch nog n uitstrijkje gemaakt toen pap 0 of 1. Weet even de waarde niet. Maar iig een goede uitslag zonder onrustige cellen dit was toen ik 16 wkn zwanger was. Veel succes!