Hoi, Mijn dochter (bijna 3) is al een tijdje erg verkouden. Ze eet dan ook bijna niks... beetje fruit, vla. maar nauwelijks/niks brood of warm. Gister pannekoeken gemaakt, waar ze altijd dol op is, maar zelfs dat wilde ze niet. Het drinken ging tot vandaag nog wel aardig, maar zelfs dat wordt moeilijk. Na heel, héél boos geworden te zijn (vind mezelf echt niet leuk dan) en heel veel tranen, is een klein glaasje ranja toch op gegaan. Hoe pak ik dit aan? Is het nou de verkoudheid of dwars heid? Niet eten is 1 ding, maar niet drinken dat kan toch echt niet. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet En vind het zo stom om zo'n strijd te hebben over ''gewoon'' een broodje of een glaasje drinken....
Misschien heeft ze last van haar keel? En dus met slikken. Heb ik op het moment zelf namelijk ook. Misschien haar drinken extra koud maken, of een ijsje als traktatie Je kunt ook van yoghurt en gepureerd fruit gezonde ijsjes maken
Alle medische dingen al uitgesloten? Bij oorontsteking en keelontsteking wil eten en drinken ook wel moeizaam gaan daar het pijnlijk is. Temeer je zegt dat ze verkouden is, is de kans op een keelontsteking of oorontsteking aanwezig.
Wat vervelend! Zou eerst uitsluiten en proberen koude dingen te laten eten zoals smoothies.,waterijs of ingevroren vruchtensap. Anders (in overleg) ors.heel veel beterschap
Nee geen neusspray nog of paracetamol... Op de PSZ zeiden ze net ook al waterijsjes... Keelontsteking had ik niet aan gedacht. Dat zou kunnen. Ik moet morgen helaas werken de hele dag maar als het morgen nog zo moeizaam gaat, dan zal ik woe de huisarts bellen denk ik. Ik heb wel paracetamol (zetpil) maar geef dat normaal alleen bij koorts. Als ze geen koorts heeft, wel geven en zien of het drinken dan beter gaat? Ik heb ze in elk geval op de PSZ ook gevraagd even extra erop te letten dat ze goed drinkt. Bedankt voor jullie adviezen!
Hier gaan ijsjes en knijpfruit bij ziek zijn vaak wel, heb altijd wat in huis voor de zekerheid. En pakjes drinken, chocomel en fristi. En ik zou neusspray gaan halen en paracetamol geven, als ze pijn heeft kan dat er misschien voor zorgen dat ze wel weer gaat eten en drinken. Een keelontsteking en ooronsteking doen echt heel veel pijn! Maar meestal hebben ze dan wel koorts. Ik zou sowieso even naar de dokter gaan woensdag (en evt. kan iemand anders morgen al gaan?)
Ik zou niet zolang wachten en ook niet meer boos op haar worden hierom. Op mij komt het over Als flinke keel of oorpijn, dan doet slikken echt zeer. En nu alvast beginnen met neusspray en een zetpil, ze heeft pijn maar moet blijven drinken. Beterschap!!
Drinken gaat weer wat, maar al te lang verkouden ja. Drie X koorts gehad ook. Morgen uren geruild en idd naar de huisarts....
Ben bij de ha geweest en ze heeft in elk geval een flinke schimmel (spruw) achterop de tong. Hierdoor totaal geen smaak meer en verklaard waarom ze niet wil eten... Hier een drankje voor gekregen, hoop dat het helpt want officieel moet het een paar minuten in de mond blijven. Dat lukt natuurlijk niet bij een 3 jarige, dus de mond goed insmeren en de rest er (met tegenzin) achteraan gedaan. Overigens ook blaasjes op de tong die zouden kunnen wijzen op een keel ontsteking. De longen waren schoon in elk geval. Voor het hoesten een zoutoplossing gekregen en de tip het hoofdeind v/h bed omhoog te zetten, zodat het slijm kan zakken en het hoesten hopelijk minder wordt. Bedankt voor jullie tip om naar de ha te gaan. Ik ben zelf van het type ''ik ga zomaar niet naar de ha''' en zeker niet omdat je verkouden bent. Misschien moet ik voor mijn kinderen iets minder streng zijn... Bleek dat er wel degelijk een goede reden was waarom ze niet wilde eten
Goed dat je geweest bent! Ik ga ook niet snel naar de huisarts. Maar mijn regel is wel dat als ze bv. al lang hoesten/verkouden zijn en dan koorts krijgen, ik naar de huisarts ga, ook al lijken ze dan niet echt ziek. Bij wekenlang hoesten zonder koorts of andere pijnen doe ik niets. Bij Lisa dus gedaan een paar weken terug, had dus een oorontsteking en bronchitis. Als ik langer had gewacht, had ze misschien wel een longontsteking gekregen. En bij niet willen eten inderdaad ook altijd meteen gaan, het is niet voor niets dat ze niets willen eten zie je maar