waarheen in januari (zon)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Angeliekie, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

    Angeliekie Bekend lid

    29 apr 2013
    520
    8
    18
    Wij willen in januari graag naar de zon. Niet te ver vliegen (max. 4/5 uur) en toch lekker weer...
    Is dat te doen of niet?
     
  2. Vlinder1985

    Vlinder1985 Bekend lid

    10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Canarische eilanden heb je kans op 30 graden, maar het kan ook zijn dat het 20 graden is een hele week. Maar dat is alsnog heerlijk terrasweer en als je uit de wind ligt, heerlijk op het strand.
     
  3. miekelosing

    miekelosing Nieuw lid

    29 sep 2014
    2
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoe is het weer in Egypte in januari eigenlijk? lijkt me ook nog steeds wel warm of niet? Is ook niet zo duur!
     
  4. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Egypte en Tunesie prima hoor ! :)
     
  5. Hoek

    Hoek Actief lid

    11 dec 2013
    442
    0
    0
    Egypte idd!
     
  6. Imrw

    Imrw Bekend lid

    1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben net voor de 6e keer (inde winterperiode) canarische eilanden geboekt. we hebben nog nooit slecht weer gehad in december/januari!
    qua vliegen is het ook goed te doen!
    Dit jaar gaan we naar Lanzarote voor de 3e keer:)
    Ben benieuwd waar je naartoe gaat als je een keuze gemaakt hebt.
     
  7. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Egypte ed wordt niet echt aangeraden momenteel volgens mij...ivm dat IS gebeuren.
     
  8. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dubai!
     
  9. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Ik zou niet naar een islamitisch land gaan nu, eigenlijk.

    Wij zijn vorig jaar met oud en nieuw op de canarische eilanden geweest. Heerlijk weer gehad, 1 dagje wat minder met regen en wind en verder elke dag boven de 20 graden. Dit jaar gaan we dus weer, haha.
     
  10. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Imrw, ga jij ook in de kerstvakantie naar Lanzarote?
     
  11. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Egypte! Kun je weer prima heen hoor. Of anders inderdaad Canarische eilanden, Tunesië.
     
  12. Imrw

    Imrw Bekend lid

    1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL

    Nee wij gaan eind januari dit keer! Scheelt enorm qua prijs en nu ons mannetje nog klein is, kan het:)
    Gaan jullie in de kerstvakantie? En welk hotel/app?
     
  13. Islah

    Islah Niet meer actief

    Tunesië is juist koud in de winter... (ik kan het weten, heb er schoonfamilie wonen en ben er zelf ontzettend vaak geweest) soms sneeuwt het er zelfs. Overigens is Tunesië zo'n 3/3,5 uur vliegen. Misschien dat het er in de noordelijke toeristische plekken niet sneeuwt maar warm is het er absoluut niet, in januari.
    We gaan er over een week heen en dan is er al kans dat het wat frisser wordt. De beste tijd om te gaan is maart t/m juni en september t/m november (daartussen is het ontzettend heet).
     
  14. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Mijn neef trekt elke 2 jaar rond Kerst naar een resort in Egypte voor 14 dagen. Heerlijk weer gegarandeerd.

    Als je 't binnen Europa wil houden misschien - naast de Canarische eilanden - ook es kijken wat Malta en Cyprus zeggen qua klimaat?
     
  15. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Ja, wij gaan de week na kerst. Zijn gebonden aan schoolvakanties door werk en kinderen. We hebben een particuliere villa gehuurd, met privé zwembad, waar een hek om heen staat. Onze jongste is 1, dus dat was echt wel een vereiste. Vorig jaar zaten we op Casas del Sol, net achter de haven. Ik vond het zo heerlijk, die warmte en zon midden in de winter. En een nieuwjaarsduik op Playa Papagayo was echt het einde, haha.
     
  16. Imrw

    Imrw Bekend lid

    1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL

    Wauw dat klinkt ook heerlijk zeg, een villa! Vind het ook altijd heerlijk om in de winter even te genieten van de zon. Een paar jaar geleden hadden we een paar uur vertraging door de sneeuw in Nederland en een paar uur later lig je lekker op het strand haha.
    Veel plezier alvast!
     
  17. Minigirl

    Minigirl Fanatiek lid

    17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Kun je dat toelichten waarom je alle islamitische landen afraadt?
     
  18. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Ja hoor. Ik zou bang zijn dat de onrust die veroorzaakt wordt door IS ook in andere islamitische landen gevolgen heeft, zelfs als dat nu nog niet zo is. Als je nu bijv. iets boekt voor Marokko (ik noem maar wat), waar nu nog niet echt iets aan de hand is, weet je nooit of dat over 2 of 3 maanden nog steeds niet zo is. Net als Egypte tijdens de Arabische lente, in de toeristenplaatsen was niet eens zo heel veel aan de hand, maar toch hangt er dan een bepaalde spanning, er is meer politie/leger op straat, hier en daar werd afgeraden om op eigen houtje de stad in te gaan en dat zou voor mij echt het vrije vakantiegevoel bederven. Vandaar dat ik op dit moment alle islamitische landen zou mijden.
    Wij hebben er nog even over getwijfeld om met oud en nieuw naar Egypte te gaan, zelfs, omdat het daar nog wat warmer is dan op de CE, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor de veiligheid van een Europees land.
     
  19. Islah

    Islah Niet meer actief

    Ik neem aan dat je Arabische landen bedoelt ipv Islamitische landen?
     
  20. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Niet alleen. In Azie heb je ook nog een stel landen waar de islam de hoofdreligie is en daar is de kans dat het fout gaan ook aanwezig, wat mij betreft. Die zou ik dus ook nu niet kiezen (bijv. sommige stukken van Indonesie).

    Maar goed, voor veel van die landen geldt nu nog geen negatief reisadvies, dus iedereen moet het zelf weten. Het was alleen maar mijn mening.
     

Deel Deze Pagina