Stel ik me aan?

Discussion in 'Mama en gezin' started by Mop81, Aug 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Ik zou graag even jullie mening horen.
    Mijn (ex) schoonmoeder past veel op mijn zoontje. Hij is ook helemaal gek op zijn opa en oma.
    Dus dat is heel fijn.
    Oma is het type overbezorgd. Ze is altijd binnen een straal van twee meter bij hem in de buurt.
    Zodra opa met hem speelt staat zij zich ernaast te bemoeien. Daarom drink ik altijd even koffie en ben dan snel weg want ik krijg daar de kriebels van. Hierover praten helpt niet, dit is hoe ze is en blijft.
    Mijn zoontje gedraagt zich altijd heel anders naar mij toe als zij erbij zijn. Hij wil niks van me weten.
    Dit gedrag begrijp ik wel. Hij wordt daar verwend en krijgt alle aandacht.
    Thuis is hij heel lief naar mij toe en ik krijg altijd veel kusjes en knuffels. Dus geen probleem.
    Maar zodra wij met z'n allen samen zijn en hij moet huilen wil hij alleen maar bij oma. Dit doet me weleens pijn. Dit laat ik niet merken.
    Vanmorgen waren wij daar samen en was hij ergens van overstuur.
    Ik stond net op het punt om weg te gaan en wilde even een moment voor mezelf met hem. Om hem te kalmeren en rustig dag te zeggen.
    Oma staat er dan steeds naast en mijn zoon wil dan alleen naar haar toe.
    Ik vroeg nog of ik even alleen met hem kon zijn maar dat hoort ze niet eens. Of doet alsof...
    Ik was zo geïrriteerd dat ik er maar vandoor ging. Ik moest ontzettend huilen toen ik buiten liep. Waarschijnlijk ook opgekropte gevoelens die ik anders altijd binnen houd.
    Stel ik mij nou aan of zouden jullie je ook zo voelen?

Ik heb oma wel gebeld en het uitgelegd. Ze begreep niet wat ik met ruimte bedoelde. Nou, letterlijk ruimte. Laat me even alleen met hem en ga je eigen ding doen.
    Ik denk niet dat de boodschap aankomt want ze leert nooit iets van zon gesprek helaas.

Ik zou graag jullie eerlijke mening horen.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als ons zoontje bij oma en opa is bestaan wij ook niet meer. Hij is nu 4 jaar dus ben er aan gewend. :)

Vooral opa is heilig, als ze bij elkaar zijn lijken ze wel een siamese tweeling. Niks of niemand komt ertussen.

We hebben hem bijna moeten aanleren om even gedag tegen mij te zeggen als ik weg ga :roflmao: let op : een kus en knuffel van welgeteld 2 seconden.

En oma en opa zijn onderling net 2 kleine kinderen onder elkaar :p

Ik heb ook momenten gehad dat ik 'jaloers' was maar nu vind ik het alleen maar mooi. Heerlijk dat ze zo een goede band hebben. Bij veel families is het heel anders. Ik wens elk kindje zo een geweldige oma en opa toe als zoontje heeft.

Mamaa6 and Rodaina like this.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Eens met Sydneys.
    Mijn zoon is ook helemaal idolaat van mijn moeder en zij van hem, als hun samen zijn besta ik voor zowel mijn zoon als mijn moeder niet meer.
    Trek het je niet aan, wees blij dat hij zo goed met opa en oma kan opschieten, dat ze graag op hem passen en dat hij dan in zijn enthousiasme jou vergeet en naar oma wil... ach. Jij ziet en knuffelt hem nog vaak genoeg toch, je moet dat niet persoonlijk opvatten, het is een kind.

Rodaina likes this.
  4. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Ik ben het wel eens met bovenstaande, ik vind echter ook dat je je niet aanstelt als je gewoon even wat tijd wilt om hem even te kalmeren of om dag te zeggen. Ik vind dat oma in deze situatie best wat meer kan meewerken en even 'uit beeld' kan stappen.

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ons zoontje is ook gek van oma en opa. Niet gek met alle aandacht daar. Als we er samen zijn wil hij ook vooral opa en oma. Ik vind het best, knuffelen komt thuis wel weer. Ik geniet altijd dat ik m'n handen even "vrij" heb ;)

Maar ik moet zeggen dat m'n ouders ook absoluut niet opdringerig zijn dus in zij geval zouden ze me ook gewoon met hem laten als ik met hem bezig ben.

6. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

Sep 27, 2016
    1,218
    215
    63
    Female
    Ik krijg het al helemaal benauwd van je verhaal. Ik snap best dat het heel frustreren is als iemand letterlijk in je nek staat te hijgen. Brrrr, daar kan ik ook heel slecht tegen. Zeker als iemand dan ook nog eens niet luistert als je duidelijk aangeeft dat ze even weg moeten gaan.

Stel jij je aan. Nee, ik vind van niet. Ik vind het toch niet teveel gevraagd om even rustig afscheid van je eigen kind te mogen nemen. Dit incident was de druppel en daarom kwamen de tranen. Niks om je over te schamen.

Als ik het goed heb gelezen zijn het je schoonouders. Kan je partner niet eens met zijn moeder praten?

7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Oeps dubbel gepost

Tegeirian likes this.
  8. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het zoals ik al zei helemaal geen probleem dat ze zo dol zijn op elkaar en ik niet meer besta. Soms doet het even pijn ja, als ik hem ophaal na paar dagen vakantie en hij me weg duwt bijvoorbeeld ;)
    Maar dat is zeker niet het probleem. Geen jaloerse gevoelens want ik krijg thuis alles drie dubbel terug. Als dat niet zo zou zijn had ik het wel lastig gevonden.

Het is inderdaad niet leuk als iemand in je nek staat te hijgen als je een moment wil met je kind.

@Tegeirian : het zijn de ouders van mijn ex. En hij denkt er precies zo over. Ik had hem ook nog aan de telefoon vanmiddag. Hij begrijpt me helemaal en is hier ook vaak geïrriteerd over. Hij is ook heel blij dat zoon zo dol is op hun. Maar ze voelen totaal niet aan wanneer ze even afstand moeten nemen.
    Hij spreekt zijn moeder hier vaak op aan. Maar het veranderd niet.
    Voelt wel heel fijn dat ik met hem dan even kan praten. Ik blijf ook respectvol over haar, zal niks lulligs over zijn moeder zeggen.

Ik kreeg trouwens nog een heel positief bericht van haar waarin ze zei dat ze er voortaan op zal letten :thumup:

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Hartstikke fijn, waarschijnlijk is oma ook gewoon iets te enthousiast.

Ocean83 and Mop81 like this.
  10. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Eerste kleinkind?

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,204
    16,540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het gewoon zo laten en je vooral niet aantrekken.
    Als ik de jongste weleens bij opa/ oma breng dan laat ik het helemaal los.
    Zij mogen dan zorgen en vertroetelen en ik ben doorgaans binnen 5 minuten vertrokken.
    Oma is nu gewoon zo en dat kun je toch niet veranderen, wees gewoon blij dat hij zo'n zorgzame opa en oma heeft en laat het los.

12. Freddel

Freddel Fanatiek lid

Mar 30, 2015
    1,305
    406
    83
    Hebben zij een hal met tussendeur? Anders zou je misschien de afspraak kunnen maken met oma dat je als je weggaat even met zoon in de hal afscheid neemt en dat oma dan in de huiskamer blijft. En dat je na een kus en knuffel oma erbij roept om zoon te laten zwaaien en jij weg kan gaan.
    Ik denk dat zo een duidelijke afspraak de enige manier is. Ik heb ook zo'n sm en die luistert alleen als ik heel direct en duidelijk zeg wat ik wil. Dus echt zeggen, ik wil nu even gedag zeggen dus ik ga met dochter naar de gang en daarna roep ik je weer. Anders "hoort" ze het niet. (wat overigens heel irritant is inderdaad!!)

Mop81 likes this.
  13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Bedankt voor je reactie Freddel. Ze kunnen inderdaad de huiskamerdeur even dicht doen.
    Normaal gesproken zegt m'n zoon wel gewoon gedag. Of vind ik het niet erg als hij dat niet wil en bezig is.
    Nu was het een vervelende situatie. En ik had inderdaad nog veel duidelijker moeten zeggen. Door dat gekrijs werd dat lastig haha.

14. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Ik heb al een paar keer gezegd dat ik heel blij ben dat ze zo zorgzaam en lief zijn.
    Ik wil gewoon graag dat oma naar me luistert als ik duidelijk zeg dat ik even m'n zoon wil troosten.
    Dus ik laat dat niet los. Ik laat al zooooo veel los bij hun. Sommige dingen vind ik echt belangrijk en dan voelt het niet goed om ook dit dan weer in te slikken en m'n gevoel te negeren.

fafa likes this.

Share This Page