Ervaringen particulier huren

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 26 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo,

Wij staan al een tijdje ingeschreven bjj de woningbouw. We zitten nu in een koophuis maar willen hierna eerst gaan huren om verschikkende redenen. Nu dachten wij anders aan particulier huren, maar ik moet zeggen dat ik daar wat tegen op zie. Volgens mj is het vele malen duurder en vraag ik mij af wat nu precies de voordelen zijn behalve niet op een lijst staan ;).

Heeft er iemand ervaring hier mee?

Alvast bedankt!

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bedoel je leegstandswet of ook vrije sector dus alles buiten de woningbouw?

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wij huren nu ook via de leeegstandswet, niet vrijwillig maar omdat er gewoon niets was verder, te kort op de lijsten zeg maar,
    Ik vind het wel erg duur, maar goed een dak boven je hoofd is wel prettig,

grootste nadeel vind ik de onzekerheid, ik verwacht niet dat het snel verkocht zal worden, maaaaaaaar het kan wel natuurlijk, en juist dat vind ik het nadeel,

zouden wij een particulier huis kunnen vinden voor lange tijd zouden we het direct doen, via leegstandswet zou ik alleen doen bij nood.

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij zijn ook eerst particulier gaan huren. En stonden ingeschreven bij een woningbouw.
    Nu huren we van de woningbouw.

We betalen even veel. Als hebben we hier meer huis, en daar meer tuin.

Zie geen echt voor of na delen.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Misschien is het voordeel dat je wellicht in betere wijken terechtkomt, omdat vrije sector duurder is.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.065
    3.859
    113
    Wij hebben 5 jaar in Den Haag particulier gehuurd. Was spotgoedkoop, 300 Euro netto huur per maand voor een jaren dertig portiekwoning (grote kamer ensuite, 2 slaapkamers, een aparte, nette en moderne keuken, nette badkamer en apart toilet, balkon en washok. In die jaren heb ik heel wat kunnen sparen. De wijk was niet top natuurlijk, maar het kon erger.
    Ik was heel tevreden hoor, ze hielden het schilderwerk ook aardig bij, dat soort dingen.
    Nu huren we tijdelijk particulier (tussen de verhuizingen/bouw van koopwoning in) en tot nu toe ook niets te klagen. We betalen nu wel meer overigens, is ook een groter huis in een betere buurt, dat andere was gewoon heel erg goedkoop.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb al meerdere malen particulier gehuurd en ik zie geen nadelen. Natuurlijk was er wel een contract en hebben we beide getekend voor de meterstanden. Nu huur ik via de woningbouw en dat ik echt wel tip top in orde. Alles wordt zo keurig afgeleverd. Het is een goede keuze om tijdelijk particulier te gaan huren omdat je dan wat langer ingeschreven staat, meer kans maakt op een goede woning.

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dank jullie wel voor jullie verhalen! Ik moet zeggen dat het nu ook aantrekkelijk is om te doen.

Hebben jullie nog tips met betrekking op het contract?

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben een tijd via Meeus gehuurd.. Daar mochten we ook zolang bblijven als we wilde.. Kosten 500 euro per maand eb dan hadden we een tussenwoning mooie keuken drie slaapkamers zolder met nog een slaapkamer en een tuin oh en een douche zag er prima uit!

Deel Deze Pagina