Ervaringen PE / HELLP

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dafino, 1 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Zo, ik ben thuis!

Bloed en urine waren goed.
    Alleen mijn bloeddruk was dus op het randje. Van de 6 metingen waren er 5 tussen 120/91 en 130/95. Een was ineens 105/68. Dat kan de duizelingen veroorzaken.

Na overleg met de arts moet ik maandag terugkomen voor ctg + een afspraak bij de gynaecoloog om te een ‘behandelplan’ te bespreken. Ben benieuwd. Tot die tijd moet ik meteen verloskamers bellen als mijn klachten wel verergeren.

Heb dus toch niet voor niks gebeld. Nu lekker netflixen en rustig aan doen..:thumup:

Dafino vindt dit leuk.
  2. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb bij alle 3 mijn zwangerschappen PE gehad..
    in verschillende vormen.. al mijn kinderen zijn dan ook te vroeg geboren.. waarvan eentje maar 1 kilo woog met geboorte..

Maar bij PE hoort ten alle tijden eiwitten in de urine.. en als ze die met een kleine test niet waarnemen zal de hoeveelheid in 24uurs urine idd ook niet hoger zijn..

Je klachten kunnen ook bij hoge bloeddruk horen.. hoge bloeddruk gaat niet altijd samen met PE..
    En daarvoor geven ze bloeddrukverlagers, als ze dat echt nodig vinden.
    maar hij is niet “schokkend hoog” en ook niet bij alle metingen.. dus snap dat ze dat niet geven..

Snap je bezorgdheid maar zou vooral vertrouwen hebben in de artsen..
    en denk dat meerdere keren bloeddruk laten meten in een week een goed idee is.

sarah28 en Dafino vinden dit leuk.
  3. Dafino

Dafino Fanatiek lid

2 feb 2019
    2.140
    1.854
    113
    Vrouw
    Hier vanmorgen weer controle gehad bij de vk. Bloeddruk was deze keer 120/76 dus voor nu weer goedgekeurd. Maandag weer terug voor controle.

Heb de vk gevraagd of ze wilde kijken of er sprake is van ontsluiting omdat ik behoorlijk wat harde buiken heb (gehad) maar dat wilde ze niet. Was vandaag weer bij de waarneemster en met haar krijg ik echt geen klik meer. Vrijdag is mijn bmm ik het zkh opgemeten ivm de activiteit op de ctg. Zaterdag heeft de vk ook nog gevoeld en was er nog geen sprake van ontsluiting maar tussen zaterdag en dinsdag is ons mannetje volledig ingedaald en heb de afgelopen dagen ook echt wel wat krampen weg moeten puffen. Opzich snap ik wat ze zegt dat als er nu sprake is van activiteit dat die mogelijk door het voelen alleen maar extragestimuleerd wordt. Maar ja, als er nu een groot verschil is lijkt het mij dat ze dat toch wel willen weten?! Maar zij gaf aan dat het geen verschil maakt. Want mocht debevalling vanaf 34 weken doorzetten wordt deze ookniet meer geremd en laten ze de baby gewoon komen...

@Mell0408 gelukkig voor nu alles goed. Wel lekker dat je maandag terug mag komen voor een behandelplan. Gaan ze dan ook een eventuele inleiding bespreken of moet je echt wachten tot de bevalling spontaan begint?

@lovemy2kids 1 kilo is echt heel klein! Op welke termijn is je kindje toen geboren?

Ik hoor hele wisselende dingen over de 24uurs meting of de meting van een portie. Ook vandaag van de vk. Zolang mijn bloeddruk nu goed blijft maak ik mij verder geen zorgen. Zal ook weer een beetje vertrouwen moeten krijgen dat het gewoon goed blijft gaan. Hoewel ik natuurlijk wel extra alert blijf.

Deel Deze Pagina