Ervaringen PEPTI

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ms1980, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmiddag heeft mijn dochtertje voor het eerst peptivoeding gekregen. Ik ben erg benieuwd hoe snel jullie de eerste verandering zagen bij jullie kindje...

Of werden de klachten in het begin juist erger, bijv meer krampjes?

Hoop dat mijn dochtertje er snel baat bij heeft....en wij dan ook;)

Hoor graag jullie ervaringen.

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    mijn dochtertje krijgt het sinds vrijdag.
    ik merkte snel dat ze de fles rustig leeg dronk en niet meer begon te krijzen op de helft en ze was minder onrustig als ik haar neer legde in de box..
    wel werden de krampjes wat erger maar dat begint nu weer beter te gaan.. ze laat wel veel windjes maar ze stinken niet en is alleen maar goed want dan kan ze geen darmkrampjes krijgen van het lucht dat dwars zit.

ze had ook heel erg last van rode plekjes en pukkeltjes en die waren in 2 dagen helemaal weg.
    en ze kon weer zelf poepen.

het duurd wel zo'n 2 weken voordat alle koemelk uit het lichaampje is dus tot die tijd kan je nog wel klachten zien.
    het ene kindje reageerd eerder op de voeding dan de andere.
    kwaad kan het in ieder geval niet.

succes!

3. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onvoorstelbaar!!!...Mijn dochterje heeft heel de ochtend geslapen en bijna niet gehuild.....
    En dat na 3 voedingen pepti, of ze is zo oververmoeid dat ze even wat slaap aan t inhalen is...

Ze huilde al ruim 2,5 week hele dagen, als ze 5 minuten stil was, was dat een wonder. Snachts tussen 12 en 4 sliep ze redelijk.

Hoop dat dit de reactie is op de pepti....pfff, ben zo blij! Durf het nog niet helemaal te geloven...

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    het is nog even afwachten of dit een reactie is op de pepti maar het klinkt wel heel hoopvol!
    ik duim voor je dat het vanaf nu alleen maar beter zal gaan!

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier duurde het een paar dagen dat het krijsen tijdens het drinken ophield en hij opeens s nachts doorsliep en zo'n 2 weken voor echt resultaat. Nu na 1 maand kan ik zeggen: het is een ander kind, vrolijk, makkelijk, goed drinken, lekker slapen: heerlijk!

Succes ermee, als het werkt, werkt het goed :D

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hier na lang twijfelen over gegaan op Friso pep. Nutrilon pepti drinkt hij gewoon niet. Wat mij opvalt na 3 voedingen is dat hij meer slaapt. Wat wel een nadeel is dat hij zoveel slaapt dat ik echt lang bezig ben om hem te laten drinken. Ik heb vanaf de geboorte al het idee dat hij lichte KMA heeft maar hij spuugde ook, hij kreeg eerst Friso comfort en dat dronk hij goed alleen was hij onrustig als hij wakker was en huilde veel alleen nooit tijdens de fles.

7. Rammelaar

Rammelaar Lid

31 okt 2010
    55
    0
    0
    Hier zyn we van de BV overgegaan op Pepti en merkte we wel een verbetering. Helaas was dat nog onvoldoende en kreeg onze dochter Neocate. Nu weer even terug aan de Pepti voor de provocatietest. Gevolg was de eerste week wat krampjes en het lijkt wat zwaarder te vallen. Ik hoop dat de Pepti voor jullie voldoende is en goed werkt tegen de KMA!

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier eerst veel krampjes, toen een opleving en toen weer een verslechtering. We zijn nu inmiddels ruim een week bezig. Ik hoop op een nieuwe opleving, maar eigenlijk heb ik de hoop al een beetje laten varen.

9. Que

Que Niet meer actief

Hier merkte ik het na 1 dag. Ik vind het zo'n uitkomst!!!

Helaas moeten wij over 2 weken naar het ziekenhuis voor de test. Dan doen ze in een fles koemelk erbij. Hij krijgt dan iedere 20 min 10 cc te drinken. Ze vertellen niet of en in welke fles de koemelk zit. Je moet er zelf achter komen door aan je kindje te zien of ze gaan veranderen.

Hier heeft hij vorige week een potje gehad waar waarschijnlijk koemelk zat. Hij is de hele nacht aan het spugen geweest en de dag er na was hij onhandelbaar. We moeten dit 2 ochtenden doen in het ziekenhuis.

10. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Mijn dochter is nu aan haar 2e pak pepti bezig. Ze lijkt wel wat minder onrustig te slapen 's nachts. Maar overdag is ze nog steeds onrustig en slaapt ze steeds kort. Verder kwam en ging haar eczeem steeds en verdwenen de potjes uit haar neus niet. Ze drinkt wel beter ( zonder veel gehuil) maar heeft wel weer meer nutriton nodig omdat die pepti zo dun is. Nu is ze ook erg verkouden dus kan moeilijk zeggen of haar gedrag/kwaaltjes daardoor komen of dat de pepti niet helpt. we wachten het af

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik geef borstvoeding, maar moest een periode bijvoeden. Omdat ook hier wordt gedacht aan een voedselallergie, kreeg ik nutrilon pepti. Maar het exceem en de jeuk werden sinds die dag (1 fles per dag) alleen maar heftiger. Toen mijn melk weer op peil was, zijn we ermee gestopt en nu is zijn exceem en jeuk stukken minder. Duidelijk opvallend!
    Dus wij gaan nu, voor de noodgevallen, nutrigamen gebruiken. Geen pepti meer voor ons. De diëtiste zei dat de reacties niet aan de pepti te wijten waren, maar wij denken van wel!

12. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hele wisselende reacties dus....

Hier gaat het tot nu toe elke dag beter!Ze huilt véél minder. Vandaag heeft ze een keer ruim 2 uur aan één stuk doorgeslapen! Er is eindelijk weer rust in huis....We kunnen er nu weer van genieten gelukkig.

En we zijn hierdoor allemaal weer beter te pas! :D

13. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk snel een verbetering! Precies een heel ander kind, veel rustiger :)

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter krijgt Friso pep1 sinds ruim een week. Ze was er meteen een ander kind mee! Normaal huilde ze veel, korte slaapjes overdag en daarna huilerig, gillen een uur na de fles, heel veel moeite met poepen vaak. Droge huid op haar gezichtje, snotneus en vieze oogjes en veel niezen.

Toen ik begonnen ben met pep ging het super! Gezellig, vrolijk meisje, geen buikpijn meer, poepen zonder moeite ( Luiers die overliepen ineens! Wel vieze groene poep ) super goed slapen ( Nu ineens in 10 minuutjes in slaap 's avonds ipv 1,5 uur vorige week! ) Alleen; gisteren heeft ze 's middags weer zo gehuild als voorheen. Na heel wat getroost is ze in bad gegaan en was ze happy. Vanmorgen was het ook huilengeblazen na de fles. Nu heeft ze weer gele poep, nog wel soepel. Maar van maandag t/m zondag middag heeft ze niet gehuild -behalve bij honger of een andere aanwijsbare oorzaak- en nu ineens weer 2x zo huilen binnen een paar uur... Zal het goed kunnen zijn dat de pep nog niet voldoende allergievrij is?

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Suusjeuh, die voeding is inderdaad niet volledig allergievrij. Friso pep is, net als de pepti, de lichtste variant. Bij friso allergy care en nutramigen zijn de eiwitten sterker verknipt en is de kans op nog een allergische reactie kleiner.
    Nutramigen AA en neocate zijn de voedingen die geen koemelkeiwitten bevatten. Echter voldoet friso allergy care en nutramigen meestal voldoende.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Thanks Antje. We zijn nu op vakantie in 't buitenland, ik heb presies genoeg voeding mee voor de reis maar ben bang dat we op de terugreis bv vertraging oid hebben en dan heb ik wellicht te weinig. Als ze nog een paar keer zo reageerd, gaan we hier toch een kinderarts bezoeken, kijken wat ze er hier van denken... Nu is ze wel weer gewoon vrolijk meisje, zou ook kunnen dat we er teveel achter zoeken, maar eerst 6 dagen niet huilen en dan weer 2x in zo'n korte tijd zo huilen...

Deel Deze Pagina