hee meiden!! ik ben even helemaal de kluts kwijt met de voedingen. Esmée krijgt nu 5 flessen van 180+6. soms zelfs 6! omdat ze dan s'nachts nog komt. Voorbeeldje; 03.00 - 180+6 150 op 08.30 - 180+6 150 op 12.30 - 180+6 125 op 16.30 - 180+6 125 op 20.00 - 180+6 125 op 24.00 - 180+6 ???? Ze had de 23.00 uur fles van gister helemaal leeg. Al deze keren dat ze krijgt komt ze ook echt. En dit is weer iets van de laatste week. Ze ging eers een beetje doorslapen.. van 22.00 tot 06.00 en van 23.00 tot 07.00.. Ze is toen wat dagen erg ziek geweest. Verkouden koorts etc. en sindsdien doet ze dit dus. Maar iedere nacht komt ze op een andere tijd. ik laat haar dan na die fles liggen tot ze sochtends zelf komt. maar zo krijg ik natuurlijk nooit geen ritme... Ook heeft ze nu sinds 11-2 jaja sinds dat ze 3 mnd is, na de avond fles. niet de laatste maar die van 19.00 / 20.00 dat ze echt ontroostbaar huilt.. ik ga dan een rondje met er lopen of even mee de auto in. dan valt ze in slaap.. pff ik weet echt niet meer wat ik moet doen...hoe krijg ik een beetje ritme, wat fijner is voor mij en voor haar?? help!! liefs xx
ik denk dat het op een gegeven moment wel weer vanzelf regelt. je zegt dat ze net ziek is geweest en daardoor zal ze waarschijnlijk ook minder hebben gegeten denk ik of niet? dan is ze nu gewoon een inhaalslag aan het maken waarschijnlijk. dat had mijn zoontje wel altijd als hij ziek was geweest. ook een sprongetje (rond de 12 weken is er 1) kan er voor zorgen dat ze meer willen eten omdat dat vaak gepaard gaat met een groeispurt. dat ontroostbaar huilen kan ik je niet mee helpen want dat herken ik niet. verder heb ik niet echt advies omdat dit vaak de oorzaken bij me zoontje en nu bij me dochtertje zijn dat ze opeens weer meer willen eten en het ritme omgooien. wij mogen heel erg in onze handjes knijpen dat ons meisje al sinds ze 5 weken is de nachten door slaapt. ik weet hoe vermoeiend het soms is om er steeds snachts uit te moeten want me zoontje is nu 2 en 2 maand en die slaapt pas de nachten door sinds zijn zusje is geboren 2 maanden geleden!
En wat als je haar nu standaard om 7uur de eerste fles geeft en dan zo elke 4uur? Dan zou je bijvoorbeeld die fles 's nachts steeds kleiner kunnen maken want 7uur is haar eerste echte voeding zeg maar. Zo heb ik het op een gegeven moment ook gedaan met Tycho... Dan werd het schema: 7,11,15,19,23. Dan heb je 5 voedingen van 180+6. Wat voor voeding geef je? Als je HA geeft is dat lichter verteebaar dan standaard en zo ook met omneo voeding. Tycho kreeg op een gegeven moment forte want die ging over de liter heen. Nu is hij weer terug naar de omneo en dat gaat perfect (maar hij krijgt natuurlijk ook fruit, brood en groente) xxx