Wij krijgen zojuist van de KA nutrilon Pepti voorgeschreven. Kunnen jullie mij je ervaringen delen met deze voeding? Bedankt!
Mijn dochter deed het heel erg goed op de pepti van nutrilon. Mijn zoon op de friso pep. Goede ervaring dus
Mijn dochter heeft waarschijnlijk KMA. Ik kreeg vandaag ineens van mijn schoonmoeder te horen dat mijn vriend het ook had. Dus hoop nu dat ik op de juiste voeding overga. Voor de zekerheid morgen eerst de KA bellen voordat ik het geef. Deze informatie wist ik namelijk nog niet. Kan KMA tegelijk met verborgen reflux?
Klopt. Als ze het goed doet op Pepti is het prima, maar sommige kinderen die zware KMA hebben verdragen dat ook niet. Dan heb je een sterke dieetvoeding zoals Nutramigen of zelfs Neocate.
Pepti is voeding voor bij KMA, dus je hebt de juiste. Of het sterk genoeg is, zul je moeten gaan merken. Hier kwamen de klachten in de loop van een week weer terug en hebben we nog weer over moeten stappen op nutramigen. Dat was gelukkig wel genoeg KMA en reflux gaan vaak samen. Soms hebben ze een oorzakelijk verband, soms spelen ze gewoon toevallig tegelijk. Hier beide dochters reflux, maar niet veroorzaakt door de KMA. Bij onze oudste werd de reflux veroorzaakt vanuit het kiss-syndroom, (verholpen door de osteopaat), bij de jongste is de oorzaak van de verborgen reflux echt het maagklepje dat niet goed sluit.
Hier sinds dat mijn zoontje 5 weken oud is aan de Pepti, en dat gaat heel goed!! Ik doe er wel een schepje (of 2) Nutriton bij aangezien Pepti wat dunner is. Wat de kans op overgeven vergroot.
Ik merk inderdaad dat het erg dun is. Britt spuugde het ook gelijk weer beetje uit. Nu dus maar weer jbpm erin.
kma gaat vaak samen met reflux idd regel je t wel via een arts? dan kan je mogelijk vergoeding krijgen
Bedankt voor je reactie. De KA heeft een machtiging uitgeschreven. Ik schrok me ook wezenloos. Zo'n pak kost dus 22 euro. Gelukkig is die voor m'n verzekering. Scheelt wel wat geld dit. Ik geloof dat het aanslaat. Maar ik vind het moeilijk te zeggen.
En dat valt dan nog erg mee Nutramigen kost 21 euro voor een blikje van 400 gram, (pak pepti is 900 gram), en neocate schijnt tegen de 70 euro voor een blikje van 400 gram te kosten.... Hopelijk is dit genoeg en knapt de kleine meid lekker op nu!
Duur he? Gelukkig wordt t vergoed. Al had ik een eigen bijdrage niet meer dan normaal gevonden. Krijgen jullie ook nog een provocatietest? Wij in april. Xxx
Ja, best bijzonder he? Je zou denken dat ze vergoeden wat het extra kost, zeker nu er aan alle kanten zoveel nadruk is op wat er te besparen valt... Ik zou het iig niet meer dan normaal vinden om gewoon vergoed te krijgen wat het extra kost op een normaal pak...
Komt het jullie bekend voor dat de kindjes ervan gaan kwijlen? Bij mij het geval en lijkt me nog geen tanden haha.
Hier goede ervaringen met Pepti. Mijn oudste had een KMA en kreeg eerst Pepti. Helaas was dat niet krachtig genoeg en kreeg ze Neocate (ook provacatietest gedaan). Op een gegeven moment rustig afgebouwd met Pepti, dat verliep gelukkig probleemloos.