Hoi dames, Ik ben nu sinds 3 maanden ongeveer weer aan de pil (mycroginon 20). Deze had ik ook al voor de zwangerschap en heb er verder nooit echt problemen mee gehad. Nu heb ik al vanaf het begin dat ik meer bloedverlies heb dan wat anders.. ik verlies hooguit een week/2 weken geen bloed en dan begint het weer tot aan de stopweek toe en dan ook nog eens een volle week. Ik heb het hier al eens over gehad met de huisarts maar zij zegt dat het gewoon een doorbraakbloeding was. Dit was ook in de eerste maand. De maand daarop had ik het weer en dacht dus dat mijn lichaam nog steeds aan het wennen was en gaf het dus even de tijd. Alleen nu begint het deze maand gewoon weer! Het lijkt wel of het steeds rond de tijd is dat je normaal gesproken een eisprong zou krijgen.. dit had ik namelijk ook toen ik geen pil meer gebruikte. Zou mijn pil wel nog goed werken of gebeurt dit wel vaker?
Ik zou denken dat deze pil nu na je zwangerschap te licht is geworden. Zwanger zijn en bevallen veranderd je hormoonhuishouding waardoor je lichaam waarschijnlijk niet meer zo reageert op de pil zoals daarvoor.
volgens mij als je doorbraak bloedingen krijgt is je pil te ligt. en zeker als jij het steeds op de zelfde tijd in de maand hebt zou ik een zwaardere pil vragen.