ervaringen pessarium arabin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babybelle, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16

Dankjewel! Ja ze zeiden dat ze t standaard deden maar het heerst hier voor zover ik.weet niet.
    Jij bent ook mooi opweg goedzo! Ik ben nu 28 weken maar in alle eerlijkheid nog steeds erg bang en onzeker maar ik denk dat dat bij mij helaas iets is wat je er ni uitkrijgt..

2. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Dankjewel corzo!

Ook jou nog vele gezonde en veilige weken.gewenst!
    Die jongetjes van jou maken toch.geen ruzie?hihi

Geniet ervan x

3. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo Iedereen lekker actief hier leuk!
    Babybelle wat goed dat je terug thuis bent. In je eigen omgeving rusten is toch altijd veel aangenamer! Nou 28 weken is toch al een super mijlpaal. Nu komt die 30 korterbij dat gaat je vast en zeker een boost geven. Ik had vanaf 30 weken echt meer vertrouwen in mijn lichaam. Over het kinkhoestvaccinatie. Ik heb het in de zomer gehad omdat ik in Afrika op vakantie geweest ben. Maar heb in het ziekenhuis een nieuwe gekregen. Kinkhoest is een ziekte en om je baby extra te beschermen willen ze dat het vaccine door de placenta bij je baby komt. Zodat er al meteen anti stoffen aangemaakt worden. Het zijn 3 producten in 1 vaccinatie. Tetanus , kinkhoest en nog wat. Door het tetanus product heb je nu zo pijn aan je arm. Die vloeistof doet pijn in je arm. Binnen een paar dagen is dat voorbij. Normaal was mijn vaccinatie van in de zomer voor 10 jaar maar de gyne vond het gezien mijn voorgeschiedenis beter om deze te herhalen. Ben je van Nederland of belgie ?

Corzo lijkt me heel wat zo 2 baby's in je buik. En die bewegingen allemaal dubbel zal idd wel een heel speciaal gevoel zijn. Dat je lekker blijft liggen is heel goed van je. Als je meer vertrouwen krijgt kun je weer wat meer doen. Maar ik vond het rond die termijn ook heel belangrijk dat ik geen risico's nam.

Groetjes

4. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Hoi mijnxander
    Ja ik kom uit belgie en hier schijnen ze t standaard te doen.tussen.de.26 en 32 weken ofzo maar ik kan t me.ni meer herinneren van.de eerste zwangerschap want die duurde tot 30weken. Maar serieus.ik ben.er gisteren zoo ziek van geweewt ni normaal gewoon. Mm arm schouder nek hoofd rug alles deed pijn... plus heb al last van bekkeninstabiliteit dus in principe.deed mn hele lichaam.pijn gewoon..ik kon amper naar bed lopen. Maar gelukkig beperkt de pijn zich vandaag weer tot mn arm. Was mn koorts in de gaten aan t houden zo beroerd voelde ik.me maar gelukkig was dat niet t geval.
    Ja de 30 weken komen dichterbij..hoewel ik.nergens van uit wil gaan natuurlijk.. ik heb nu de 28 en das mooi en.de rest zien.we wel.weer. we hopen.erop.dat wel.
    Jij bent nu 35 weken..das heel mooi, komt allemaal.zo.dichtbij..spannend maar vooral om.super gelukkig van.te worden!!x

5. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo babybelle

Ja in belgie doen ze die inenting standaard. Weet niet goed waarom ze het in Nederland niet doen. De zorgverzekeringen zijn daar heel anders vandaar wss. Bij ons kost het ook niks. Oma's, opa's, mama en papa worden gratis ingeënt. Heeft jou man en ouders de inenting ook al gehad. Daar moet ik eigenlijk dringend werk van maken nu het zo kort komt. Ik begrijp je neutrale houding tegenover de 28 weken. Je hebt al heel veel meegemaakt. Maar je bent nu wel al echt ver gekomen. Komt vast wel allemaal goed. Ik heb in mijn lichaam niet zo last gehad van de inenting. Wel in mijn arm. Is Mss ook gecombineerd met de Bi en het vele liggen. Dat liggen doet toch een serieuze aanslag op je lichaam. Toen ik 2 weken in het ziekenhuis non stop plat lag ben ik meer even 2kg aan spieren kwijt geraakt.. Sinds ik 30 weken ben mobiliseer ik terug veel. Ik moet zeggen dat ik op deze termijn de hele dag in huis rondhuppel. Wel met veel tussen pauzes even zitten even liggen. Heb al mijn babywasjes zelf gedaan. Ik kon me niet meer bedwingen.. Ik hoop dat dat voor jou ook mag gelden wanneer je de mijlpaal van 30 weken haalt.

Voor de dames van Nederland; is de inenting van kinkhoest bij jullie niet verplicht? Of wordt er echt niet over gesproken? Hier wordt zelfs vertelt dat iedereen die met je baby in contact komt de inenting moet krijgen....

Groetjes

6. Corzo

Corzo Lid

3 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als kind krijg je in NL de DKTP inenting (difterie, kinkhoest, tetanus en polio). Werkt iig voor kinkhoest niet levenslang, maar tot je een jaar of 19 bent. Daarna wordt er volgens mij niet zomaar een inenting gegeven, maar ik zal het woensdag aan de gynaecoloog vragen. :)

7. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16

Ja ze zeiden idd dat mn man ook ingeent moest worden. Over mama zeiden ze niks, mijn papa is helaas overleden(ook deel van de trauma)
    Ja ik kan gewoon ni ver vooruit denken.. heb zoiets van oke weer een dag bij en als t donderdag is en er dus weer n week voorbij is vind ik.dat wel leuk maar ben.eigenlijk nooit gerust. Helaas zit mobiliseren er bij mij ni in. Ik mag echt heel weinig doen en k durf ook ni dus ja. We zien t wel. Ben nu 11 weken verder sinds k hoorde dat mn bm hals verkort was dus ja de rest zal me ook wel lukken.zeker.

Nu jij meer beweegt is dat natuurlijk wel fijn want hoe meer je doet hoe meer je afgeleid bent van t feit dat je aan t wachten bent.

Iig succes iedereen

8. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Ja kunt t altyd vragen.. heb begrepen dat t wel goed is en je iig 1 risico weer uit de weg hebt geruimd.

9. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Babybelle mijn baarmoederhals is ook sinds 27 weken nog maar 1.5cm met funneling. Hij is flexibel tot 2.2mm dus hij schommelt daar rond. En ik red het nog steeds van 27 tot nu toe 35+! Komt zeker en vast goed maar als je het vertrouwen kwijt ben is het idd moeilijk. Toch heb ik in het ziekenhuis een gesprek met de neonatoloog gehad. Zij vertelde me dat het heel belangrijk is om positiviteit uit te stralen naar je baby. Ook al zitten ze in de buik ze zijn super gevoelig voor dat soort dingen. Contact met je buik en babbelen is heel belangrijk. Ook al is het heel moeilijk probeer toch wat vertrouwen te krijgen...

Groetjes

10. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Mijnxander het is niet zozeer dat ik de hele tijd negatief ben ofzo hoor. Het is meer voorzichtigheid. Zoiets kun je helaas ook niet goed controleren vooral gezien mn verleden. Ik geniet wel van haar schopjes hoor en vraag god ons met haar te verblijden en ook haar met ons te verblijden.. doe k vrijwel dagelijks.
    Ik doe mn best hoor.. ik laat mn hoofd echt ni hangen.

Heb jij nu een pessarium of cerclage? Sorry je hebt t vast al gezegd maar ik kan ieders verhaal nie altyd goed scheiden meer na een tijd

11. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo is niet erg. Ja geloof ik ook wel dat je zeker ook positief bent. Het gaat idd met ups en downs. Ik heb een cerclage geen pressarium. Volgende week mag de cerclage eruit dus erg spannend. ... De ene zegt dat het pijn doet de andere zegt dat het pijnloos is. Nou ik zal het moeten afwachten. Jij hebt een pressarium daar is de verwijdering zeker pijnloos van. Wat een geluk zeg...

Groetjes

12. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Ik heb in t verleden een cerclage laten verwijderen en voelde er weinig van. Zou ook te maken kunnen hebben met t feit dat de weeen toen overheersten maar k zou er ni bang voor zijn.
    Heb gelezen dat t verwijderen van de pessarium ook pijnlijk is maar in alle eerlijkheid is dat t minst van mn zorgen. T duurt maar n minuutje dat houden we wel vol toch:)

13. Corzo

Corzo Lid

3 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste megaminimijlpaal is gehaald! 24 weken vandaag. Realiseer me dat de kansen nog heel erg klein zijn, maar vorige week hadden we nog geen enkele kans. Nu aftellen naar 26 weken en dan weer verder! :):):)

14. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Corzo dat is zeker zo.24 weken is nu eenmaal een mijlpaal die n groot verschil kan maken. Plus ze zijn nog lekker in je buik. Super!x

15. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Vanaf nu nemen de kansen iedere dag een beetje toe, al is het nog veel te vroeg. Ik was erg blij met de 28 wekengrens. (Bij de eerste niet gehaald) bij de tweede wel.

16. mich88

mich88 Lid

15 dec 2014
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    hallo dames,

ik lees jullie verhalen net, en ik heb ook een vraag.
    Ben de afgelopen weken iedere keer op controle moet gaan wanneer ik oud bloed verlies had (toen had ik nog geen pessarium.
    Nu heb ik sinds afgelopen vrijdag een pessarium en sinds vanmorgen redelijk veel oud bloed verlies...
    Wat vinden jullie.. weer bellen of kan dit juist door de pessarium komen, iemand hier ervaring mee? ben nu 20 weken zwanger!

Alvast bedankt!

17. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Mich88 ik zou gewoon altijd bellen als je zelf twijfelt.

Oud bloed is in principe niet erg want de bloeding is gestopt. Maar ik zou altijd het zekere voor het onzekere nemen!!!

Ik vond het pessarium eruit halen iedere keer wel pijnlijk.

18. Corzo

Corzo Lid

3 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Altijd bellen Mich!
    Volgens mij kun je wel wat bloed verliezen door het plaatsen van het pessarium, maar zelf heb ik dat niet gehad. De gynaecoloog heeft tegen mij gezegd dat ik bij helderrood bloedverlies moet bellen, maar zeker ook bij twijfel!
    Gewoon geen risico nemen!
    Veel succes en lekker lang je baby bij je houden.

19. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Corzo, 24 weken is al een geweldige mijlpaal! Ik weet nog hoe blij ik daar toen mee was. Krijg je nu ook een groeiecho? Ik kreeg destijds een uitgebreide medische echo, zodat we meer zicht hadden op de kansen van de kleine mocht hij toch te vroeg geboren worden.

20. Corzo

Corzo Lid

3 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, eind mei weer een GUO, maar ik zal kijken of het eerder kan. Goede tip! Ze meten wel iedere keer het hoofdje etc. voor de gewichten.
    Hopelijk is morgen weer alles goed, maar ik houd er altijd rekening mee dat er iets is.

Deel Deze Pagina