ervaringen pessarium arabin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babybelle, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Corzo morgen controle. Super spannend. Ik had ook altijd een dubbel gevoel bij die controles. Je kijkt er zo naar uit maar tegelijkertijd heb je ook bang dat er wat is... Proficiat met je mijlpaal!! De eerste hindernis is binnen op naar 26! Veel succes op je controle morgen!

Ik wist niet dat een pressarium verwijderen ook pijnlijk was. Nu heb er geen ervaring mee. Ik hou men hart vast voor de verwijdering maar er zal niks anders opzitten dan het te ondergaan!

Liefs

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Breek even in,

Ik had bij mijn derde zwangerschap ook een pessarium en toen hij er uit moest vernam ik hier niets van!

3. mich88

mich88 Lid

15 dec 2014
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor jullie reacties!

Kom net terug van het ziekenhui.
    Met de kleine was alles goed gelukkig!
    Toen de gynocealoog net wilde kijken kwam er weer veel en erg dun waterig bruin eruit... Zij schrok hier wel van.
    Het was gelukkig geen vruchtwater dat hebben ze meteen gecontroleerd.

Het kon zijn dat toch van pessarium kwam dus nu wat meer rust en weer terug komen als helder bloed word en of nog erger word!

iedereen succes! En hopelijk komen we allemaal boven de 24 weken!🍀

4. Corzo

Corzo Lid

3 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat gaat je lukken Mich!
    Het lijkt nu nog ver weg, maar het komt goed.
    Was jouw baarmoederhals al heel veel korter?

5. mich88

mich88 Lid

15 dec 2014
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dankjewel!!

Nee dat niet ofja is iedere keer zo verschillend..
    Het verhaal is zo.. Heb in augustus een conisatie gehad ivm pap 4 met uitstrijkje.
    Daarom sinds ik zwanger ben iedere 2 weken controle baarmoederhals. Hij is van 4,5 naar 2,7 geweest maar nu de laaste meting was weer 3 Dusja zo precies kunnen ze gewoon niet meten maar omdat wel iedere keer iets korter was hebben ze daar nu toch uiteindelijk voor gekozen.. Heb ook al weken last van bruinvlies maar vandaag was echt erg.. Pff wat een toestanden allemaal he... Maar is voor een heel goed doel he 😉

6. Corzo

Corzo Lid

3 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig nog mooi lang Mich.

Mijn Xander, is je cerclage verwijderd? Hoe was het? Baby nog in je buik of inmiddels bevallen?

Controle leek weer in orde!

7. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo corzo lief dat je erna vraag. Donderdag is de cerclage verwijderd. Maar ze zit er nog lekker in. Ben al elke dag terug heerlijk gaan shoppen en uitstapjes met mijn vriend gaan doen! Super gezellig. En ze zit er nog steeds in. Ik ben erg benieuwd naar hoelang ze nog blijft zitten. Op dit moment heb ik het idee nog niet maar kan ineens wel snel gaan dus we zullen zien. Hoe gaat het met jou? Of beter gezegd met jullie?

Groetjes

8. Corzo

Corzo Lid

3 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier lijkt alles nog rustig. Vandaag 25 weken!
    De controle woensdag was prima, de arts zei dat hij dacht dat ik zo nog wel een aantal weken door kan. Laten we hopen dat hij gelijk heeft!
    De jongetjes doen het goed en wogen woensdag 712 en 734 gram. Nog niet heel veel natuurlijk, maar meer dan minimaal zou moeten.
    Harde buiken heb ik ook weinig. Het is wel zo vol in mijn buik dat het standaard hard aanvoelt, omdat er overal kind zit. :) Gelukkig trekt mijn buik niet samen.
    Ze zijn erg beweeglijk, dat is echt heerlijk! Je ziet mijn buik wiebelen, erg grappig.
    Ik ben nu zo'n 7,5 kg aangekomen. Valt me nog mee met al dat liggen.
    Meestal ben ik heel positief, zeker nu de tijd vordert, maar soms voel ik me wel een tikkende tijdbom. Je weet alleen niet wanneer hij afgaat, maar dat het gaat gebeuren is zeker. Ach, we hopen er maar het beste van. Me zorgen maken helpt niet, werkt misschien zelfs averechts, dus ik probeer zoveel mogelijk te genieten. Lukt best aardig!
    Hoe gaat het met jullie?

9. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Mijnxander heerlijk dat je nu toch even de kans krijgt om te mobiliseren en te geniwten van.je zwangerschap..fijn dat je dat ook daadwerkelijk doet.

Corzo heel mooi dat je nu 25 weken ver bent.. en dat de arts er vertrouwen in lijkt te hebben dat t nog enkele weken kan aanhouden moet ook een geruststellend effect hebben. Geniet ervan komt vast helemaal goed allemaal.

Ik zit hier nog steeds te rusten en te hopen dat alles rustig blijft. Ben 29 weken dus ja ik mag ni klagen.. hopen op nog wat weekjes en aan t eind een gezond kindje...blijft gezien mn verleden nog steeds allemaal onzeker en met angst maar k hou de hoop erin

10. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Corzo en babybelle jullie doen dat hartstikke goed! 25 weken wat een mijlpaal. De angst en onzekerheid is rond deze periode nog steeds moeilijk. Je wil er alleen maar meer bijdoen! Elk pijntje dat je voelt maakt je bang. Maar naarmate de weken verstrijken zul je zeker meer vertrouwen krijgen. Het liggen en rusten gaven mij vertrouwen. Ik had rond die periode ook niet veel behoefte aan mobiliteit. Rust gaf me zekerheid!

Babybelle 29 weken is super geweldig! Baby's op 29 weken hebben 100% overlevingskansen en heel weinig kans op complicaties. Dat vertelde de neonatoloog mij! Dat gaf me enorm veel vertrouwen! Straks haal je de 30 en zo ga je naar 32 en wordt het allemaal zekerder en zekerder! Maar door je voorgeschiedenis kan ik goed begrijpen dat je bang blijft. Maar deze keer komt vast alles goed !!

Hier kan ik eindelijk gewoon zwanger zijn. Doen waar ik zin in heb. In mijn auto stappen een super gevoel! Al is de ommezwaai van hopen dat je niet bevalt naar hopen dat je bevalt wel dubbel!

Veel succes deze week dames ! Liefs!

11. Corzo

Corzo Lid

3 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo spannend, Mijn Xander!
    Babybelle, je gaat superlekker!
    Kan niet wachten tot het weekend voorbij is, dan 26 weken.
    Ik hoop echt een heel eind voorbij 30 weken te komen, maar 28 weken is de volgende tussenstap.

12. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Corzo ja geweldig spannend. Inmiddels 37 weken + wie had dat durven dromen. Zoals je ziet is alles mogelijk. Op 27 weken hing ik aan de weeenremmers en waren de artsen al blij met 28 weken te halen. Nu ben ik alweer 10 weken verder. Alles kan!!! Ik had het ook wel vaak moeilijk met in zo kleine stapjes te denken en leven. Van week naar week ik wilde ik zo graag sprongen maken naar meer weken. Maar ik betrapte mezelf erop dat dat het niet makkelijker maakt.. In het ziekenhuis adviseerde ze mij echt op korte termijn te denken. Nu het blijft sowieso een spannend zwangerschap. Zelf nu mijn cerclage eruit is is de spanning nog te snijden. Ik heb zo het gevoel dat we er allemaal gaan komen!!!

Groetjes

13. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wow babybelle 29 weken!!! Super goed! Hopelijk voel je je al wat rustiger nu je in de veilige zone zit?

Corzo fijn dat het goed gaat. Jij kruipt ook snel naar de goede termijn :)

Haha mijnxander ik zei het toch dat je niet meteen hoeft te bevallen als de cerclage eruit is. Je hebt nu flinke weeën nodig om het kindje eruit te krijgen

14. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Hoi dames.. ik ben inmiddels 30 weken en eerlijk gezegd voel k me helemaal niet goed. Ik kan mn gevoel ook helemaal ni plaatsen. Is dit gevoel terecht of is t gewoon de angst omdat mn eerste zwangerschap mis ging op 30 weken.
    Ik ben zo bang dat er wat gebeurd met mn baby in mn buik en ik kan ook heel moeilijk beoordelen of k haar nu wel frequent genoeg voel. Ik heb gewoon geen idee. Ik denk dat k haar minder voel soms of is t juist omdat k me nu ga focussen op de rustige momenten?? K durf ook ni eens naar de spoed ofzo.. soort van kop in t zand steken. Echt stress dit.. had me de mijlpaal van 30 weken anders voorgesteld. Hoop echt dat t tussen mn oren zit want zou n verlies ni kunnen trekken

15. Corzo

Corzo Lid

3 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babybelle, denk veel aan je!
    Ik begrijp je gevoel.
    Bel anders toch even naar je arts, dan kun je gerustgesteld worden. Ze zijn er niet alleen om naar je fysieke toestand te kijken, maar hebben in mijn ervaring ook enorm veel begrip voor al je emoties en zorgen!
    Het is heel normaal dat jij je zorgen maakt. Ik begrijp dat je het eng vindt om naar het zkh te gaan, maar helaas voorkom je ook niets met stress.
    Makkelijk gezegd misschien, maar ik merk dat dit voor mij heel erg helpt.

Sanna, hoe gaat het bij jou? Al gewend aan de nieuwe situatie?

16. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Corzo dankjewel.. ja klopt ze zeiden ook dat k.bij twijfel iig moest bellen. Nu.voel k haar weer en dan ben k gerust. Lijkt wel of k me focus op de momenten.dat k niks voel en die momenten dan extra lang lijken..althans dat hoop ik want echt mn hoofd heeft al trucjes met me uitgehaald maar anderzijds heb k mezelf in t verleden ook onterecht.gerustgesteld .. dus daarom wordt een situatie beoordelen voor mij echt lastig. Nu ga ik denk ik de voel momenten effe opschrijven zodat k er n beter zicht op heb en adh daarvan kijken wat ik ga doen.

17. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Hoi babybelle,

Ik ken je gevoel ik heb namelijk een kindje verloren bij 35 weken zwangerschap.
    Toen ik zwanger was van mijn andere boys was die week een hel...
    Ik vond het zo ontzettend moeilijk!! Ook ik twijfelde heel erg of ik ze nog wel goed voelde en voelde me ziek van de stress...
    Ik heb hier toen met mijn gyn over gehad en die heeft me in die week gewoon opgenomen in het ziekenhuis.
    Zodat ik elk moment een ctg kon krijgen of een echo dit heeft mij toen erg geholpen.
    Mischien kan jij ook een plan maken met je gyn?

Dikke knuffel charlie

18. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Hoi charlie

Dankjewel voor je bericht.. oke je begrijpt mn gevoel idd heel goed want zo is het echt!! Alleen ik.ben net 2 weken thuis en heb 2 weken in zkhs gelegen. dus Dat zie ik ni zitten nu tenzij het nie anders kan en zelfs tydens de opname kreeg k enorm veel.stress van die dagelijkse monitor. Hartkloppingen enzo toen ze er gewoonbmee de kamer in reden en zelfs tijdens de monitor had k geen vertrouwen in wat ik hoorde. Is dit niet te snel is dit niet te traag. Zijn die pieken normaal etc..
    Moet eerlijk zeggen heb deze hele middag nu de bewegingen opgeschreven en t ziet er oke uit.
    Ik was gisteren trouwens ook echt zwaar maar dan ook echt zwaar verkouden..de hele tijd betraande ogen lopende neus keelpijn kriebels overal in mm gezicht..mn temperatuur was ook iets verhoogd. Zou t missch daardoor komen dat t ziek zijn t voelen van.de bewegingen in de weg staat op 1 of andere manier? Een verkoudheid heeft verder toch geen effect op de baby?

Pfff voel me soms echt emotioneel labiel serieus sorry mensen voor mn gezaag

19. Corzo

Corzo Lid

3 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoort er bij Babybelle, en begrijpen wij als geen ander!
    Ik ga nu ook even naar het zkh, erg gevoelige buik die aan de onderkant steeds hard wordt.:(
    Vinden ze geen probleem.

20. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Corzo laat ons weten hoe t is gegaan.

Succes en bedankt x

Deel Deze Pagina