Hè Babybelle, Ik schrijf en lees idd ook mee in de het clubje zwanger met een cerclage, waar Xander het over had. Zoals ik al eerder heb gezegd, heb ik op dit moment dus ook een pessarium en daarbij dus een cerclage. Ik ben blij dat ik hem heb!! Gaat inmiddels 12 weken al goed!! Hoe gaat het bij jou? Merk je er wat van? Groetjes Mus
@Sanna je scheelt iets minder dan een week mij! Jij hebt bij je vorige zwangerschap ook al een pessarium gehad begrijp ik ervan? Ik zie al wel op tegen de boel eruit halen....lijkt me zeer doen...
mooi dat t zolang goed gaat maar als je natuurlijk en een cerclage hebt en een pessarium, voel je je wat zekerder. ik word een beetje gek van t niet weten wat er precies aan t gebeuren is daar van onder. nee ik voel de pessarium niet.. t voelt alsof er gewoon niks in zit. het plaatsen deed wel pijn maar het voelde ter plekke alsof er niks in zat. op zich is dat wel prettig maar uit onzekerheid weet k nu ni goed wat prettig is en wat niet
ik word hier wel onzeker van eerlijk gezegd. kun je me meer vertellen over wat binnen de marges inhoudt? Hoe vaak ga jij op controle?
Nee bij mijn vorige zwangerschap heb ik plat gelegen. Ze halen het pessarium nu er af en toe uit om alles schoon te spoelen. Het uithalen doet minder pijn dan er in zetten misschien helpt dat
Tja onder de 2 cm zal er actie ondernomen worden als in bedrust... Maar ik zit tot nu toe op zijn kortst 2.5 cm. De ene keer is hij langer dan de andere keer. Ik ga elke week op controle tot 34 weken.
ah ok maar ik zat vorige week op 1,6cm dus ja ... maar ik doe buiten naar de wc gaan en douchen ook niks op dit moment. veel meer dan dit kan k ni doen dus. sorry missch heb k dit al gevraagd maar gebruik je utrogestan?
Nee ik krijg elke week een proluton injectie. Ik vind het heel bijzonder dat je naar huis bent gestuurd met zo'n korte baarmoederhals. Hoe laat heb je morgen de afspraak?
Dat kan ik me voorstellen. Het is dat ik met de cerclage al heel ver ben gekomen anders was ik hier ook onzeker over geworden. Hoe ik het heb begrepen zijn een pessarium en een cerclage beiden ter ondersteuning van de baarmoedermond. Als het goed is zal daarmee je bmm dan ook minder of minder snel verkorten. Probeer hierin ook op de artsen te vertrouwen. Mijn bmm was ook korter geworden, gelukkig nog lang genoeg, maar ze maken zich hier niet echt druk om omdat die metingen echt niet zo betrouwbaar zijn. Ik moet daarom afgaan op andere klachten, zoals bloed- en slijmverlies en pijnlijke harde buiken. Het is echt voor iedereen verschillend dus pin je niet al te veel vast aan andermans ervaringen. In Maastricht doen ze het preventief plaatsen van cerclages overigens wel al veel en hiermee worden goede resultaten geboekt. Ze zijn zelfs bezig met een onderzoek bij vrouwen met ontsluiting en waarbij een cerclage niet meer mogelijk was, om daarbij ook cerclages te plaatsen! Houd moed en vertrouwen meid!
light dankjewel! wat je zegt klopt ook idd. een kind krijgen lijkt mij nu gewoon onwerkelijk ofzo..een soort fantasie. de voorbije keren zijn telkens zo onverwachts misgegaan dat k me nu probeer voor te bereiden op elk mogelijke scenario ofzo. het lukt me niet goed om er gewoon vertrouwen in te hebben. ik heb ook een preventieve cerclage gehad de vorige keer maar dat heeft mn baarmoeder zodanig getriggerd dat k weeen kreeg en ze t een week later noodgedwongen moesten verwijderen. vandaar dat een cerclage nu echt niet als eerste optie wordt gezien... ik ben al blij dat de pessarium geen weeen heeft opgewekt ofzo. ik besef dat k gewoon elke controle moet afwachten en moet hopen dat k t lang genoeg rek allemaal. maar de tijd kruipt voor mijn gevoel voorbij.
Maar er is wel een groot verschil tussen een cerclage en een pessarium. Een cerclage zijn echt hechtingen die het boeltje dicht houden. Dit kan juist ook weeën opwekken. Het pessarium zit om je bmm heen en is niet opwekkend.
Sanna, ik snap ook wel dat er een verschil is. Bij mij had juist een pessarium geenzzin meer, vandaar de cerclage. En zoals ik al zei moet bij ieder individu bekeken worden wat het beste is. Wat bij mij goed hielp was en is positiviteit en vertrouwen. En dat probeer ik babybelle mee te geven. Naar mijn idee heeft het dus geen zin om hier de negatieve scenario's neer te zetten. Ik denk dat babybelle heel goed zelf weet wanneer ze aan de bel moet trekken. Bovendien zijn hier ook meelezers met een cerclage en die kunnen zulke opmerkingen ook niet gebruiken. Ik ben zelf een heel aantal weken terug er ook erg van geschrokken en onzeker door geworden. Maar goed, dan moet ik misschien niet meer lezen. Babybelle, ik wens jou het allerbeste! Zoals de andere dames al aanboden is er ook een besloten clubje. Pessarium en cerclage zijn inderdaad niet hetzelfde, maar ik denk dat de angsten en zorgen voor een vroeggeboorte aardig overeen komen.
ik heb drie kindjes verloren. de eerste op 30 weken.. had een scheur in mn vliezen. kindje overleden in mn buik doordat navelstreng rond zn nekje zat. tweede zwangerschap ging t mis op 17weken... baarmoederinsufficientie. vruchtzak puilde uit werd gevolgd door weeen. viel niks meer aan te doen. dus besloten om de volgende een preventieve cerclage te doen... en die heeft weer weeen opgewekt waardoor t dus voor de derde keer mis ging ...dus ja je kunt mn angsten nu wel begrijpen. als k dit kindje nu krijg ga k t echt als een mirakeltje beschouwen..maar ik durf het niet te geloven.
Ach jee lieverd wat een ellende Succes vandaag bij de controle stel al je vragen maar bereid je er op voor dat ze je geen garanties kunnen geven. Liefs!
hoi ben net terug. ja idd ze zei tegen mij dat we enkel kunnen hopen op een goeie afloop. verder echo gehad. was goed. maar t kleintje zit helemaal verstopt achter de placenta. dat verklaart weer waarom k zo weinig voel. ze heeft effe gevoeld en de pessarium zit nog goed zei ze. dat was volgens haar goed. ik moet gewoon op deze voet verder. verder had ze ook bloedresultaten binnen en ze zei dat er zo'n darmbacterie is. eigenlijk kan die geen kwaad maar gezien mijn historie toch ff antibiotica voorgeschreven. nu heb k maandag al de grote uitgebreide echo. dus hoop dat met t kindje ook alles oke zal zijn. voila dat was het. mijn bloeddruk schiet wel de hoogte is nu telkens ..komt puur door de angst want nu thuis was ie weer normaal. het is echt ni leuk om zo zwanger te zijn maar ik hoop gewoon dat de baby lang genoeg binnem blijft en er uiteindelijk gezond en wel uitkomt.
Heeft ze je bmm nog opgemeten? Fijn dat de ring goed zit. Mijn gyn zei dat als hij eenmaal een week goed zit hij niet zomaar er uit zal komen. Nu weer uitkijken naar maandag.
ja dat van die week is exact ook wat mn gyne zei. maar ze zei dat de meting met dat pessarium in de weg toch geen goed beeld weergeeft en dat t veel belangrijker is dat dat ding nu goed zit. ik ben wel een wrak echt op die controle dagen pff.. ik wordt e helemaal suf van de angst.. ni normaal maar goed elke week is nu meegenomen we gaan gewoon door!