Klopt hoor. Mijn gyn heeft wel eens met ring 25 gemeten en eruit nogmaals was het opeens 40. Ik denk dat je voor de controle niet bang hoeft te zijn. Juist fijn dat je vaak mag komen. Elke dag is een dag dichterbij tot levensvatbaar moet je maar denken 😙
Daarom meten ze mijn bmm eigenlijk ook nooit. Door die cerclage kun je een schaduw krijgen waardoor je de bmm niet goed ziet. En je krijgt toch alleen maar stress als de metingen steeds verschillen terwijl je er niets aan kunt doen. Vervelend dat je bij elke controle zo'n angst hebt. Wel heel herkenbaar en begrijpelijk. Mijn ervaring is dat hoe verder je komt en de controles steeds goed zijn, het steeds meer een routine wordt omdat je vertrouwen groeit. Hopelijk ga jij dat ook zo ervaren!
ja daarom ze hoeft voor mij ni per se te meten. als alles maar goed blijft zitten ben k blij. en t eruit halen en weer in doen gaat ze bij mij ni willen doen want ja .. je.. we willen daar geen spijt van krijgen. ja je hebt gelijk maar ik kan die zenuwen dan gewoon ni controleren. ze zei wel tegen mij vam dat de zenuwen minder zullen worden naarmate ik meer en meer goeie controles heb. nou maar hopen op die goeie controles dan he
Precies. Dat komt vanzelf. Echt. Maar voor vandaag weer een goede controle. Top! Ben erg blij voor je!
Niet dat ik weet... Bee wel dacht ik, wellicht reageert zij ook nog. Ik meen mij te herinneren dat dit in principe niet erg is.
Hi Babybelle, heb je hele topic teruggelezen en wat heb je veel moeten doorstaan meid! Al drie kindjes moeten verliezen en nu wederom in hele grote spanning. Ben heel blij te lezen dat je een pessarium hebt gekregen die het goed lijkt te doen en dat je controle goed was. Hou je nu ook bedrust of gewoon rustiger aan? Wat Light zegt klopt, ik heb idd ook funneling en ze zeggen dat dat normaal is bij een zwakke baarmoedermond en dat de cerclage bij mij/pessarium bij jou er dan voor is om de boel verder dicht te houden. Ik ben met 20+6 opgenomen in het zkh vanwege regelmatige harde buiken en verweekte bmm, die gelukkig nog wel gesloten was, maar ze waren bang dat m'n cerclage het zou gaan begeven als harde buiken over zouden gaan in weeen. Ik had sinds de week ervoor al funneling. Heb 3 weken in het zkh gelegen waarin m'n buik steeds rustiger is geworden (harde buiken heb ik nog steeds maar niet meer zoveel en regelmatig) en m'n bmm is nu stabiel op ca 3 cm. Met dus funneling aan de binnenzijde, maar de cerclage houdt de rest mooi dicht. Ik verwacht dat ik met rustig aan doen heel ver kan komen als mijn buik ook rustig blijft. En ook jij kan heel ver komen met het pessarium nu als je voldoende rustig aan doet en je geen weeen krijgt. Hopelijk lukt het om week na week wat meer vertrouwen te krijgen in je lijf en de artsen. Het is je zo gegund! We hebben beide nog een lange weg te gaan maar we kunnen het
hoi bee.. Dankjewel voor je reactie. ik weet ni.. op 1 of andere manier heb k toch t gevoel dat een cerclage meer doet dan n pessarium. mn bmm heeft hy gisteren wel gemeten en dat was dit keer 3.3cm dus dat is in principe wel weer goed itt de laatste keer toen t 1.6 was. ik hou nu bedrust trouwens.. dus gewoon opstaan om naar de wc te gaan of even douchen. voor de rest lig ik de hele tijd en dan zit ik weer ff achterover op de bank ofzo. is ontzettend saai maar ja das nog t minst. dat niksen zorgt er weer voor da ik tijd zat heb om te denken en te piekeren etc..en dat brengt weer angsten en soms zelfs paniek met zich mee. mooi dat je 24 weken bent..24 weken is mn eerste doel...want dan begint de levensvatbaarheid. natuurlijk wil k t liefst op minimaal 37 weken bevallen v e gezond kindje maar t lijkt allemaal nog heel onwerkelijk. dus ja we bekijken het stap voor stap. Jouw zwangerschap is tot hiertoe ook ni bepaald van een leien dakje gegaan... ook jou heel veel succes gewenst met de verdere verloop ervan. xxxxx babybelle
Bee en babybelle, Er wordt aan jullie gedachte. Hopelijk nog heel veel saaie weken van niets doen. Je hebt er niks aan, maar leef met jullie mee. Blijf zitten kleintjes, blijf maar heel lang zitten. Liefs, Ramona
Sanna dankje x hoi iedereen.. een vraagje. K voel de baby nu elke nacht meer en meer en dat is natuurlijk fijn. Aat ze ligt zo laag. Ik voel haar trappelen helemaal onder gewoon. .k word er zo onzeker van. Is gewoon aan mn kruis en niet onderbuik meer. Is dit herkenbaar voor iemand?
Hè Babybelle, Heel herkenbaar, vind het soms ook heel eng aanvoelen. Maar bij mij ligt de baby dus ook vaak zo enorm laag. Dat het er bijna uitkomt zeg maar...Zo voelt het dan hè. Ik ben blij dat het pessarium bij mij dan de boel in ieder geval tegen houdt. Fijn dat het verder naar omstandigheden goed gaat! Groetjes Mus
Ik voel de kleine man ook heel vaak laag. Afgelopen nacht nog, flink aan het trappelen daar beneden. Ik vond het vlak na mijn opname in het zkh ook heel spannend en was bang dat het iets zou doen met m'n bmm, maar dat doet het niet . En het is ook heel normaal. Begreep ook dat het soms lager voelt dan het is, doordat het allemaal met elkaar verbonden is. Hopelijk stelt dit en de reactie van Mus je wat gerust. Hoe gaat het verder? Wanneer heb je weer controle?
Aaah ok dat stelt me weer iig een beetje gerust. Bii mijn eerste zwangerschap toen had k dat niet. Voelde hem overal trappelen en nooit zo laag. Ma goed ik had toen ook geen funneling. Ja hier gaat t oke.. het gepieker blijft. Ben beginnen breien hahaha nooit eerder gedaan.. gisteren ff via YouTube gekeken hoe t moest en een sjaal lukt me wel.. andere dingen niet maar k zie wel of k nog wat ga bijleren e. Hoe is t met jullie?