Goed te horen dat de kleintjes nog veilig in jullie buiken zitten. Log iedere dag in om te lezen dat alles nog rustig is. Lijkt me idd eng om je kindje zo laag te voelen. Ik kan me niet herinneren dat ik mijn kindjes zo laag heb gevoeld. Had ook al 3 cm ontsluiting met 24 weken. Dus kan me goed indenken dat je bewegingen veel hoger wilt voelen, gelukkig herkennen anderen het wel. Wederom, houd vol dames.
Ik voelde de baby ook onderin. Hij heeft ook lang met de voeten omlaag gelegen. Dat voelt inderdaad eng. Bij mij is het pessarium er woensdag uitgehaald. Ik had veel last van afscheiding en daardoor jeuk. de gyn vond dat ook een risico omdat ik een infectie kan krijgen wat ook de bevalling op kan wekken. Dus hij is er nu al uit... spannend!
Sanna oooh spannend! Ik wou dat k al zo ver was. Als de baby nog ietjes langer blijft zitten zou t ideaal zijn. Succes xxx
Ik voel ook vaak bewegingen onderin. Met de twintig weken echo zei de echoscopiste al dat de baby erg ver in de bekken lag. Eerst in stuit en toen ik ontsluiting had met het hoofdje. Ik heb nog gevraagd aan de gyn of het e.e.a. met elkaar te maken heeft, maar dat was niet het geval. De nacht voordat ik de cerclage kreeg bewoog de kleine ook heel hard en ik was zó bang dat de vruchtzak verder zou zakken... En wat goed van dat breien! Bij mij is het bij een sjaaltje gebleven, haha! Sanna, wat spannend van je pessarium! Kan die afscheiding niet ook horen bij je termijn? Maar icm jeuk lijkt me inderdaad niet prettig en goed. Bij mij gaat over een dikke week de cerclage eruit. Vind het zo eng!
Nee het komt echt door het pessarium. Het geeft een druk ergens anders in je lichaam zou eeltvorming krijgen. Dat kan niet in je vagina in plaats daarvan krijg je meer afscheiding. Maar ober een dikke week zit jij in de veilige fase hè geen zorgen ! En op deze termijn heb je echt weeën nodig om het kindje eruit te krijgen hij/zij zal er niet zomaar uitzakken... Babybelle hoeveel weken ben je nu?
Haha ja dat weet ik, anders zouden ze de cerclage er niet uithalen. Maar ik krijg een heel klein kindje dus ik hang het liefste zsm aan de ctg als het begint. Dat vind ik het spannendste eraan... (wordt ook ingeleid na de 37 weken).
Maar als de cerclage eruit gaat beginnen de weeën niet perse meteen. Mijn moeder heeft 3 keer een cerclage gehad en de bevalling liet telkens even wachten. Waarom gaan ze met 37 weken inleiden als je een klein kindje hebt?
BabyBelle: ik voel mijn meisje ook heel laag. Soms denk ik dat ze aan de cerclage zit te prutsen terwijl dat niet kan... Om maar even onder woorden te brengen hoe laag ik haar voel. Over de cerclage: mij is ook verteld dat als de cerclage eruit gaan de meeste snel bevallen. Sommige kunnen idd nog een tijd verder maar de meerderheid bevalt snel. Nou ik denk niet dat light bedoelt dat de baby er meteen uit zal vallen. Zo makkelijk zal het helaas niet gaan. Maar mij is ook gezegd dat sommige thuis niet halen... Maarja doorheen de laatste weken heb ik 1 ding wel geleerd en dat is dat verloskunde nooit te voorspellen is... De ene vrouw loop na de cerclage nog tot over de 40 weken de andere geraakt bijwijze van spreken niet meer thuis. Babybelle ik lees hier regelmatig mee en leef erg met je mee. Je hebt al heel wat moeten doorstaan. hoe ver ben je nou? Groetjes
Nou, dat het meteen begint heb ik niet gehoord en ga ik ook niet vanuit. De gyn zei dat het iets teweeg kan brengen, maar het kan ook zomaar nog weken duren. De laatste keer dat ze gekeken hebben zat alles nog potdicht en was de bmm nog lang. Kleintjes hebben het zwaar in de buik en de kans op complicaties in de laatste weken is groter dan dat ze nog baat hebben bij groei.
Hoi meiden, Ik heb in mijn derde zwangerschap ook een pessarium gehad vanaf 20 weken. Onze zoon is met 36 weken geboren en moest een weekje op de kinderafdeling liggen. Toen het pessarium eruit ging met 35 weken had ik gelijk 5 cm ontsluiting het heeft toen nog een week geduurt voordat hij geboren werdt. Ik wil jullie veel sterkte wensen want ik vond het enorm spannend allemaal. De gyn was ook blij als ik weer een weekje gehaald had, we waren enorm blij dat hij tot 36 weken is blijven zitten... Groetjes charlie
Woon gelijk 5 cm ontsluiting. Ik hoop dat dat nog even duurt ik heb nog niks klaar voor de baby maat ik krijg nog tot 36 weken proluton dus het zal wel meevallen.
Ok ik dacht altijd dat ze kleintjes juist zo lang mogelijk in de buik willen houden. Maar ik heb alleen ervaring met reusjes
Okeey ook bij jou dus herkenning. Ja voelde eng nu voel k haar weer veel minder echt een groot verschil en dat baart me weer zorgen maar ja mn placenta ligt voor en als k probeer t positief te bekijken dan gok ik dat de kleine er gewoon achter zit want als k nu wat voel dan is t ook hoger dan voorheen. Het is ook nooit goed e. Als k ze beneden voel ben je bang dat t erger wordt en nu ze weer hoger ligt zit k te piekeren van waar blijft ze nou. In platte rust heb je ook ni veel meer te doen. Voor jou ook spannend al 35 weken . Wat dat breien betreft ben k zelf nog maar net aan n kwart van een sjaal. Hihi.
Dames mijn gynaecoloog zegt dat k rustig aan moet doen maar ze spreekt eigenlijk niet van platte rust. Ze zegt dat k naar buiten moet gaan n beetje etc. Uit angst doe ik dat dus allemaal niet...ook omdar k overal lees hoe dames ver zijn gekomen puur door rust. Of ben k nu aant overdrijven?
Ja hè, alles wat je voelt maakt je onzeker. Ik herken dat helemaal. Het is bij mij ook nooit over gegaan hoewel het wel minder wordt (helaas ook met regelmatig een terugval in vertrouwen). Bij mij zeggen ze dat volledige bedrust niet nodig is en voor andere complicaties kan zorgen. Maar ik zal wel tm 24 weken in het ziekenhuis (met spuiten tegen trombose) dus dat is dan wel anders denk ik. Tot 26 weken nog heel rustig aan gedaan en bij iedere mijlpaal weer een beetje meer. Bij harde buiken meteen weer rust. Vertrouw op wat je gevoel zegt.
Hè Babybelle, Ik heb ook niet volledig rust gehouden hoor. Heb het wel beperkt tot in huis zeg maar...maar doe daar nog wel van alles, lichte huishoudelijke dingen, zoals afstoffen, vaatwasser, de was in de machine, koken dat soort dingen en zorg ook voor mijn 2 kids....helpen aankleden, naar bed gaan dat soort dingen. Al met al ben ik dus best veel bezig, maar probeer zo min mogelijk te bukken en til niks zwaars. Daarnaast probeer ik geregeld echt even bewust te gaan liggen op de bank om rust te pakken.....merk ook dat m'n lijf dat dan nodig heeft. Ik doe dit sinds week 21 en dat gaat goed. Ik denk dat je zelf een balans moet zoeken naar wat voor jou prettig is. En idd zoals Light ook zegt; op je gevoel te vertrouwen...