ervaringen pessarium arabin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babybelle, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Oke bedankt dames.. ik ga denk k pas weer durven mobiliseren een beetje als t langere tijd stabiel is en er sprake is van levensbatbaarheid dus ja gewoon het zekere voor t onzekere nemen zeg maar. Mijn gevoel laat nu niks anders toe als ik heel eerlijk ben.

2. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo

Hier zegt mijn gyne hetzelfde. Je mag een beetje dit en een beetje dat af en toe eens koken kan geen kwaad. Zolang je geen lange afstanden loopt en niets zwaar tilt kan het geen kwaad. Ik heb op 21 weken al een vroeggeboorte gehad dus ik dacht dat gebeurd me niet meer. Ik heb eigenwijs volledig platgelegen en niets meer gedaan. Als er op 21 22 23 weken wat gebeurd zit jij met het verdriet en het schuldgevoel! Tegen het advies van mijn gyne in! Ik heb speciale kousen aangetrokken tegen bloedklonters en liep wel nog naar het toilet en naar bed. Dat is beweging genoeg om geen bloedklonters te krijgen in combinatie met de kousen! Op 27 weken was ik zelfzeker genoeg om terug wat te ondernemen. Ik ben 1 keer wat gaan eten en heb de afstand van de parking van het ziekenhuis tot aan het kantoor van de gyne gelopen. 2 dagen later lag ik in het ziekenhuis met weeën. Ik wil je geen angst aanjagen. Er zijn ook vrouwen die mobiel blijven met een goede afloop... Maar mijn gevoel zei dat ik beter niks deed! Better save then sorry! Iedere vrouw en ieder lichaam is anders en reageert anders maar ik dacht altijd er is niemand die het verdriet of het verlies van me gaat overnemen dus ik doe consequent niks! Nu is het idd zo dat ik morgen 29 weken ben en dat ik baal dat ik nog steeds niet veel mag door de weeën die ik afgelopen week had! Het is idd super lang en er lijkt soms geen einde aan te komen maar luister vooral naar je gevoel. Dat is mijn advies iedereen doet hier mee waar ze zich zelf goed bij voelt...
    Ik wens je in elke geval veel moed en succes en duik met je mee op een goede afloop. Ik lees en moedig je aan vanaf de liggende zijlijn !
    Groetjes

3. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Mijn xander, jij hebt dus ook al ervaren hoe t is om je baby zo te verliezen en idd het is zoals je zegt... je gaat uit angst gewoon veel minder doen ondanks wat de arts je aanraad. Ik ben trouwens net binnen van een afspraak weer en ja alles is zowat hetzelfde. . Dus ja als t maar stabiel is ben k blij.
    Ik hoop voor jou dat je kleintje lang genoeg blijft zitten en de weeen achterwege zullen blijven tot wanneer de tijd rijp is. Heel erg bedankt voor je woorden en jou ook echt alle succes gewenst. Het is ni gemakkelijk maar we moeten geloven datbwe erdoorheen zullen komen! Xxx

4. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo babybelle

Hoe gaat het nu met je ? Alles nog oke?
    Ik hoop dat je nog gewoon lekker aan het rusten ben!

Groetjes

5. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi babybelle hoe gaat het nu met je?

6. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Hoi dames ik ben weer wakker geworden zoals jullie zien na maar heel kort geslapen te hebben. Mn ritme is nu ook zo verstoord doordat ik natuurlijk gewoon geen energie opdoe overdag en t snachts dus des te moeilijker is om de slaap te vatten en of door te slapen.

Hier gaat t zn gangetje. ..maandag weer n afspraak. Hopen dat t allemaal zo'n beetje stabiel zal zijn en blijven. Ik voel nu alweer de baby enorm laag en dat baart me alweer zorgen. Want nu voel k de schopjes ook langs de buitenkant en ze ligt werkelijk zo laag en ni alleen voor mijn gevoel. Echt net boven mn schaambot. Ik blijf gewoon zoveel mogelijk liggen en hoop dat ze zich meer naar boven zal gaan bewegen.

Hoe is t met de dames hier?

7. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wat fijn dat je kindje nog veilig in de buik zit babybelle! !!
    Hoeveel weken ben je nu?

Hier gaat het goed het pessarium is er nu twee weken uit. Nu uitkijken naar de bevalling :)

8. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Ik zou ook niet bewegen. Had ook bedrust en beide keren de dag voor de bevalling toch even iets gedaan. Bij de oudste was dat, in het ziekenhuis naar het koffieautomaat lopen, de volgende dag is hij geboren. Volgens de gyn had dat er niets mee te maken.
    Bij de jongste moest ik na weken plat voorzichtig gaan mobiliseren, echt bijna niets gedaan. In de rolstoel naar de kantine voor een drankje en een klein stukje gelopen op de gang en dezelfde avond veel harde buiken die weer overgingen in weeën.
    Ik adviseer je dan ook om zo weinig mogelijk te doen.

9. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat spannend is het toch hè Babybelle. Ons kleintje heeft altijd heel laag in de bekken gelegen. Eerst met de billetjes en vanaf ongeveer dat ik de cerclage kreeg met het hoofdje. Volgens de gyn zegt dat niks maar ik was altijd bang dat er teveel druk op de cerclage zou komen en dat 'ie er dan uitgehaald moest worden.
    De cerclage is er sinds woensdag uit maar ook hier nog geen tekenen van een bevalling. Dit terwijl ik wel ontsluiting heb en ik donderdag ook veel harde buiken heb gehad. Lijkt ook net of mijn buik lager zit of ik verbeeld me dat maar. Heel spannend.

Ik ben benieuwd wat ze maandag op je afspraak zeggen. Kan me goed voorstellen dat je niet durft te bewegen. Heb je ook last van harde buiken? Zo ja, dan hoop ik dat ze niks bij je doen (zoals bij mij). Hoever ben je nu inmiddels?

10. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Babybelle wat goed om te horen dat de baby nog lekker in je buik zit. Zoals mijn vorige persoonlijk advies. Rust maar lekker ook al is het niet altijd even leuk! De andere dames die ook in deze situatie zitten of hebben gezeten zijn vaak ook geholpen met rust en nog eens rust. Ik hoop op goed nieuws als je controle hebt! Hier voel ik de baby ook vaak laag rond de 27 28 weken begon ik haar pas hoger te voelen. Tijdens mijn laatste groeiecho lag haar hoofdje ook onder mij schaambeen. Ik heb bewust niet echt gevraagd of ze al ingedaald was. Al die zorgen zijn me soms te veel en op mijn termijn doen ze er toch niets meer aan. Als ze beslist om te komen moet ze komen. Ik ben best wel benieuwd hoe ver je bent? Voor 27 weken voelde ik haar ook alleen laag. Ze hebben ook nog zoveel ruimte en zijn nog niet zo sterk om heftig te stampen! Als ik aan de monitor hing merkte ik dat ik veel bewegingen hoorde maar niet voelde. Dus wou zeggen dat ze na 28 weken nog veel ruimte had. Dus ik zou me niet zoveel zorgen proberen maken over waar of hoe ze ligt. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan! Ken je het geslacht al? Dat je uit je ritme bent is vrijwel normaal. Als je alleen maar rust en ligt is je slaappatroon zodanig verstoord dat je lichaam niet meer weet wanneer je moet slapen en wanneer niet!

Keep the good work up! Ik denk aan je !!!
    Groetjes

11. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Hoi dames bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu 23 weken. Dus ben er helaas nog lang niet. Het is idd allemaal om heel onzeker van te worden. Soms voel k haar wat hoger en nu het weer zo laag is voelt t echt zo eng.
    Ik mag gelukkig maandag weer op controle en als alles ok is kan k weer ff verder.
    We moeten t maar week per week bekijken allemaal. Als k nu terug kijk en me bedenk dat t allemaal begon op 17 weken dan vind k wel dat t gevlogen is maar voor mn gevoel nu kruipt de tijd echt voorbij.

sanna1986 spannend hoor en wat goed dat ze is blijven zitten zolang zonder pessarium. Zo zie je maar.. het lichaam doet wat t wil.

light ook jou heel veel succes gewenst en gefeliciteerd al met t zover komen.

ramona ja je hebt gelijk hoor maar ik denk niet dat k echt last heb van harde buiken ofzo. Ik dacht eerst van wel maar volgens mij heb k m vergist ofzo. K weet ni. Ik kan nog altyd niet goes bepalen wat harde buiken nu eigenlijk zijn. K voel soms wel dat mn buik wordt strak getrokken ..een soort van.. maar ik voelde t vooral boven mn navel dat gedeelte maar daar is mn baarmoeder nog ni eens? Dus k weet t niet

xander dankjewel! Ja klopt van dat slapen idd. Is wel irritant hoor. Ma goed het is ni anders. Jij bent met je 30 weken ook mooi opweg.

voel me echt een laatkomertje tussen jullie. Was k maar ook in een veilige zone. :(

Nou bedankt allemaal en heel veel succes! !! X

12. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Meid, al bijna 24 weken! De eerste mijlpaal! Je doet het hartstikke goed!

13. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Wat fijn Babybelle dat je al zover opschiet! Bijna bij de eerste mijlpaal en vandaar op naar de volgende!

Lastig hè...als je vooruit kijkt lijkt het nog zo lang te duren...maar als je terug kijkt, ging het toch wel snel. Denk dat we daar allemaal wel een beetje last van hebben. Maar je bent al 6 weken verder dus dat is al heel positief!

Hier gaat het ook nog goed. Over 1,5 week wordt de cerclage en het pessarium eruit gehaald. Wel spannend dus! Komt dichtbij nu! Helaas heb ik nu wel zelf last van een hoge bloeddruk, waarvoor ik nu medicijnen krijg, maar die lijken het goed te doen....ik hoop nog even vol te houden tot 37 weken en dan mag ze van mij wel komen. Vind het dan lang genoeg geweest ;)

Succes nog Babybelle, maandag vast een goede controle...

Groetjes Mus

14. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Bedankt dames. K keek echt uit naar de 24 weken en nu ik er bijna ben ben k doodsbang dat ze zo vroeg zal komen :(
    Heb vaak pijn in mn schaambot van onderen zo.. als dat t tenminste is. Herkenbaat voor sommigen?

15. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo

Ik voelde ook wel regelmatig pijntjes en kwaaltjes. Toch was er niets aan de hand! Het enige waar je echt oplettend op moet zijn zijn regelmatige harde buiken die pijn doen! Voor de rest is het vaak je kleintje wat aan het groeien is en je lichaam wat aan het veranderen is! Ik weet dat het heel moeilijk is om positief te denken en te blijven denken! Je bent goed bezig!!

Groetjes

16. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Pijnlijke harde builen die pijn doen? Dat zijn dan toch weeen gewoon? Ja daar ben k na de vorige keer heel oplettend op. Want k had toen weeen en dacht ach zullen wel way pijntjes zijn door de cerclage. Dat was t dus niet! Ik heb er uren mee gezeten en pas toen t hevig werd naar de spoed gegaan. Dus ja doe fout maak ok ni opnieuw.
    dankjewel vind t echt tof ..er wordt je hier echt moed toe gesproken. Xxxx

17. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Super dat het goed gaat Babybelle! Succes morgen bij je controle. Hopelijk alles nog mooi stabiel.
    Wat MijnXander zegt klopt hoor, meeste pijntjes zijn groeipijn/bandenpijn. Ik had rond die tijd ook vaak last van m'n schaambot en dat soort pijntje. Vond het lastig om bepaalde pijntjes te leren herkennen, maar ook ik vertrouw er nu op dat zolang ik geen pijnlijke en/of regelmatige harde buiken of bloedverlies krijg, er niets aan de hand is. En dat is tot nu toe ook gebleken :) mijn controle afgelopen maandag was weer goed. En die van jou morgen vast ook! Ik duim voor je.

18. sanna1986

Ik voelde de baby ook heel laag. Hij lag heel lang met zijn voeten omlaag En dat voelde ik flink.
    Krijg je morgen ook een echo? Dan kan je eens vragen hoe ze ligt.
    Goed joh 24 weken daarna op naar de 28 weken :)

19. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    Bedankt dames ...ja k krijg elke keer een echo. Ja dat laag voelen was de vorige nacht ook maar weer wat minder. Ik denk dat ze met haar hoofd beneden zit en daar zit te prutsen met haar handen of armen. De grotere schopjes voel k hoger .
    ik weet morgen of k t bij t goeie eind heb.
    Bee jij en ik schelen ook ni zoveel e. Alhoewel bijna 3 weken in baby weken wel redelijk veel is maar toch in vergelijking met de rest.
    Echt fijn allemaal alleen ben nog veel te bang om erin te geloven.

Sanna jij loopt nu gewoon rond zonder pessarium? Echt grappig eigenlijk maar wel n goed teken. Je lichaam houdt je kindje toch eigenlijk zelf vast nu zonder hulp!! Mooi. Succes en laat ons weten e. X

20. sanna1986

Ja ik loop gewoon rond... maar op mijn termijn zit het gewicht vooral op de bekken.
    Ik heb wel veel last van voor weeën dus ik ben benieuwd Of hij eerder komt.

In principe word ik 7 april ingeleid (ivm de vorige bevalling) maar het zou mij niet verbazen als hij eerder komt. Maar het liefst blijft hij nog een weekje zitten.

Deel Deze Pagina