Hoi dames sorry dat k zolang ni heb gereageerd maar heb weer n heftige periode achter de rug. Zit er nog steeds in maae gelukkig is alles stabiel. Toen k 7 april voor de suikertest ging bij de vroedvrouw gaf k weer aan dat k de baby erg laag voel. Ik had totaal ni verwacht dat ze een echo zou gaan regelen voor mij maar gezien mn voorgeschiedenis wilde ze dat dus wel doen. Nou k ging eigenlijk vrij gerust denkende van ok zie k.de baby weer ff maar de gunaecoloog(een andere niet mijn vaste) zag dat zeg maar alles helemaal open was tot aan t pessarium. Ze sprak van 3 cm ontsluiting. Ik snap nog steeds ni goed hoe je ontsluiting kunt hebben met een.pessarium in. Ma goed k vroeg dus wat nu? Ze zei je moet hier blijven...opgenomen worden dus.. we geven je longrijpers etc. Nou wij geschrokken natuurlijk.. ik kon mn tranen nie meer bedwingen.. ook al is er levensvatbaarheid wil je t natuurlijk nie op zo n termijn. Nou ja heb dus die middag nog longrijpers gehad.,12 u derna weer en ze hoopte dat ik dus de 24u zou gaan redden ivm t inwerken ervan. Ondertussen is mn vaste gynaecologe geweest.. zij was eigenlijk t positiefst van iedereen. Ze zei ja je bent nu eigenlijk uit voorzorg opgenomen en dat is goed maar weet dat je echt nog een paar stappen verwijderd bent van een bevalling. Je hebt gelukkig geen weeen bloedverlies of vruchtwaterverlies. En zelfs al zou je weeen hebben geven we weeenremmers dus je bent nu echt ni op t randje ofzo. Toch vond k t heel eng en stressvol allemaal..want k kreeg een.kinderarts op de kamer en zij legde me uit hoe t zat en wat k allemaal kon verwachten als de baby kwam. Psycholoog kwam. K kreeg elke ochtend en avond controles temperatuur en bloeddruk en elke dag aan de monitor om hartje en harde buiken te checken. Ja gelukkig bleef alles stabiel. Ik was toen 25 weken en nu 27 dus daar zijn we al heel blij mee. Nu ben k thuis op weekend gewoon. Maandag ga k.weer terug vooe n paar dagen en als alles stabiel blijft mag k op 28 weken definitief naar huis. Oh ja heb ook een rondleiding gekregen bij de neonatologie..Was eerlijk gezegd ook heftig. Dus ja mensen dit was het. Bedankt voor jullie bezorgdheid maar ik was te gestressed om een uitleg te doen. We blijven hopen op t beste. Grtjs babybelle
Babybelle, wat heftig zeg! Wel fijn dat het nu weer wat beter gaat. Hopelijk blijft alles rustig en mag je snel weer naar huis. Dames, wat doen jullie tegen alle kleine (spier)pijntjes in jullie lijf?
Corzo dankjewel! Ik had ook veel last vooral in mn rug maar kreeg in zkhs bijna dagelijks een rugmassage.. da deed wel goed
Wat goed om je te horen babybelle. En geweldig 27 weken op naar de mijlpaal van 28 weken. Best wel een heftige tijd seg. Maar goed dat je kleintje de longrijping heeft gehad. Zijn ze toch altijd een stuk beter voorbereid! Maar je gaat er gewoon nog een heel aantal weekjes bij doen! Leuk dat je een weekend naar huis mag en dan weer terug mag. Want lang in het ziekenhuis kan nogal deprimerend zijn. De neonatoloog is rond die termijn ook met mij komen spreken. Ik vond dat wel een heel opluchtend gesprek! Nog even doorbijten ! Op naar de 28 dan 30 enzo verder!!!!
Ach jee babybelle wat spannend allemaal. Elke dag telt nu zodat je baby'tje wat sterker is. 😙
Jeetje Babybelle, wat een zenuwslopende tijd heb je achter de rug en dat je hier niet hebt geschreven is volkomen logisch, je had even genoeg aan je hoofd. Ben heel blij dat de kleine nog veilig binnen zit en je de 27 weken hebt gehaald! Geniet van je weekend thuis en hopelijk mag je nog heel wat weekjes vooruit. X Bee
Wat schrikken babybelle, gelukkig maar dat ze je serieus nam en die echo gedaan heeft. Ik duim voor nog meer weken erbij!!! Zet hem op!
Dacht al dat er iets niet goed ging. Fijn te lezen dat de kleine nog veilig binnen is. Iedere dag langer is meegenomen. Houd vol.
Ohh meid, wat spannend weer! Hopelijk vind je houvast aan de positiviteit van je gyn. En bijna de 28 weken al gehaald! Hebben ze je verteld hoe goed die termijn al is? Hou vol, zoals je kunt lezen wordt er veel aan je gedacht. Sterkte!
Hoi dames. Ik waardeer jullie berichtjes echt!is echt supertof om te zien hoe men hier elkaar steunt. Ja ramona je hebt idd juist gedacht.. helaas maar ben idd blij dat ze echt wel voorzichtig zijn en t zekere voor t onzekere nemen. Light ja heb dus in een boek mogen kijken over alles van neonatologie in t uza en ja daar stond veel informatie in. En.28 weken is al n pak gunstiger en de overlevingskansen zijn dan al zoveel hoger dan toen k werd opgenomen en ook t gewicht van babies neemt elke week veel toe...dus ja dat maakt n verschil. Ik was zo aant hopen om.de 28 weken te redden en nu is t gelukkig al.over n paar dagen. We blijven.hoop.houden...ook al moet k toegeven dat de stress en angsten me soms te veel worden. Nogmaals dank allemaal en.voor diegene die nog moeten bevallen.. ook een dikke duim omhoog
Blij wanneer deze dag voorbij is. Mathijs werd begin vorig jaar met 23 weken geboren. Hopelijk vliegt de tijd deze week en kan ik zeggen dat ik 24 weken ben!
Corzo dat had ik deze zwangerschap ook. Mijn zoontje is op 21 weken geboren. Toen ik nu 21 weken was had ik constant het gevoel het kan elk moment voorbij zijn. Hier hield het op. Ik was ook ongelofelijk blij dat die dag voorbij was. Je wordt zo terug geslingerd naar het verdriet van toen. Je beseft zo hard hoe snel het voorbij kan zijn... Maar deze keer komt het vast goed. Je doet niets buiten rusten en leven in functie van je baby'tje ! Dat gaat zeker het verschil maken! Je doet dat geweldig goed! En dat er veel emoties bij deze zwangerschap komen kijken is heel normaal. Ik ben er altijd om naar je verhaal te luisteren. We weten samen als geen ander hoe deze tijd aanvoelt en hoe moeilijk het kan zijn. Veel buitenstaanders hebben geen flauw idee van hoe zwaar deze periode is... Veel sterkte en moed maar het komt goed!!!
Hoi dames gaat alles goed hier? Ik ben weer thuis sinds gisteren dus das ook wel weer fijn. Gewoon weer aan de platte rust zoals voorheen en hopen op nog wat weekjes e. Ik gisteren vlak voordat k naar huis ging een vaccinatie gehad tegen kinkhoest..hebben jullie dat ook gehad? Was in mn bovenarm en nu doet heel mn arm en.schouder pijn..herkenbaar voor iemand?
Super om te lezen dat jullie kleintjes nog in jullie buik zitten, Corzo en Babybelle! Hopelijk nog een hele tijd. Corzo: hoe voelt het dat je de mijlpaal van je vorige zwangerschap voorbij bent? Ik vond het net als MijnXander zo'n opluchting. Nu bijna 24 weken en dan telt elke week erbij. Babybelle: gelukkig dat je weer naar huis kan, idd maar bedrust houden en nog wat weken erbij. Hoever ben je nu? Ik heb geen vaccinatie tegen kinkhoest gehad, nog nooit van gehoord ook. Misschien dat het heerst in jullie omgeving of het zkh? Nou ja, better safe than sorry. Hou jullie taai meiden!
Ha Babybelle, wat fijn dat je weer thuis bent! Kinkhoestvaccinatie heb ik ook niet gehad. Bee, echt fijn ja, dat die datum voorbij is. Heb nu wel af en toe zoiets van: niet struikelen nu, zo vlak voor die eerste mijlpaal. Maar soms is het ook een gevoel van veel vertrouwen, ik blijf nog wel een tijd liggen! Gelukkig overheerst dat laatste gevoel meestal. Ik wil in april en mei iig nog niet bevallen! De jongetjes wiebelen lekker en mijn buik wordt al echt groot. Soms lijkt het wel of ze allebei zover mogelijk uit elkaar willen en duwen ze hard tegen de zijkant. Niet altijd een prettig gevoel. Wel erg bijzonder om dan helemaal die lijfjes te voelen. Ze lijken ook sterker dan Mathijs, ze schoppen met veel meer kracht. Mijn lief voelt ze ook duidelijker, terwijl de placenta's toch allebei aan de voorkant zitten. Hopelijk is dat een goed teken!