Ik ben ontzettend verkouden. Maar vandaag kan ik wel janken van de keelpijn! Gister kreeg ik al moeite met slikken, maar vandaag is het echt vreselijk. Warm of koud drinken, ijsjes, snoepjes.. niets helpt. Wat zijn jullie wondermiddeltjes zodat ik straks toch enigszins kan slapen?
Bij echte keelpijn en hoesten etc, stug 4 x 1000 mg paracetamol per dag. Ook als het wat minder is. Een spiegel opbouwen. Klinkt raar, maar werkt uitstekend!
Paracetamol krijg ik niet weg, dus daarstraks ibuprofen genomen (gladdere kleinere pil). Morgen ga ik ff de drogist in kijken voor dingen die helpen. Waterijs hielp niet, ijswater net ook nog eens geprobeerd, dat helpt wel eventjes. Maar wel heel erg kort. Zout water gorgelen heb ik net ook gedaan. Thee had ik vlak voor het posten al op. Nu hopen dat ik kan slapen. Keep it coming! Want dit zal morgen nog niet over zijn denk ik
Ascal heet het, kun je als het goed is gewoon zonder recept bij de apotheek halen. Werkte hier echt goed.
Dampo honing pastilles helpen mij altijd en bruistabletten vitamine (maar meer bij lunchtweginfectie). Keelpijn dan trachitol erbij. En evt warm water citroen honing gember. Keelontsteking dan ijsjes.
Trachitol helpt dan wel enigszins, bij heel veel pijn helpt bij mij alleen voltaren-k en ibuprofen want het is een ontsteking. Ik ben een ervaringsdeskundige en regelmatig is het bij mij geen virus maar een bacteriële infectie en dan helpt alleen antibiotica.
Ik heb ook altijd bacteriële ontsteking idd (keelontsteking, luchtweginfectie, longontsteking). Ben je er bij jou achter hoe dat komt (bacterie?). Want mijn huisarts roept alleen “je hebt jonge kinderen dus geen wonder dat je afweer minder is, weinig slaap enz”