Ervaringen Phil and Teds duowagen!?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kwabbernoot, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik ben me aan het oriënteren op een duowagen. Nou leek dit me wel wat, voornamelijk omdat je allebei de kindjes dicht bij je hebt én goed kan zien én hij is niet zo lomp groot. En je kan hem ook enkel gebruiken.

Maar hij heeft vast nadelen. Dus dames, brand los! Goede alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom! Een hele grote wagen kunnen wij niet kwijt, dus die vallen zoiezo af.

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik vind het achterste kind een beetje "het ondergeschoven kindje". Letterlijk dus. Ik heb niet het idee dat het iets kan zien.

Maar goed, ik heb er nooit mee gereden... Hij is inderdaad wel compact, dus ik snap de voorkeur voor deze wagen wel.
    Als ik het goed zie is je (nu) jongste ruim twee als je baby geboren wordt, is een meerijdplankje/krukje dan niet handiger?

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Heb hem zelf ook niet, dus je hebt niet echt iets aan mijn reactie, maar ik geef hem toch... :eek: Mij leek het ook niet fijn, een kind zo 'er onder bungelend', maar van mensen die hem hebben hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Dat de kinderen zelfs gaan 'ruziën' wie er onderin mag. :D

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Zo zie je maar dat kinderen dat heel anders beleven.

Overigens ga ik (dochter is 2,5 als baby geboren wordt) geen andere wagen kopen, hooguit een meerijdplankje. Ik ben van plan om in het begin de baby ook veel in de draagdoek te doen en de peuter in de wagen.
    Maar we gaan nog wel zien of ik de wagenbak niet ga missen.

5. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    Wij hebben hem en vind hem echt geniaal. Super compact en handig. mijn jongste ervaart het helemaal niet als een probleem om onder te zitten. Nu zit vaak mijn oudste onder, omdat ze veel loopt, en als ze dan ff moe is dan gaat ze onder zitten. Verder kun je hem in veel veschillende standen zetten, dat is echt heel handig....

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb hem ook.
    Toen wij gingen kijken vond ik het maar een stom ding. De baby die er maar onder hing en later achter zat...
    Toch maar goedkoop via marktplaats gekocht en hij is geniaal.
    Doordat de baby zo eronder bungelt viel die van mij heerlijk snel in slaap. Hij vond het heerlijk zo geborgen te liggen. Het babynestje heb ik ook in de wieg vaak gebruikt omdat hij het zo lekker vond.

Nu is het gewoon super makkelijk. Mijn dochter loopt het meeste maar als ze moe is kan ze hup zo in het achterzitje en ze vind het nog leuk ook om achter te zitten...

Enige nadeel vind ik dat als je de zwaarste achterin doet en je haalt de lichste er als eerste uit dat hij dan achterover klapt. Met je kind er nog in. Het is natuurlijk logisch, maar ik heb me al 2 keer vergist (het is toch natuurlijker om de jongste er als eerste uit te halen zeg maar).

Kortom ik vind hem ideaal.

Maar goed ik zie dat jouw kindjes straks maar iets van 15 maanden verschillen? Dan kan je ook voor een andere duowagen gaan. Persoonlijk had ik dan voor de bugaboo donkey gegaan. Die vind ik zooooo mooi! Alleen kwam hij pas na de geboorte van mijn zoontje uit.

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    De Bugaboo Donkey is idd erg mooi, maar ook twee keer zo duur! Vind ik toch wel een sterk tegen argument...

Wij hebben de Phil en Teds ook staan, nog niet gebruikt maar hij lijkt me heel praktisch! Een stuk kleiner dan andere duowagens (daar zag ik me dus echt niet achter lopen), wendbaar, past in onze auto en hij is en op allerlei manieren te gebruiken. En dat je kleintje in het begin onderin ligt, dat is waarschijnlijk vooral een kwestie van wennen. Ik hoor er alleen maar positieve verhalen over!

8. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een hele fijne (eenling)wagen. De mura. Maar we hebben er op mp voor 60 euro een phil&teds bij gekocht. Wel een hele oude, een kiwi explorer.

Ons zoontje zal 1,5 zijn als de tweede komt. We hebben een mura, een buggy, een draagzak en nu dus ook een p&t. We denken deze 6 tot 12 maanden te gebruiken en hopen dan dat ons zoontje op een kidsit kan blijven staan/zitten.

We hebben in de winkel gekeken naar een wagen voor elkaar en naast elkaar en dus ook onder elkaar.
    Naast elkaar was erg groot voor onze auto. Het paste, maar dan zonder de reiswieg erbij. Niet handig dus.
    Een nestje vonden we eigenlijk ook niet wat en voor elkaar is vaak erg zwaar duwen. De p&t voldoet aan de meeste eisen. We gaan er ook een matrasje in kopen, zodat de baby niet in een nestje hoeft. :)

Dus ik zou even goed wat proberen in de winkel en in je auto.

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #9 Kwabbernoot, 2 feb 2012
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
    Hee positieve ervaringen, fijn!!!! Mijn jongste kindjes schelen staks inderdaad maar 15 maanden dus een duowagen is wel een must(geen meerijdplankje dus).

Nadeel is dus dat hij omkiept, dat is inderdaad wel link!

Wij hebben ook nog een mooie nieuwe enkele kinderwagen staan(was niet echt gepland zo...:))! Wij hebben de maxocosi mura 3, superfijn ding. Echt zonde... Lekker degelijk en stevig, goed schoon te houden.. Zucht. Jammer dat ze geen duo wagens hebben! Maar daar ging het niet over hihi.. Zet hem als het zover is wel op marktplaats, ik wil geen kinderwagenpark hier.

Hmmsz ga eens kijken naar de Bugaboo Donkey, ben niet zo'n Bugaboo fan dus ben benieuwd.. *even googlen hoor* Jee die is wel mooi en smal en enkel te gebruiken.. Hmssz maar wel écht veel duurder..;) Ik denk niet dat ik manlief zo ver krijg!!

Maar even over de Phil and Teds. Wielen ook fijn en solide?? En is het reiswiegje niet superklein?? Ik maak hele grote kinderen whahaha dus moet wel passen:p

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wij gebruiken hem ook en ben SUPER positief! Het is ideaal! Onze kindjes schelen ook 15 maanden en de eerste tijd lag de jongste in het reiswiegje en de oudste zat in het stoeltje. Daarna ging de jongste in het stoeltje onder. En dat ze niets kunnen zien, mwah, dat gevoel had ik eerst ook hoor, maar het is echt niet zo! Ze vinden het allebei super om onderin te zitten (ze zijn nu 3 en bijna 2). Het reiswiegje is niet supergroot hoor, maar ook grote baby's passen daar makkelijk in! Maar als je bv de reiswieg van de mutsy pakt, die is wel veel groter. Maar aan de andere kant: de phil and teds is compact, solide (ook de wielen), rijdt en stuur supergemakkelijk, en is makkelijk met inklappen en neerzetten.
    Wij zijn erg blij dat we voor deze gekozen hebben!

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #11 Kwabbernoot, 2 feb 2012
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
    Dat klinkt goed:D

En wbt dat ze niks kunnen zien. Dat idee heb ik eigenlijk helemaal niet.. Het nestje daaronder lijkt mij juist lekker geborgen en er hangen niet allemaal vreemden in mijn kinderwagen(boven MIJN kind, daar ben ik echt allergisch voor). Geweldig:):D!

En met die zitjes, ja je zit wat lager maar dat lijkt me wel makkelijk in en uitstappen voor de oudste later.. Zie er niet zoveel negatiefs in. En je hebt ze allebei lekker bij je in de buurt, bij andere achter-elkaar-wagens heb je de oudste vaak zo'n stuk van je af zitten. Hou ik niet zo van..

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dat nestje: dat is genieten!! Als jij er achter loopt zie jij allebei je kindjes, de een lekker warm in een nestje, de ander voorop in het stoeltje. En heel veel mensen zien jouw baby dus niet liggen dus heb je niet dat gehang over je kinderwagen :) En als ze het wel zien, weet je wat ze (best vaak) dan zeggen: oh dat is zielig, is dat wel veilig! Die opmerkingen hebben wij aardig wat gehad, ben bevallen in februari dus was het nog best koud de eerste maandjes.. Dan heb je dat plastic dicht zitten dus dan denken (vooral oudere) mensen dat dat gevaarlijk is. ;) Nou dat valt reuze mee! Onze bink is een gezond ventje!

En met dat kiepen: het is 1 x gebeurd, m'n dochtertje schrok d'r eigen helemaal wezenloos. Maar je let nu wel extra op. Ik haal standaard eerst de onderste er uit, dan de bovenste.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je kan ook een xl babynestje kopen. Die is een stuk groter.
    Mijn zoontje pastte makkelijk tot 6 maanden in het babynestje. Maar hij is niet heel groot.

14. Storm

Storm Niet meer actief

Hier al bijna 8 maand in gebruik. Nog nooit omgekiept, ook niet als de oudste onderin zat en ik de jongste eruit haalde. Wij hebben de explorer. Hier ook grote baby's, past prima. Babynestje is wel klein, maar ze schijnen er ook xl te zijn. Maar mijn zoontje heeft er tot 5 maanden (zij het een beetje krapjes op het laatst) ingelegen. Hij vond het heerlijk in dat nestje.
    De oudste heeft ook maar tot 6 maanden in de gewone reiswieg van onze kinderwagen kunnen liggen (en die was niet zo heel klein), toen paste hij niet meer.

De banden zijn prima, moet alleen met het oppompen rekening houden met de gegevens op de velg, niet op de band. De velg kan namelijk minder hebben dan de band.

Ik vind het een hele fijne wagen.

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #15 Kwabbernoot, 3 feb 2012
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
    Maar wat is dan precies het verschil tussen de explorer en de vibe? De banden?? En hij kiept niet om begrijp ik?

Ow ik zie het al, beetje de offroad versie! Die had ik nog helemaal niet gezien, die is gaaf!

En het babynestje, waar zou ik die XL kunnen kopen dan want zie hem bijvoorbeeld bij de babydump niet.. En hoe zit het met die regehoes voor het achterste kindje bij de explorer? Is er alleen een voor het voorzitje..?

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Voor zover ik het in de winkel kon zien zit het verschil hem vooral in het uiterlijk. De Vibe is wat 'gelikter' dan de Explorer. Dit zie je vooral in de manier waarop hij in elkaar is gezet; de Vibe heeft snufjes, de Explorer gaat meer op de tent-stokken manier. En zo zijn er nog wat verschillen, maar volgens mij merk je dat niet zozeer in het gebruiksgemak. Persoonlijk was ik denk ik net zo blij geweest met de Explorer, maar de Vibe is een stuk nieuwer en daar is meer animo voor als je hem later nog weer zou willen verkopen op marktplaats ofzo. En dat argument vond mijn man toch wel heel belangrijk, dus zijn we voor de Vibe gegaan. Wij hebben hem in een hele goede aanbieding gekocht en toen was het prijsverschil nog maar heel klein.

De Vibe is trouwens wel iets logger dan de Explorer. Maar dat zou je ook kunnen ervaren als stabiel ;)

Deel Deze Pagina