Wat voor yoghurt?

Discussie in 'Voeding' gestart door HannekeG, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Mijn zoontje is nu ruim zeven maanden (gecorrigeerd net zes maanden) en vorige week heeft de arts verteld dat we na zijn groente nu beetje yoghurt mogen geven. Ik weet bijna zeker dat ze vertelde dat dat volle yoghurt moest zijn met eventueel wat siroop of diksap voor de smaak.
    Dat laatste ben ik eigenlijk niet van plan, geef liever zo puur mogelijk. Maar moet even kijken of hij het dan wel lust.

Nu zag ik op de site van het voedingscentrum dat ze magere yoghurt adviseren voor baby's en in een ander boekje zag ik weer volle yoghurt staan.

Wat geven jullie voor yoghurt en voegen jullie dan ook nog wat toe?

Pff, ik vind het wel allemaal lastig met eten worden hoor. Mag de hapjes nu ook gaan uitbreiden met aardappel en af en toe wat vlees en straks aan brood gaan beginnen. Alleen melk was een stuk makkelijker ;)

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik geef griekse yoghurt of bulgaarse. Lekker dik dus makkelijk te geven...

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb het introductieschema gevoelgd van stephan kleintjes. Vind ik zelf heel fijn, moet je maar eens op googelen. En wij geven griekse yoghurt. Magere yoghurt is niet voor babys, is een dieet product. Mijn dochter krijgt alleen volle zuivel in principe, griekse yoghurt, gewone kaas, roomboter. Van de vetter die belangrijk zijn :)

4. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    wij geven griekse yoghurt
    qua avond eten eet ze met de pot mee en meet eigenlijk niet af hoeveel gram ofzo..
    zelfde geld voor fruit.
    ze eet 1 boterham met korstjes op..t blijft een beetje zoeken maar komt vast goed

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Milde roeryoghurt
    Standyoghurt
    Griekse yoghurt
    Turkse yoghurt

Zijn allemaal volle soorten. Zonder diksap of siroop.

6. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wij geven altijd Griekse yoghurt.

Deze is lekker dik en daardoor makkelijk te geven. Nu hij steeds meer zelf begint te eten, is dat ook wel fijn. Druipt het niet van de lepel af :p

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    In het begin Griekse yoghurt gegeven, daarna gewone volle yoghurt..

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.720
    113
    nu met 11 mnd lepelt dochterlief haar dikke Turkse yoghurt het liefst zelf :)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volle yoghurt natuurlijk, een baby is niet op dieet, die geef je geen magere zuivel!
    Griekse/Turkse yoghurt eet lekker, maar let op, een aantal merken heeft het vetgehalte enorm verlaagd, waardoor het mager geworden is (en dan zit er bindmiddel en soms suiker in om hetzelfde mondgevoel te geven).

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik ga vandaag meteen griekse yoghurt halen.
    Wel raar he, dat dan bij het voedingscentrum staat om magere yoghurt te geven!
    Bedankt voor de tips

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Echt? Ga ik eens goed op letten fan, wat schandalig!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vetgehalte was 10%, volgens mij is AH huismerk nu 5% geworden.

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nou ja zeg!! Gelukkig nam ik die al nooit, wij hebben meestal dat merkloze met griekse letters (gemaakt in den haag ofzo :p) of van de lidl een grote emmer. Of trouwens van de natuur winkel, maar die is zo vreselijk duur geworden hier :(

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Denk dat mijn vriend de verkeerde heeft gehaald, deze heeft volgens mij 0% vet. Van de week maar even goed in de winkel kijken. Het is nu nog even om te oefenen

15. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier vette griekse yoghurt, baies groeien hard, daar mag best wat vet/calorieen inzitten voor ze. Magere yoghurt heeft nauwelijks voedingswaarde. Ik heb niet zo'n hoge pet op van het voedingscentrum, al meer rare adviezen voorbij zien komen daar oa over borstvoeding en rapley.

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Volle biologische yoghurt, is wat minder zuur dan gewone. Eten wij al jaren, dus de keuze was makkelijk.

17. sjak

sjak Niet meer actief

De griekse yoghurt van de aldi haal ik voor haar, ik doe met diksap... Zonder eet ze niet en als ze wel een hap neemt, krijgt ze een rilling :)

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hier volle geitenyoghurt in verband met koemelkallergie. Is van Gijs en ook best dik. Ik voeg er niets aan toe.

Deel Deze Pagina