Kan iemand mij tips geven over hoe ik mijn kleine het beste onderweg een boterham kan geven? Wij gaan graag stadten en vertrekken na het fruithapje van 9.30. Om 11.30 / 11.45 krijgt ze een boterham + flesje melk. Gisteren heb ik alleen een flesje meegenomen en dat vond ze ook prima (ze is erg makkelijk) Het lijkt mij niet dat ze slechts melk krijgt als we onderweg zijn. Voor nu kan het wel maar over een maandje / anderhalf is het wel leuk als ze gewoon haar boterham krijgt Dus... iemand een idee ?
Stel je hebt smeerkaas of gewoon boter gaat dat niet overal aan zitten in het bakje? Dat het een grote bende wordt in het bakje bedoel ik...
ja dat wel, maar ach... de smaak is er niet minder om en t bakje kan je thuis afwassen. En anders kan je ook een mini-kuipje boter of mini kuipje jam meenemen.
Ik snij de boterham in gelijke stukje, smeer de stukjes en pla ze tegen elkaar. Dan zo in een bakje mee nemen. Wij lunchen meestal ergens en hij krijgt dan zn boterhammetje.
Mijn zoontje maakt het niet zoveel uit als alle smaken door elkaar gaan Hij eet gewoon zijn brood met yoghurt in één. Hoe doe je dat dan voor jezelf als je een broodje mee neemt?
Je dochter lust ook best een droge boterham. Als je er toch iets op doet, smeer dan een dubbele boterham. Kan zo in een boterhamzakje of trommeltje, net zoals je voor jezelf doet. Van tevoren snijden hoeft niet, gewoon stukjes afscheuren en met de hand geven. Of ze eet mee van jouw broodje als je toch gaat lunchen (met evt een biscuitje oid tussendoor als het anders te laat is voor haar)
Je zou zelfs thuis kunnen smeren en een kindermesje kunnnen meenemen (die passen in de broodtrommel) om het brood te snijden als je het klein wilt geven. Of gewoon een mes vragen bij de plek waar je zit natuurlijk
Ik maak 2 boterhammen, Plak ze op mekaar, snijd ze doormidden... Doe ze in een zakje en tegen de tijd dat het etenstijd is dan scheur ik gewoon elke keer een stukje van de boterham voor hem.. Lopen en snijden gaat niet... En met smeerkaas oid zit het bij mij dus wel altijd geplakt als ik ze in stukjes snijd En als ik iets heb wat niet plakt valt het uit mekaar
Gewoon smeren, dubbelvouwen, in een zakje doen en dan uit het vuistje laten eten of stukjes afscheuren of ik nam een krentenbol mee...vochtige doekjes in de tas voor de schoonmaak. Heb hier eigenlijk nooit zo bij nagedacht....
Als we dan ergens gaan eten is het meestal LaPlace, kommetje soep of een broodje, oid. Of bij de Hema een broodje maar dat is allemaal met zo'n harde korst. Grappig dat zoveel mensen er niet over nadenken maar gewoon doen en ik zit me suf te bedenken en ik struikel gewoon over de oplossing...
Een dubbele boterham smeren met roomboter, tegen elkaar aan plakken, in 4 stukken snijden en mee in een broodzakje. Ze kan ze heerlijk afhappen als we onderweg zijn. Botervlekken ga ik niet mee zitten.