hallo meiden vandaag ben ik bij de HA geweest voor anticonceptie aangezien de gewone pil en prikpil voor mijn geen optie meer zijn want ik blijf daar bij vloeien ! heb een aantal jaren geleden de prik pil gehad ipv dat de menstruatie stopte bleef ik continu vloeien na de zwangerschap van me dochter ging ik weer aan de gewone pil conclusie ook continu vloeien nou heeft mijn HA 2 optie's geven de mirena of de nuvaring nu is mijn vraag welke van de 2 zouden jullie kiezen en waarom ?
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! tja lastige keuze vind ik nuvaring ken ik zelf niet, heb hem nog nooit gehad en spiraal heb ik al 2x gehad de 1e keer na het zetten nooit meer ongi geweest en nu heb ik hem voor de 2ex en nu is het nog niet helemaal weg maar het kan even duren zeggen ze voordat hij echt goed aanslaat maar het spiraal kan 5 jaar blijven zitten en de nuvaring moet je zelf geloof ik elke 3 weken vernieuwen?
bedankt nuvaring moet je 3 weken laten zitten en dan een stopweek inlassen net als de gewone pil alleen dit is een ring dan moet ik er weer aan denken en dan vergeet ik geheid !
Ik heb net zelf een mirena, dus het is nog even afwachten hoe het gaat bevallen. Het zetten viel iig mee, en nu wat last van onregelmatige bloedingen. Ik begreep van mijn huisarts dat de hormoonconcentraties in de nuvaring erg hoog zijn. Dat je hem bij wijze van spreken ook in je oor kon stoppen . Dus als je graag weinig hormonen wil dan is de mirena wellicht een betere optie.
Toevallig heb ik vandaag een Mirena laten plaatsen, En het valt bij mij echt mee, het plaatsen was even vervelend maar dat is maar eventjes. Nu heb ik een beetje zeurderig gevoel in mijn onderbuik, maar met een ipruprofen is het weg denk ik. Waar om het spiraaltje?? Omdat ik nu de eerste 5 jaar niet meer aan anticonceptie hoef te denken. Mijn periode woord minder en kan zelfs weg blijven maar dat is nog afwachten. Maar tot nu valt het mee.
ik heb ze beide gehad en beide was dramatisch nuvaring: ingedaan, 1e verloor ik.. op advies HA 2e ingebracht.. snachts zon krampen, bloed dat langs enkels dreef.. was alleen thuis, volledig in paniek.. huisartsenpost vond dat ik maar moest wachten tot ochtend dat ik HA ging bellen, maar verloor zoveel bloed.. HA gebeld en moest nuvaring direct verwijderen. mirena: 3 jaar lang gebruikt.. elke maand 2.5 week zwaar ongi.. dan week niet.. en dan weer 2.5 week zwaar ongi.. was dus meer ongi dan niet en kon me dus ook voorstellen dat die daarom zo betrouwbaar was... had nooit tijd om HET te doen na 3 jaar laten verwijderen en wat een verademing was dat
ik heb al 5 jaar de Nuvaring en ik vind m geweldig. de hormoonconcentratie is juist veel lager dan de pil omdat dit plaatstelijk wordt toegediend (weet niet hoe de vergelijking is met Mirena). het voordeel is dat je het zelf in de hand kan houden, maar je hoeft niet elke dag erom te denken om een pil in te nemen. ik ben er zeer tevreden over. ben m nooit verloren. heeeel soms zakt ie, maar dat voel je. dan gewoon weer even terugduwen. succes met je keuze!
ik geloof ook dat de nuvaring minder hormonen heeft dan de pil, maar ik begreep dus van mijn huisarts dat hij niet echt lokaal werkt. Dat hij dus net zo goed in je oor kon zitten, want dat de hormonen via je bloed hun werking doen. Mirena schijnt wel echt lokaal te werken. Maar ik moet zeggen dat ik me alleen op mijn huisarts baseer, ik heb dit nooit nagezocht... Nadeel van de mirena kan wel de onregelmatige ongesteldheid zijn, al schijnt dat meestal na een half jaar over te zijn. Ik heb hem nu bijna 5 weken: Ik ben nu al 3 weken ongesteld, een paar dagen niet ongesteld geweest en 1 week beetje gebloed na plaatsen. Hier is hij dus ook heel veilig .
mijn ha had het ook over dat je het 1ste half jaar onregelmatig ongi kan zijn maar vind het wel fijn dat ik 5 jaar nergens aan hoef te denken
Je kan ook eerst de nuvaring gebruiken en kijken hoe die bevalt. als die bevalt kan je een spiraaltje laten zetten. Ik reageerde namelijk ook niet goed op de nuvaring en mijn huisarts zei toen dat ik ook niet een spiraaltje hoefde te nemen omdat de werking het zelfde is als de nuvaring.
Ik heb die nuvaring gebruikt en vond het echt niet leuk... Telkens eruit halen bij het vrijen want vriend voelde 'm zitten en vond dat niet fijn, mijn libido zakte tot onder het vriespunt door die ring en ik voelde me rotslecht! Toen ik ermee stopte was ik al na 2 weekjes de oude en zooo gelukkig! Mirena geen idee... maar denk er wel aan om die na de bevalling te gebruiken... Want zowel pil als nuvaring is voor mij géén optie meer!
Nou ik heb de Mirena nu 10 maand en heb nog steeds bloedverlies om de 2,5 week a 3 weken en ben er zo meer dan klaar mee eigenlijk!! Je moet doen waar jij jezelf je het beste bij voelt!!
Ik twijfel ook tussen nuvaring en mirena. Heb voor mijn zwangerschappen Nuvaring gebruikt en beviel goed. Maar zou hij net zo betrouwbaar zijn als Mirena?
Volgende week vrijdag gaat mijn Mirena eruit en ga ik de Nuvaring proberen! Mirena is betrouwbaar maar de Nuvaring net zo goed!
Het nadeel is dat Nuvaring en borstvoeding niet samen gaan, dus moet ik wachten tot ik daarmee gestopt ben.
Ik heb een half jaar na mijn bevalling een Mirenaspiraaltje laten plaatsen. De eerste paar maanden heb ik het ding verwenst, want ik had zo'n last van bijwerkingen: krampen, bloedverlies, hoofdpijn, maar vooral heel veel stemmingswisselingen. Als dat zo was gebleven had ik hem er direct weer uit laten halen, want dat heb ik er niet voor over. Maar nu - driekwart jaar verder - heb ik er geen last meer van. Het enige wat er misschien aan op te merken is, is dat mijn man de draadjes voelt tijdens het vrijen. Maar dat vindt hij niet storend zegt hij, eerder een 'extra prikkel'. En nu maar hopen dat de Mirena zijn werk goed doet en ik niet zwanger word. Want twee kids vind ik echt wel genoeg. De NUVA ring kan ik niet over oordelen, mijn belangrijkste argument om voor de Mirena te kiezen was dat je daarmee 5 jaar beschermd bent. Groetjes, Wendy
Ik heb ervaring met allebei! Ik had vroeger voor mijn zwangerschap een hele periode de Nuvaring gehad en vond het geweldig! Ik had m 4 weken aan een stuk in en daarna wisselde ik m om..nergens last van, geen bijwerkingen, maar nu ben k denk ik ook niet gevoelig voor hormonen hoor. Ik ben toen gestopt met de nuvaring, omdat hij niet vergoed werd en ik dus 33 euro per 3 maanden moest betalen, wat toen niet kon. Na mijn zwangerschap, nu 9 maanden geleden, moest ik voor het spiraaltje, de pil mocht niet meer, vanwege mijn medische verleden en leeftijd. Ik heb weer helemaal nergens last van, geen hoofdpijn, krampen en weet ik al niet wat..enige nadeel hier was, dat ik t inbrengen toch ietwat pijnlijk vond! Maar wat een heerlijkheid, ik heb m in okt laten plaatsen en toen nog 2 keer flink ongi geweest, maar sindsdien is alles weg!! Whieeeeee! Heb je eigenlijk al besloten wat je wilt?
hier ervaring met beide: mirena ca. een jaar gehad en vrijwel continu blijven vloeien, meer ongesteld dan niet. Dat was ik dus helemaal beu. ding eruit laten halen en vervolgens de nuvaring gaan gebruiken. Hier heb ik weinig bijwerkingen van en in elk geval geen aanhoudende bloedingen meer van. wel heb ik de indruk een iets verminderd libido te hebben. Als we dan ook echt zeker weten dat we niet nog meer kinderen willen ga ik toch eens een balletje opgooien bij manlief of hij zich niet wil laten steriliseren....