Wie heeft of had hier ook last van. En hoe is jou zwangerschap verlopen, vroeg geboorte, kleine ziek?/ Ik moet volgende week voor 1e naar gyn ben nu bijna 31 weken zwanger en maak me zorgen..
ik stond zowiezo al onder controle bij de gynea, en daar bleek ook dat ik de GBS bacterie had (streptokokken B) Mijn bevalling is dan ook ingeleid met 41 weken, ik had toen al 3-4cm ontsluiting. Sochtends in het ziekenhuis heb ik antibiotica gekregen via het infuus, daarna zijn mijn vliezen gebroken, heb toen nog 2 of 3 x een zakje antibiotica gehad (veiligheid voor alles dacht de gynea) maar ik ben uiteindelijk pas 16uur na het begin van de bevalling ook echt bevallen. En moest nog 24uur ter observatie van de kleine blijven. Maar alles was goed en ze heeft er niks aan over gehouden.
Ik heb het ook gehad bij mijn eerste zwangerschap. Toen mijn vliezen braken ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Bij GBS adviseren ze om tijdens de bevalling aan een infuus te liggen met antibiotica. Minimaal 4 uur voor de bevalling moet begonnen worden met het infuus. Zodat er in ieder geval 1 volledige dosis in zit. Na de bevalling moet je 24 uur in ziekenhuis blijven en houden ze jou en de kleine in de gaten. Mijn dochter had niets en na 24 uur mochten we naar huis. Zou me niet te veel zorgen maken. Waarschijnlijk krijg je ook preventief antibiotica toegediend tijdens de bevalling en dan is de kans dat je je kleintje besmet erg klein.
ik had bij mijn dochtertje ook de laatste week ineens te horen gekregen dat die blaasonsteking die ik al geruime tijd had streptokok b was dus ik mocht ook ineens niet meer thuis bevallen en moest int zh bevallen maar voor de bevalling an de antibiotica en het is allemaal goed gegaan moest alleen 3 dagen blijven voor controle van de kleine maar met de kleine meid was niks an de hand... kerngezond en lekker ondeugend en alles is nee maar dat hoort bij de leeftijd 2
ik kreeg het bij mijn eerste daar had ik te lang met gebroken vliezen gelopen hij heeft 5dagen antibiotica gehad maar was met hem niks aan de hand en de tweede was bevalling van 1,5 uur dus niet genoeg antibiotica gehad hij was wel ziek ook 5dagen antibiotica gehad maar ze kunnen niet met zekerheid zeggen dat dat het was want hij heeft ook vruchtwater binnen gekregen maar hij is nu gezonde baby van elf weken heeft 3weken in ziekenhuis gelegen omdat hij niet helemaal goed was en ik zou als ik het zou halen ingeleid worden met 38 weken zodat ze zeker wisten dat ik optijd antibiotica zou krijgen maar dat heb ik nooit gehaald (zie schrift hieronder) heb je daar ookal wat over gehoord of ze gaan inleiden dan bij je
Als je GBS-draagster bent moet je je urine met 36 weken laten testen. Als het virus in je urine wordt aangetroffen kunnen er voorzorgsmaatregelen worden genomen (zoals iedereen hierboven al schreef; je bevalt dan hoogstwaarschijnlijk met een infuus om te voorkomen dat je kindje ziek wordt). Zoniet, dan zou ik me inderdaad niet te veel zorgen maken (dat zeggen ze tenminste steeds tegen mij ). Het is gewoon al goed dat je weet dat je GBS-draagster bent, dan kunnen ze daar rekening mee houden.
Thanks voor jullie reacties! Best geruststellend! Nu hopen dat ik ook geen zwangerschapssuiker heb want daar hebben ze me gister ook weer op getest. En dan nog da smerig spul moeten drinken ook haha. Dinsdag na gyn en dan horen we het allemaal