Ideeën voor traktatie groep 1

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dochters, 30 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Binnenkort wordt mijn dochter 4 jaar, en ze zit al op de basisschool.
    Onze school wil dat er gezonde traktaties uitgedeeld worden. Maar om nou te trakteren op een appel of mandarijn is voor de kinderen niet leuk natuurlijk.

Ik zit te denken aan een stokje met kaas, worst en druif bijvoorbeeld. Maar hoe kan ik dit leuk aankleden? Hebben jullie leuke ideeën?

En je ziet steeds vaker dat ouders er ook een klein cadeautje bij doen voor de kinderen (zoals bijvoorbeeld een bellenblaas). Maar dat is toch eigenlijk niet nodig? Ik neem aan dat de kinderen ook wel gewoon blij zijn met alleen een traktatie?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Is het wel de bedoeling om te trakteren met de 4e verjaardag? Hier nl. in principe niet.

En waarom zou een appel of banaan niet leuk kunnen zijn? Die kan je heel leuk aankleden. Zoek meer eens rond op pinterest of met google bijv. Ik zou ook even navragen of bepaalde kinderen bepaalde dingen niet mogen eten. Zo zijn er hier vrij veel kinderen die vanwege geloofsovertuiging geen varkensvlees mogen.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als je je echt wil uitleven zijn fruitrupsen heel leuk.
    En gezond.
    Aardbei als kopje.. op een sateprikker en dan verder banaan/kiei in ongeveer evengrote stukken.
    Met dropveter-stukjes leg je de pootjes tussen stukjes kiwi en banaan.
    Drupje choco als oogjes.

En die dropveters werden wel een beetje zompig maar alle kinderen waren helemaal gelukkig.
    Zelfs met de zompige dropveterstukjes :D

En fruitpizza's vielen hier ook heel goed in de smaak.
    Van die ronde biscuitjes.. laagje philadelphia erop en dan plakws fruit erop.
    Vond mama ook fijn want het was VEEL minder werk dan de rupsen en we vonden het zelf ook erg lekker.
    (Je moet je traktatie toch even voorproeven he :)
    (Stiekem doe ik het nog weleens als we philadelphia en aardbeien ofzo in huis hebben :) )
    Wel bewaren in de koelkast anders wordt de philadelphia zacht en die trekt dan in je koekje.
    Je kunt ze prima stapelen in de koelkast in een trommel.

Ben het met je eens... je tractatie moet ook een beetje leuk zijn.
    En het hoeft echt niet over the top te zijn.
    Daar is het gezonde trakteren mee begonnen denk ik... een zakje chips of een waterijsje uitdelen toen wij klein waren.. is nu vaak een grote zak snoep of een paar dozen cornetto's.
    En dat is natuurlijk wel wat overdreven.

Oh en onze rupsen kwamen ondanks de stukjes dropveter gewoon op het bord met gezonde traktaties :)

4. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Hier kregen ze vandaag een zakje chips (dus niet geschikt voor bij jou) en een minions ballon: dolgelukkig :-D
    Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld voor ze. Pas hadden ze gewoon waterijsjes: ook een succes.
    Je kan ook een dolfijn maken van een banaan.

Hier wordt overigens niet getrakteerd met 4 jaar.

5. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    meestal word er idd getrakteerd vanaf 5!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja en zo ongezond is EEN waterijsje ook niet.
    Het is alleen dat sommige mensen denken dat magnums en snickers ook kindersnoepjes zijn om te trakteren.
    Dus dan gaan scholen op een zeker moment ewoon een makkelijk te volgen richtlijn opstellen zodat de juf niet hoeft te bepalen dat een sinassplit wel kan en een cornetto niet.

Hier weleens als traktatie een zandbak-emmer met schepjes, vormpjes, zonnenbril en verder aangevuld met snoep en een pakje drinken gekregen.
    Superleuk natuurlijk.. maar wel een "beetje veel" :)

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Je zou eierkoekjes kunnen maken. Verpakken en een kopje van een schaap en pootjes er aan.

Of op een spies met wat fruit.

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Banaan dolfijn een idee?
    Was bij ons een groot succes!
    (Plaatje is trouwens via Google :D)

Bijgevoegde bestanden:

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik heb de traktatie van onze zoon besteld bij https://hippe-traktaties.nl/ Dat waren kant en klare traktaties.
    Heb ze alleen niet uit kunnen delen want toen ging hij net wisselen van psz en zijn verjaardag viel in de zomervakantie, dat was wel sneu :(
    Maar ze heeft het super leuk gedaan en we hadden een ander idee dan dat daar uitgevoerd stond, en ze heeft het helemaal aangepast naar onze wens. Kregen zelfs een cadeautje bij de bestelling voor onze zoon en een handgeschreven kaartje. Echt zo ontzettend lief!

Ik ga echt niet meer klooien met traktaties, doe het lekker daar.

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier afgelopen keer (werd ze 4, op de psz) juist gekozen voor iets kant en klaar. Ben echt niet het type voor al dat gefreubel.
    Wanneer je eten geeft heb je met zo veel rekening te houden (gezond, allergie, intolerantie, geloof) dat het lastig wordt.
    Daarom, als mijn dochter komend jaar 5 wordt hebben we al kleine doosjes kleurpotloodjes liggen. Leuke kleurplaat en iets kleins iets te snoepen (wat weer gezond moet zijn) erbij en klaar is deze mama. :)

Gemak dient de mens. ;)

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik heb van een banaan een piraat gemaakt. Een zakdoek eromheen gebonden als kledingstuk en daar een doosje met rozijntjes aan vast gemaakt waar ik een schatkist van heb gemaakt. Zoiets als de foto.

Bijgevoegde bestanden:

12. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Op het kdv doe ik een cadeautje, op school niet meer.
    Een frozen (of wat ze leuk vindt) bekertje met popcorn of druifjes, gezond en ziet er leuk uit.

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb bij Ali express van die rupsjes besteld aan zo'n visdraadje (wiggly worm ofzo), 15 stuks voor 2.36 euro. Die maak ik dan aan een appel zo lijkt de appel toch nog leuk :)

Regenboog fruitspiezen waren ook een succes!

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  15. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Er staan goede ideeen tussen, bedankt! :)

En iemand vroeg of ze met 4 jaar wel trakteren op school? Geen idee eigenlijk, maar ze heeft al wel wat feestjes gehad van kids die 4 jaar werden, dus die hebben wel getrakteerd, ik zal wel met de juf overleggen.

Deel Deze Pagina